maxon mn2

R

rvs

heeft er ook iemand unlock soft voor mijn mn2 ik kan nergens wat vinden

 
Hier is software voor maar dit werkt alleen via het lezen van de eeprom,die moet eruit gesoldeerd worden en opnieuw geprogrammeerd worden.

Daarna kun je alleen de simkaart van de PTT en Libertel erin doen

Als je de software wil hebben hoor ik het wel

Remco

 
Je hebt software nodig om de eeprom (24c32) uit te lezen.

Dit kun je bv doen met Pony prog of het programma icprog dat met een jdm interface werkt.

Daarna bewerk je bin file van de 24c32 met een hexedit programma en schrijft hem weer terug.

Ik heb ook gelezen dat je hem via een log kunt unlocken maar dat kost iets van 25 dollar

Na het unlocken kun je alleen de sim van de ptt erin doen en die van Libertel nartuurlijk.Het is geen dualband toestel.

Remco

 
ik heb hem gisteren opengesloopt. Volgens mij alleen van die SMD's. Dit is mij te link. Hoe zit dat met die logs ?(Ik heb toch Lihbertel)

tx

Nitwit

 
Ik heb denk ik ergens iets niet goed gelezen maar kan geen info meer vinden over een logfile van een Maxon.

De enige oplossing is het uitlezen van de eeprom vrees ik.

Remco

 
Ja inderdaad, de enige oplossing is om de eeprom uit te lezen mits je je SLPUK code hebt #9917*SLPUK#. Ik heb een paar uur gezocht voor een andere oplossing, maar tervergeefs.

Maar je hoeft de eeprom er niet helemaal uit te solderen, pin 5,6,7,8 los sloderen is al genoeg, pin 5,6,7,8 en 1,2,3,4 (deze zijn met elkaar verbonden) verbinden met bv de ludipipo programmer, uitlezen, patchen, terug proggen, pin 5,6,7,8 weer vast sloderen en klaar is maxon.

Tip: voor het lossolderen van de eeprom gebruik ik een naald en een soldeerbout, ik steek dan de naald schuin onder het eerst pootje, maak dan het pootje warm en buig dan met de naald het pootje omhoog, doe dit ook met de andere 3 en los is je eeprom aan 1 kant, de andere kant is niet nodig om los te solderen,

Je moet er een beetje handigheid in krijgen.

Maar let wel op: verwarm het pootje niet te lang en niet te heet, en buig hem niet te vaak en te ver omhoog, maar ja als het goed is is dit ook maar 1 keer nodig.

Ik heb zojuist mijn Libertel Maxon NM2PLUS 6968 ge-unlocked en met succes.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan