EPG

W

wanting

Ivm een prb met een provider wordt er steeds maar gesproken over de EPG van die provider. Kan iemand mij eens uitleggen wat dat precies inhoud? Ik snap er niets van.

Alvast bedankt,

 
Bedoel je dat je wilt weten wat EPG betekent?

Electronische Programma Gids.

Vroeger, trouwens tegenwoordig nog steeds, verschijnt er iedere week een overzicht van de programma's die de daaropvolgende week op tv verschijnen in de vorm van een boekwerkje.

Met behulp van dat boekje kun je dus bekijken wat er zoal niet te zien is op de TV.

Of je kan even nalezen waar een bepaald programma eigenlijk over hoort te gaan.

Tenminste als je daar lid van bent.

In deze moderne tijd kun je die gids op je satontvangertje oproepen zodat je brievenbus niet iedere week deze zware last hoeft te dragen.

En als een provider een probleem heeft met zijn EPG dan kan deze dus geen programma gegevens meezenden.

 
Het gaat over het uitvallen van de zender na enkele minuten kijken, wegzappen en terug komen, weer enkele minuten enz... Kan me moeilijk voorstellen dat dit iets met een electron. prg gids zou te maken hebben. Bij de eend is er wat over gepraat maar op een niveau wat voor mij als beginneling toch wel wat te hoog ligt. Zou het fijn vinden indien iemand mij een mailtje sturen kan met wat begrijpelijke uitleg.

Doei,

 
Tja, EPG is toch echt de Electronische Programma Gids zoals drz uitgelegd heeft...

EPG wordt echter op verschillende manieren aangeboden. De volledige EPG van Ceeplus NL wordt bijv. alleen op een ontvanger met NL-software weergegeven. Door andere software in je ontvanger te laden kan ie ook een andere EPG weergeven.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan