Geen communicatie met VP20

S

Solomon

Ik heb sinds vrijdag een VP 20.

Echter ik ben nog niet in staat geweest om met deze te communiceren. Ik heb twee 9 polige kabels waarvan 1 volledig en 1 op 1 is aangesloten. De ander is een nul modem kabel die ik ook gebruik om software in de Humax te laden (aansluiting 2->3, 3->2, 4 ->6, 5->5, 6->4, 7->8 en 8->7).

Met de 1 op 1 kabel krijg ik bij ponyprog test failed en bij de null modem passed de test, maar kan nog steeds niets op de jupiter 1 of funcard doen. De jupiter 1 is gegarandeerd goed want de jupiter progger kan hem compleet lezen en schrijven.

Ik heb de VP 20 op twee computers getest (een compaq win98 en een toshiba laptop win2000). Ik heb ook al een regelbare voeding op de VP 20 gezet zodat ik 12 volt na de 7812 kreeg. Echter wat ik ook, doe geen verbinding of geen schrijf of lees actie.

Ik verwacht dus dat het of in de kabels of in de VP 20 zit.

Wie kan mij zeggen welke kabel ik nodig heb of wie woont er in of nabij Eindhoven en heeft een werkende opstelling met een vp20 zodat we mijn VP20 kunnen testen.

Bij voorbaat dank,

Solomon

 
Ik verplaats hem even naar hardware problemen.

Maar volgens mij moet je ondanks de foutmelding bij ponyprog toch de seriele kabel hebben 1:1 en niet de nullmodemkabel.

 
De kabel die je nodig hebt is 1 op 1 kabel.

Met ponyprog krijg ik ook altijd deze melding maar het werkt wel dus deze melding zegt niet zoveel.

Erase de jup eens helemaal met ic-prog en probeer dan de atmet te schrijven met ponyprog en de crd met cardwriter.

Instellingen ponyprog:serial,si prog api,sclk aanvinken.

 
Goto,

Hoe doe ik dat in cardwriter. Alleen de crd in de Eeprom. Als ik namelijk Eeprom aanvink dan worden alle andere opties automatisch aangevinkt (Program, data en config)

 
crd script aanklikken en op 3 mhz zetten,crd loaden en write klikken.

 
Ik gebruik zelf altijd IcProg (nieuwste versie) in combinatie met een 1:1 seriele kabel. De VP20 werkt dan okidoki :) :)

IcProg kun je vinden op: http://www.ic-prog.com/

Suc6 verder!

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Goto en Hurrybird,

Ik heb IC-prog gedownload. Maar welk programmer moet ik in settings-Hardware kiezen om het werkend te krijgen.

Als ik de Willepro of de JDM probeer en ik probeer een fun te erasen krijg ik wrong signature found (unknown FF-FF-FF), do you want to continu.

Of moet ik in de hardware nog zaken aanvinken, op dit moment heb ik alleen invert clock aangevinkt?

 
jdm programmer,i/o vertraging op 1,windows api en compoort selecteren de rest niet aanvinken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan