Welke satellieten met 80 cm schotel

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rjrob

Hallo

Ik heb een 80 cm schotel,als ik die draaibaar wil maken,welke satellieten kan ik dan maximaal ontvangen oost en west

Rob

 
ik heb er een aantal geprogrammeerd (rond de 35 ofzo).

Vanaf de LMI op 75gr-oost tot de Pan-amsatF9 op 58gr-west.

Ik wil je best een settinglijst opsturen als je de echostar 3000-ip in bezit hebt.

Deze satellieten worden hier ontvangen op een 75 cm Hirschmann schotel met Philips 1019 LNB 0.6DB.

 
Hallo drz

kan je me mij ook a.u.b. de lijst eimailen

m. vr. groet Ton (ajm.linden@hccnet.nl)

 
Heeren,

Enkele vraagjes; is er op 75 oost iets te ontvangen met een Philips lnb? Voor zover ik heb begrepen zitten er op LMI geen Ku-transponders. Wordt er op de uiterste oost- en west sats wel iets ontvangen met een 80 cm? Heb hier met een 120cm (gregorian) delta star nog nooit iets ontvangen buiten 68.5 oost of 45 west. Moet ik toch met ringsleutelsetje de tuin in ?

 
@Peterkn,

Kijk eens op 12600/v/5750 en 12605/v/2000, daar vind je SGU TV1 en een data kanaal voor het internet.(SGU internet)

75gr-oost op de LMI satelliet voor de duidelijkheid.

Het signaal is lekker hard ,anders komt het hier niet binnen op een 75cm spiegel, dus zou het voor jou met 120cm gregorian geen probleem moeten zijn om deze satelliet mee te krijgen.

(mooie schotel trouwens, daar ben ik best wel jaloers op!!)

 
Beste Drz

Bedankt voor je e-mail maar er zit geen attachement bij

a.u.b. nog een keer

groetjes Ton

 
Foutje, maar hij is (als het goed is ) onder de weg.

 
Beste DrZ

Bedankt voor de lijst.

Ik heb nog een vraag. Met welke programma kan ik de lijst bekijken? Ik geruik een Humax en daarom gebruik ik Setedit en Humbox maar deze editors kan het bestand niet inlezen.

Groetjes Ton

 
Volgens mij had DRZ het een paar regeltjes eerder het over settings voor de ECHOSTAR...

dus als je eventjes goed had gelezen....

 
Dus als ik het goed begrijp kan ik ook the sirius thor en bv turksat ontvangen op mijn 80 cm schotel

Rob

 
@ rjrob

Ja, Sirus op 5 gr. E , Thor op 1 gr. W zullen (meestal) geen probleem geven omdat deze hoog staan. Voor turksat op 42 gr. E is de kans op vrij zicht wat minder groot omdat deze laag boven de horizon staat. Voor mij is dit in ieder geval het uiterste wat ik kan ontvangen op oost. Een vrij zicht is dus belangrijk, dit is bepalend voor wat je kunt ontvangen. De 80 cm schotel is voor deze posities in ieder geval voldoende.

Groeten, Sat4me2.

 
Oke, het is duidelijk dat met een 80cm nogal het een en ander kan.:)

Maar het topic wijkt nu te zeer af dus gaat ie dicht. Verdere frequenties en feeds kunnen jullie gerust in het gelijknamige forum bespreken.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan