Fun 3in1 Met nagra Werkt !

P

passie

Net een nieuwe file uitgeprobeer met een 3in1 file met Nagra er in en tot mijn verbazing beeld op Polsat, tvcabo en viadigi schijnen ook te werken alleen kan ik mijn schotel niet zo ver draaien dus dat kan ik niet testen

 
Hoi

Inderdaad ik heb hem getest op mijn Humax en dankzij een MOD in de satlounge een kleine aanpassing en hij werkte ook op mijn Humax waarschijnlijk tot maandag :))

 
De files zijn nogal op een vreemde manier ter wereld gekomen lijkt me...ik volgde de thread al een tijd op het Irdeto4free board en in eerste instantie werd Xcard behoorlijk te kakken gezet en de één na de andere thread van hem geclosed. Nu blijkt dat het wel degelijk werkt en wordt ie ineens op handen gedragen maar moet daar (terecht) niets van weten. Nu is Xcard behoorlijk pissed en kondigt aan dat verdere ontwikkelingen niet te verwachten zijn :-(

We'll see.

 
Hoi

Als ik het allemaal zo lees krijg ik de indruk toch dat xcard dit niet graag zomaar wou mededelen aan de andere hobbyisten.Toch hope ik dat andere hier op verder werken zodat het verbeterd word :biggrin:

 
De verbeterde versie 0.3 staat nu ook bij de pool

 
Leuk! Inderdaad, die discussie heb ik ook gezien, en er stond ergens dat iemand "hoopte dat het onder ons"zou blijven. Voor zover ik weet is dat met satelliet-related stuff nog nooit gebeurd. En ook hier heeft iemand het blijkbaar vrijgegeven.

Een andere vraag, werkt dat ook op de Amon-CAM als je de ECM pid goed zet?

 
Hmzz schijnt te werken, vanavond eens testen.

Rob, kun je Nagra in wallbanger stoppen? Ik heb daar op de duits bord die gast gevraagd om info te sturen. Of ie dat doet weet ik niet. En dan nog een polsat doos zien te bemachtigen ;)

 
@ espagnol

kan je even verduidelijken WAT er juist moet gewijzigd worden om die files te laten werken in een humax .?

gr prutserjo

 
Humor zeg. Polsat Cyfrowy gaat hier gewoon open. Vraag is voor hoelang (keychange) maar ach het werkt en da's leuk!

Ik heb 2 files gevonden, die van K. Laubach werkt als een speer.

Irdeto, Seca en Nagra (geen viaccess)

Wel raar dat ze geen gebruik van het externe geheugen maken!

 
Ik heb ook 2 files binnen1 met via/nagra/irdeto en de ander met irdeto/nagr en sec.

Helaas werken ze niet met een freecam 2 017.

het proggen ging wel perfect met cardwriter 1.75.

Uitsluitend Irdeto krijg ik binnen. en gene nagra.

Normaal gesproken moet je de cocostring aanpassen.Hierover kan ik niets vinden. Ik had verwacht of Nagra met Irdeto of b.v. Nagra met via etc. voor de freecam.Geen flauw idee hoe je dus de file gereed kunt worden maken voor de freecam.Met 2 codeersystemen ben ik ook teveden !!

Ga dus verder zoeken.

Ilya

 
Het werkt ook niet op de Hyundai. De kaart wordt zelf als invalid aangegeven. Nu begin ik bijna te hopen dat de Humax niet meer geleverd wordt, dan gaan de experts misschien de patch voor deze mooie ontvanger verbeteren.

Als jij het aan de gang hebt gekregen ILYA, stuur me de file dan eens, kan ik proberen of het dan wel gaat.

 
@Maciemarc ,komt er aan.

Ik vraag me wel af of het zin heeft om 3 in 1 te hebben.Ik las inmiddels op het duitse irdeto board dat de keys van nagravisons min. 5 x per week veranderen!!!..Kortom verspilling van energie .Wil het zinvol zijn zou je een auto setje met de juiste mk01 met PPUA moeten hebben.!!!!!.

ILYA

 
Gedeeltelijk waar. De keys voor de spaanse schijnen vaak te wijzigen maar de polen niet. Alhoewel dat een kwestie van tijd is natuurlijk.

Ik ben benieuwd wat je aanpast voor de hyundai. Is het de ca-string? 06 01 01 00 17 02 18 00 die die niet pikt?

 
En op het bekende spaanse forum kun je die keys razendsnel vinden. Een beetje zoals met de SV/SCT kanalen, als je een avondje wilt kijken dan prog je effe de keys. Het mooiste is, dat we weer een nieuw systeem erbij hebben, en dat duidt er alleen maar op, dat ook volgende coderingen zoals irdeto 2 en seca 2 met de tijd eraan zullen geloven!

Voor de Hyundai komt er wel een oplossing, ik heb er vandaag geen tijd voor, maar zoals Satslope beschrijft, zou het probleem wel in de coco-string kunnen zitten.

 
En

ig idee waar je die moet zetten..Is er uberhaupt een proggie om de string te editten.Bij Pic bined 140,ik dacht dat dit de nieuwste versie is, geen mogelijkheid om fun nagra de string aan tepassen.

ILYA

 
Ik had ook de zelfde vraag gesteld op het duits board.Dit vertelde mij dat je eerst naar alle waarschijnlijkheid een CA ID Nagra moet patchen in je freecam.Enig idee hoe je hier mee te werk moet gaan.

ILYA

 
Nee.. helaas geen ervaring met CI.

Ik heb wel een klein foutje uit de hexfile gehaald. als je goed kijkt vind je key 0C van ident 0004 2 keer, namelijk ook als key 0D van 0003!

Verder heb ik 000F keys vervangen door die van 0009, dan heb je nog wat extra kanalen op de hotbird. (0003 vervangen door 0009 dat werkt niet, konflikt met 000F denk ik)

Als je op provider 0 van irdeto nog wat keys invult dan kun je behalve ORF ook mediavision op HB en evt nederland op 02 krijgen.

Bij de pool staat een zogenaamde nieuwe versie met 10 seca providers, maar dat is flauwekul, zit iemand de boel op te naaien daar.

Picbined ini kun je zelf maken als je weet hoe het moet, kan niet zo moeilijk zijn maar ik heb er geen zin in. Gewoon met kladblok kun je ook editten ;)

 
@Satslope, met een html proggie heb ik perfect een AVR Hex file kunnen maken.Hij werkt nog ook , behalve nagra, deze doet het niet.Dus mijn freecam moet worden aangevult met nagravison.Ik heb enige tijd geleden mijn freecammetje gepatched naar 2 017, perfect. Alleen nu hoe krijg ik op de juiste plek nagra in de free!!!!Is er ergens soms een file te downloaden ?

ILYA

 
Ik krijg nagra uitstekend in een freecam2.16 geplaatst in een dvb-s kaart. Toen ik hem testte in een echostar 3000 had ik niente beeld.

Ligt hem dus niet in de freecam, maar aan de ontvanger -soft.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan