canal+ en upc

  • Topic starter braamsluiper
  • Startdatum
B

braamsluiper

Hallo allemaal,

Is het nu niet mogelijk dat UPC zonder gezeik de Canal + zenders doorgeeft (via kabel) en dat in ruil daarvoor CANAL+ zijn satelliet transponders openstelt voor de cinenova zenders??

De kijker (en beide organisaties) hebben daar toch alleen maar voordeel bij.

Aangezien cinenova 1 en 2 ook Nederlandse zenders zijn zal distributie via de satelliet een leuke aanvulling op het Nederlandse boeket zijn....

In het bijzonder voor de mensen welke in een onbekabeld gebied wonen.

Groeten van de Braamsluiper.

 
Ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren.

1/De pluzzboyz en upc zijn directe concurrenten. beiden hebben ze een aantal "vrije" kanalen, en een paar abonnee (film) kanalen.

2/upc gebruikt (een tot nu toe) veilige manier van crypten terwijl het hele pakket van de plusserts zo lek is als een vergiet. Althans op dit ogenblik. uit het oogpunt van upc bezien dus niet echt een voordeel.

Het is net zoiets als Philips spulletjes van Sony laten verkopen met de merknaam luid en duidelijk op het product, en sony philips spulletjes lat.......

zie ik dus ook niet gebeuren.

Het idee op zich is wel grappig, stel het eens voor aan de raden van bestuur van de plusserts en oeps. Misschien gaat er bij het management een lampje zachtjes aan gloeien. Wie weet ?

Peter.

 
UPC gebruikt een veilige manier van crypten??

In welk gebied woon jij Petertje?

Hier is het analoge crypt van UPC al uncrypt toen het bedrijf nog niet eens UPC heette maar A2000.

Over het digitale crypten van UPC kan ik helaas niet over meepraten daar dat systeem hier nog niet is ingevoerd.

Maar er gaan geluiden op dat het in Viacces gecrypt is. :)

 
Het is gewoon een geldkwestie, de kabelboeren willen graag geld hebben voor het C+ signaal over de kabel te duwen, logisch, want C+ verdiend er ook geld aan.

Nu was dat vroeger niet zo gek veel, en de kabelboeren willen nu meer. Dat is tot in de rechtbanken uitgevochten als ik me niet vergis en de verhoging na het aantal jaren van doorgifte is alleszins redelijk.

C+ vind echter van niet, maarja C+ vind alles onredelijk wat een ander doet dus daar liggen we al niet meer wakker van.

Inmiddels (zie Satellite/FSW) dreigt C+ met stopzetten van het kabelsignaal als de kabelboeren niet toegeven.

Nou... dreigen heeft C+ al vaker gedaan en er is nooit echt iets zinnigs van terecht gekomen.

Mijns inziens liggen de kabelboeren niet wakker van C+ dreigementen, dus ze doen maar.

Als nu C+ toch daad bij het woord voegt... tja.. probleem, er is immers toch nog een enorm deel van hun abbo's kabelabbo, dus moeten ze die een satellietaanbod gaan doen.

Voordeel is dat de satellietjongens dan misschien eindelijk wat meer service en aandacht krijgen (voor zover zoiets bij dat bedrijf bestaat).

Nadeel voor C+ is dat het weer een enorme kostenpost met zich meebrengt.

Ben benieuwd hoe dit staartje gaat aflopen.:biggrin:

 
Tja, het is zomaar een idee.

Ik zelf woon in een onbekabeld gebied en de kans is nihil dat er ooit kabel komt. ( Digitale schotels en digitenne in het verschiet maken het definitief onaantrekkelijk om hier nog kabel te leggen)

Toch wordt je dan eigenlijk als Nederlandse medeburger tekort gedaan omdat b.v. Cinenova nooit te ontvangen zal zijn. Wel veel reclame over deze zenders maar geen infrastruktuur hiervoor. Het is al net als met de autowegen hier in het Noorden des lands...(hi) Enfin, ik keek even naar de fusie van b.v. Stream en Tele+ in Italie!!! Ook ooit elkaars concurrenten.

Overigens is CineNova 1 en 2 bedoelt voor de Hollandse kabel reeds te vinden via de Hotbird satelliet ( gecodeerd in Cryptoworks)

10.722 Ghz (horizontaal)

29990, 3/4. Vorig jaar zijn ze hier een aantal weken ongecodeerd te zien geweest. Waarschijnlijk ivm het inregelen van het kabelkopstation.

Je zou dus zeggen....waarom niet voor satellietontvangers een aboootje verkopen?? BBCPRIME doet dit ook.(toch).

Veel fantasie hebben die TV-providers inieder geval niet vind ik!!!

Groeten,

Braamsluiper

 
@DRZ

Dat is precies wat ik bedoel met het "secure" systeem van OE.P.S.

volgens mij is seca nogal gekraakt, en crypto nogal niet.

de analoge gecodeerde signalen hier op de kabel laten hier verder nogal te wensen over. verder dan de plusserts gaat het hier niet. digitaal is men wel aanwezig met cinenova, en jawel inderdaad in viaccess. ben ondertussen zelfs al in het bezit van een mosc "casema" kaartje, maar de kabeldecoder mist helaas nog. Ook de kabelaansluiting mist, dus al had ik een decoder :) dan nog geen beeld. En om nu kabel te nemen om met een casemakaartje te kunnen stoeien ??

Peter.

 
Sterker nog, tot ik de kabel (UPC) opzegde kon ik naar hun filmkanalen kijken met mijn oude RTL decoder.

Dezelfde code dus. De naam ben helaas kwijt.

Groeten,

Dirk

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan