Humaxos 5400 met kuros?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Hmmzz... vanavond hier van een kennis een 5400 gekregen.

Het -was- een L2.07 .600.

Deze is opgewaardeerd naar een L2.08 .0600.

Vraag me niet waarom hij dat heeft gedaan, dat is me een raadsel want het is totaal niet nodig.

Nu is er de ph3.2+cam op gezet en de pet123 astra-hotbird.hnf settinglijst.

Instellingen lnb en diseqc zijn goed.

Probleem:

Humax functioneert op zich naar behoren. Na het er in plaatsen van de settingslijst krijg ik op alle zenders "no signal" in beeld. In het instellingenmenu bij status staat signal op 79% maar quality is 0.

Indien ik nu de ontvanger zelf zenders laat zoeken, vind deze ook de Astra zenders en is er wel signalquality, signal en ook beeld.

De pet123 settingslijst heb ik ook al gebruikt voor andere 5400's met ph3.1+cam en geen problemen.

Ook netjes procedure gevolgd, eerst die .600 fabrieksversie er in, dan de 3.2ph en daarna settingslijst, probleem blijft.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn c.q. waardoor dit veroorzaakt wordt en wat de oplossing is?

 
Hoi BT

ik heb precies het zelfde gehad,met een nieuwe ik begreep er niks van eerst deed ie het goed toen patch erover en nada

zelf laten zoeken en beeld alleen op astra!! het lag gewoon aan de instellingen van de dysec bij moest altenatieve schotel hotbird op a en astra op b!! en toen bingo en mijn menu deed het ook weer want die was ook niet vooruit te branden.Misschien is het dat wel.

Gr DEX

 
Gebruik je SetEdit? Dan kan het zijn dat ie nog oude systeem settings gebruikt.

Probeer dan eens:

Humax leeg maken - paar kanalen inlezen - uitlezen met Setedit - configuratie opslaan - Pet123 lijst schrijven met de uitgelezen configuratie.

 
Het kan ook nog liggen met welk programma je hem upload naar de humax, gebruik hier humbox voor heb ook eens een andere programma gebruikt (welke weet ik niet meer) en toen had ik het zelfde als jou Black Tiger.

Greetz

 
Tot nu toe heb ik altijd Humbox 3.0 gebruikt voor het uploaden van de settings naar de Humax als iemand hier kwam met zo'n doos.

WDNOAK+ voor de hic's.

@dexterd1, dat kan, maar ik heb het ook al geprobeerd op die manier, hij wil gewoon geen beeld geven met uitzondering als ie zelf zoekt.

 
probeer het eens met humbox 4b (Link kun je vinden onder aan mijn site). Humbox 3.0 bezit na mij weten een oudere .dll dan welke aanwezig is in Humbox 4b en seteditOAKV3

 
Ik heb WDN40OAK+ en ik heb alle hummies bewerkt met Humbox 3.0 en deze WDN, nooit probs gehad.

Zou een andere Humboxversie echt zoveel verschil kunnen maken? Verleden week nog eentje exact zo gedaan, 0 problemo.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een wat oudere .dll file dit effekt teweeg kan brengen, want als je in de Humax gaat kijken, staan zowel de settings, alsook de lnb en diseqc instellingen gewoon goed.

Maar nu heb ik een andere vraag. Stel men heeft zich verkeken, en er heeft geen 0600 maar 0200 soft in gezeten, zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Zoja, is het gevaarlijk om er gewoon eens een hic0200 in te blazen of een 0400?

 
@Black Tiger,

Dat geloof ik ook niet...mocht je problemen hebben met een oude FV3*.dll binnen een applicatie dan lukt de transfer uberhaupt niet. Firmware uploaden voor een STB met een ander systemID gaat je zonder modificatie niet lukken dus daar kan het hem niet in zitten.

Wanneer je de originele firmware upload en vervolgens de Pet123 settings, heb je dan wel overal beeld ? Vervolgens +CAM en wederom de settings.

 
Hee.. da's een goed idee, dat ga ik vanavond eens proberen, ik heb tot nu toe diverse dingen geprobeerd, maar ik heb nog niet geprobeerd om de originele soft met daarbij de pet123 settings te proberen zonder +cam.

Ik laat nog iets weten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan