Aangezien de onderstaande posting op het forum van Duck staat kan ik hier de link niet posten, maar ik vind'm zo goed dat ik een copy/paste hier wel gepast vindt.
CU
Red
Freek v.d. Engel
Den Haag, 8 november 2001
betreft: W.W. aanvraag Freek v.d. Engel
Geachte heer Duck,
Tot ons wendde zich dhr. F.H. v.d. Engel, bedrijfsjurist Canal Digitaal met het verzoek tot aanvraag van een werkloosheidsuitkering conform het gestelde in de wet sociale voorzieningen.
Teneinde het verzoek van bovengenoemde client in behandeling te kunnen nemen en te kunnen honoreren graag enkele gegevens ter verificatie;
Onze client geeft te kennen per medio november 2001 geen werkzaamheden meer uit te kunnen voeren gezien het toekomstig voornemen van beeindiging bedrijfsactiviteiten duckfiles.
Daar client niet in loondienst is van uw organisatie wensen wij een schriftelijke bevestiging binnen 7 dagen na dagtekening dezes uwerzijds.
Indien u kunt bevestigen dat het stopzetten van uw activiteiten rechtstreeks gevolgen heeft voor onze client kunnen wij deze de uitkering van 80% van het laatst verdiende salaris (tot het maximale dagloon, in casu circa fl. 280,=) toekennen en op voorschotbasis uitkeren.
Voldoet client echter niet aan de wettelijk gestelde zogenaamde "13 uit 26 weken eis" zal een beroep gedaan moeten worden op de hardheidsclausule en een sociaal plan van Canal Digitaal in deze opgesteld moeten worden.
Vetrouwend op een spoedige afwikkeling uwerzijds, verblijven wij,
met de meeste hoogachting,
Mr. D. Duck
Freek van den Engel
Beste meneer Duck,
Wilt u alstublieft als de sodemieterij een antwoord aan het GAK sturen, waarin u e.e.a. bevestigd? Mijn vriend heeft mij namelijk ook al de deur uitgezet, nadat ik onze Philips ontvanger van nieuwe software heb laten voorzien, zodat we Taquilla XY niet meer kunnen zien :-(
Het gevolg is, dat ik reeds enkele weken in ons magazijn moet slapen, dat nog vol ligt met onverkochte smartcards (45 pallets) en onverhuurde kabel-decoders. En ik kan u zeggen, dat is geen pretje, vooral omdat onze helpdesk buiten werktijd (en men werkt daar maar van 11 uur 's morgens tot 1 uur 's middags) de telefoon doorschakelt naar het magazijn en ik dus steeds wakker gehouden word door de telefoon en al die bandrecorders (ons telefoonsysteem konden we goedkoop in polen op de kop tikken) die verkondigen dat de beller 'nog een ogenblikje geduld' moet hebben.
Dus meneer Duck, mijn excuses voor de boze emails die ik u heb moeten sturen, ik ben ook maar een loonslaaf, het moest van m'n chef.
Ik hoop dat u de ernst van deze situatie in ziet, zonder uw medewerking zal ik weer naar het buro van rechtshulp moeten om daar de armlastigen weer van juridische ondersteuning te moeten voorzien en daar heb ik echt geen zin in. Zeg nou zelf, ik had het toch zo leuk voor elkaar, beetje koffie drinken, af en toe een mailtje en mijn dag zat er weer op, kon ik weer naar Hugo, snel Taquilla XY kijken. Dat waren nog eens tijden, snik.
Nog een klein verzoekje, mocht een en ander nu achter de rug zijn, wilt u mij dan in iedergeval wel de keys van Taquilla doorsturen, eventueel is Kiosque 8 ook wel goed, ik moet nog kijken of ik op de zwarte markt nog gauw een humaxje kan confisqueren, als het er maar geen een is die niet gepatched kan worden anders zit ik mooi in de knoei. Mag ik u daar eventueel nog eens over bellen, u heeft wel connecties bij het humax team denk ik, zodat ik in iedergeval mezelf nog een beetje kan bedruipen.
Al vast bedankt!
Freekje (u mag wel freekje zeggen hoor, meneer duck!)