Philips dsx 7071 of homax 5400 ?

T

The Pretender

Een kennis had mijn humax zien werken en vondt dat te gek.

Ik gaf hem het advies indien hij ook naar de sat ging kijken dat hij het beste de hummie kon nemen.

Nu 4 weken later belt hij op dat hij een philips dsx 7071 gekocht heeft!

Na wat verder speurwerk kom ik erachter dat dit een seca onvanger is.

Nu is mijn vraag: had hij beter naar mij kunnen luisteren (z'n vader wil nu ook zo'n philips) en wat kan ik allemaal met zo'n philips.....

 
pretender,

ik zou mezelf eerst de vraag stellen ,,waarom heb ik een Humax?

......ik weet het wel ,niet omdat ie er zo leuk ziet.

ik zou om te beginnen niet gauw iemand een humax adviseren.

een humax is onlosmakelijk verbonden met de internetsites.

dat is misschien de reden van je kennis ,voor een canal+ erkende philips 7071 te kiezen.

voordeel van die ontvanger is dat ie erkent is bij C+ ,en daarmee ben je bij storing oid sneller geholpen als met een humax.

hoe lullig als dat ook klinkt.

zo gaat dat nu eenmaal...,

1 streepje heb je voor met een Philips als je "gewoon"wilt tv kijken.

een aangemelde kaart hoort in principe gegarandeert beeld te geven .

met files voor een Fantasie ontvanger red je dat niet.

ik denk dus dat de beste man ,naar zichzelf heeft geluistert.kan ik me wel een beetje voorstellen.

 
Het ligt er ook aan wat je van plan bent.

Als je alleen de Nederlandse zenders wil zien en verder de vrij te ontvangen zenders, dan heb je aan een Philips voldoende.

Wil je ook gaan draaien en andere paketten bekijken, dan is een CI ontvanger een aanrader. De Humax is handig vanwege zijn ingebouwde Irdeto ondersteuning, maar zoals xgabox zegt, voor goede software voor die ontvanger ben je gebonden aan internet, alhoewel... als je 1x die goede soft er in hebt zitten, hoef je hem in principe niet te veranderen.

De koppeling ligt dus eerder in het actief houden van je illegale bezigheden met de ontvanger (het zorgen dat illegale kaarten voor andere betaalproviders beeld blijven geven). Dat is iets waar lang niet meer zoveel ondersteuning bij te vinden is als vroeger. Ook wij doen het niet meer.

Daarnaast zijn er voor draaibare systemen ook nog andere mooie alternatieven te bedenken, zo is er bijv. de nieuwe Hyundaii ontvanger die ook nog qua prijs interessant is, verder heb je uiteraard de bekendere merken als Echostar en Strong bijvoorbeeld.

Maak dus eerst een keuze van "wat wil je er mee" en daarna ga je advies inwinnen op basis van "ik wil dit en dat, welke ontvanger past daar het beste bij".

Betreft het "dit en dat" dat je de Nederlandse zenders en de NL commercielen etc. wil bekijken en de gratis zenders (waarvan de meesten Duits in ons verstaansgebied), dan hoef je zeker niet verder te kijken dan de Philips, temeer zoals xgabox zegt, deze ontvanger ook C- goedgekeurd is en je in elk geval wat dat betreft dan geen gezeur met die mensen hebt.

 
Ik vraag me eigenlijk het meeste af of we met bijvb. met een Humax 5400 in combinatie met een Aston module nog de mogelijkheid hebben, om na een

toekomstige kaartwissel, nog legaal te kunnen kijken in de Seca codering. Dus met andere worden, is zo`n ontvanger dan niet in een klap waardeloos.................

 
Niet echt want er is immers altijd nog de interne irdeto voorziening.

Wat betreft Seca zullen we het moeten afwachten, want C- heeft aangegeven de Aston niet te ondersteunen aangezien dit een niet door hun ondersteunt produkt is.

M.a.w. ze doen wat ze willen en als dat betekent dat de Aston dan niet meer werkt dan is dat jammer en moet men maar een goedgekeurd C- produkt kopen (een hobbyisten-afgekeurd produkt dus). :)

 
Nou, de philips seca doosjes worden steeds minder afkeurenswaardig dankzij noeste inspanningen van h2deetoo ;-)

 
daar heb je absoluut een punt.

maar met de prijzen gaat het binnen afzienbare tijd allemaal wel onderuit.

omdat door het toepassen van alle coderingssystemen een boel ontvangers weer nuttig blijken voor de consument.

het aanbod op de gebruikte markt is dan ook veel groter,en zal men eerder geneigd zijn een gebruikte te pakken.

en fabrikanten zijn ondanks hun opgelegde beperkingen ook niet gek.

 
ik heb zelf ook een philips dsx7071 en met een goldcard werkt dat perfect en ik heb voor mij genoeg kanalen

groeten motje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan