Dolby digital

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Josje01

Hallo , wie heeft zijn Humax aangestoten met een glasvezelkabeltje op een tv die een ingebouwde ac3 dolby digital versterker heeft?? Mijn vraag is namelijk hoe je dit dan het beste kunt doen? De humax heeft een optische uitgang en mijn tv een digitale ingang bestaat er een kabel hiervoor of kan het helemaal niet ?/

Greetz: Josje01

 
Hallo,

Heb me ooit laten vertellen dat hiervoor zoiets als een "verloophulpstukje" gewoon in de handel te verkrijgen moet zijn (van optisch digitaal naar cinch digitaal).

Succes ermee, zal zich zeker lonen (Humax & AC3),

vr.gr. Charel.

 
In de Elektuur heeft ooit eens een schakeling gestaan om van optisch naar coaxiaal en vice versa te gaan. Weet jammer genoeg niet meer welk nummer/jaargang dat was...

 
bij conrad zijn ook bouw pakketjes te koop om het signaal om te zetten.

 
Heb een converter gevonden in een elektronica zaak is wel duur kost 110.- zit een voeding bij. Verder heb je nodig een optische kabel voor van Humax naar converter en een kabel van 75 ohm met tulp of cinch stekers om van converter naar t.v te gaan.

Allemaal bedankt voor de replys.

Greetz: Josje01

 
dat werkt perfect met zo een glasvezel kabeltje

zit aan mijn jvc direct in de humax

uitgang tv kiezen voor digital in

 
Wat een gelluk heb ik dan toch met mijn Yamaha versterker V596 RDS deze heeft zowel coaxiaal als optic wat een gellluk .

Maar zelf vind ik het geen extraatje meer hoor voor die 2 zenders volgens mij is dolby digital op satelitte een dikke flop waarom zenden ze er niet allemaal in uit?.

 
Satjan ,ja , waarom ???

Maar wat NIET is kan nog KOMEN. ,TOCH !!!

 
Het aanbod valt mij ook erg tegen, alleen Pro7 en 1 Premiere en 1 Cinedom. Kost het de aanbieders soms meer capaciteit op de transponder of zoiets. Ik begrijp niet dat zelfs soms films waarvan ik zeker weet dat ze in dolby prologic zijn zelfs uitgezonden worden in mono, op de NL commerciele zenders. Moeten ze hier soms meer rechten voor betalen.

Scooby Doei

 
Aangezien er toch best veel Dolby surround is, neem ik aan dat er ook wel DD zal komen. Op een gegeven moment zullen de mensen tcch wel eens uitgegeken zijn op hun DVD schijfjes en al dat moois op hun TV (maar dan iets nieuws) terug willen zien ? Dan zit je met een schotel wel vooraan denk ik.

 
Uitzenden in 5.1, DTS, THX etc. kost inderdaad veel meer data.

Buiten extra inverstering in apparatuur komen er dus kosten bovenop voor datatransmissie; heb me laten vertellen door iemand wiens werk dit is dat de meeste providers liever meer kanalen in lagere kwaliteit verzenden.

Zal wel over nagdacht zijn, ik vind het wel jammer.

Een DVD in 5.1 of hoger is echt genieten, zeker met een beetje scherm erbij, thuisbioscoop op en top.

Helaas "moeten" we het met 3 duitse zenders doen op de Sat.

c-ya !

Viewer.

 
Real vieuwer , sinds vandaag zendt ook Premiere One in dolby digital uit . Ik weet niet of het constant zal zijn maar toch bij diverse films.

Greetz: Josje01

 
Aber schon wieder deutsch ... ;-(

Zou het mooi vinden als meer NL en Engels signaal in DD binnenkomt.

Ik moet er trouwens niet aan denken wat er gebeurt als de Adult Channels in DD gaan (niet cup-maat maar 5.1, haha..)

c-ya !

Viewer

 
Ik vind persoonlijk ook dat we een fatsoendelijk nederlands filmpakket moeten krijgen ZONDER RECLAME zoals c***l + nu doet ze moeten maar hun kleine lettertjes lezen bij het abbonement: het filmkanaal zonder reclame.

Gelukkig kunnen wij knutselaars nog gratis kijken.... :biggrin:

Maar die andere dommerikken die betalen zitten wel lekker, een filmkanaal zonder reclame maar toch met reclame!!!

Er moet maar eens een fatsoendelijk filmkanaal komen want dit is niet meer om aan te zien met c***l -

 
Maar flup_jr wij doen het niet om er gratis te kunnen kijken maar voor de hobby.

 
Bedoel ik toch ook, ik kijk natuurlijk ook gratis voor de hobby.

Dus canal + bij deze:

Jullie kunnen me niet pakken want ik oefen alleen maar mijn hobby uit. :biggrin:

 
Weer een vrijschakelaar :grrr:

 
Ik ben helemaal geen vrijschakelaar!!! Wij hebben het laten doen door een hobbieïst dus..... trek die belediging maar weer in!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan