De nieuwe Echostar modellen zijn uit!

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
De verse Echostar ontvanger-line liggen in de winkel.

Ik had mezelf vandaag getrakteerd op een verse 3600-via en ik moet zeggen dat mijn eerste indruk niet heel erg positief was.

Om te beginnen is het menu erg rommelig en omslachtig en het deed mij een beetje denken aan de eerste versie van windows95.

Qua snelheid ben ik wat positiever over deze ontvanger te spreken, dat zat wel goed en de zwaar gecodeerde programma's toverde deze doos rap op het scherm.

Al met al is er softwarematig behoorlijk hard aan gewerkt en over het gebruikersgemak kunnen de meningen nogal verdeeld zijn.

Ik had er in elk geval even moeite mee om de juiste LNB instelling te vinden maar kwam meer omdat ik graag en (veel) te snel wilde spelen. :)

Over het zoeken naar de zenders kan ik concluderen dat het razendsnel gaat maar omdat er weer een grafisch schilletje omheel gebakken is ging de zenderzoek snelheid weer verloren zodat de ontvanger op dat gebied eigenlijk net zo snel is als de oude echostar 3000.

Wat ook wel prettig is, is dat deze ontvanger bij het zenderzoeken de radio en tv kanalen gescheiden op het scherm laat zien,wat bij het oude model nog op één enkel raampje door elkaar te zien was.

Het bladeren over het zenderoverzicht gaat in elk geval razendsnel, wat ik ook wel prettig vond.

Over het algemeen ben ik wel matig positief maar dat is misschien even een kwestie van wennen.

Ik vond het oude model toch wat gebruiks vriendelijker maar misschien dat dit probleem in de eerstvolgende software update opgelost word.

En nu even kijken of ik mijn oude Echostar nog ergens kwijt kan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan