Windows XP vraagje

H

HurryBird

Ik ben vanplan om toch maar binnenkort eens Win XP op mn lappie te zetten. Vraagje is nu alleen, werkt DVBedit en de div. andere programma's goed met XP???

Het lijkt me toch wel ff leuk om via deze weg ervaringen uit te wisselen over XP.

Lappie draait nu onder ME en ik krijg regelmatig vage foutmeldingen als ik DVBedit gebruik.

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Hallo HurryBird

Lijkt mij gewoon proberen maar voordat je alles

van je hd wist eerst even een image maken van je hd.

Mocht xp je dan niet bevallen is het de image terugzetten

en verder geen centje pijn.

Wat ik tot nu toe vindt van xp is dat als de nieuwe desktop

gebruikt dat de meeste prg's er net even achteraan huppelen.

Wel vreemd als je na gaat dat ik met een amd athlon 1ghz met

256mb intern geheugen hier tegen aangelopen ben.

Verder is het mogelijk om in xp een simulatie te draaien

voor win95 en 98 prg.

m.a.w. als het goed is zullen de meeste prg's dan ook moeten

werken.

Groeten Wim

.

 
Wat ook vaak mogelijk is om XP naast je huidige besturingssysteem te installeren.

Als je XP op een lege partitie of schijf installeert dan creëerd XP een dualboot en kun je bij het opstarten kiezen voor XP of je oude windhoos.

De praktijk heeft mij geleerd dat XP er weer snel afgegooit word omdat sommige programma's niet of niet lekker meer willen werken, en dan met name spelletjes en soorgelijke.

Met bovenstaande metode kun je naar hartelust expirimenteren met XP en kun je later besluiten welke je wilt verwijderen.

 
HurryBird

DVBEdit draait gewoon onder windows xp, ik moet zeggen ben eigenlijk nog geen proggie tegen gekomen die niet onder xp draait.

Greetz

 
Toch nog eens een geode windown???

Das knap zeg van Micrsh*t, ik had alweer gedacht dat het weer eens een afgangetje zou worden voor Billetje.

Hapy2000, w8 nog maar ff, die foutmeldingen komen nog wel :)

Of Microsh*t moet echt hééél erg hun best hebben gedaan......

Maar ja dat merken wel wel :)

Laterzz,

Flup jr

 
Ik heb ook sinds een paar weken XP samen met 98se op mijn pc staan, bij mij blijft tot nu toe XP er op staan.

Trouwens de dual boot laat ik gewoon erop staan.

Ik ben wat een het spelen geweest met wat instellingen om bepaalde programmas aan het lopen te krijgen en het is me ook gelukt ook nog.

Er zullen heus wel programmas tussen zitten die het nog niet onder xp draaien maar die ben ik nog niet tegengekomen

 
Heren, hartelijk dank voor uw reactie. Kzet XP er deze week maar eens op en eens kijken hoe het gaat. Het schijnt nogal veel te lijken op Windows 2000 (wat op mn andere pcee staat) en dat bevalt me erg goed.

Het slachtoffer is trouwens een Dell ® lappie. ME zit er nu op en dat liep in het begin wel aardig, maar als je na een avondje laptoppen gemiddeld vier vastlopers krijgt en de diverse foutmeldingen dan wil je ook wel eens wat anders :)

Kzal binnenkort eens mijn bevindingen vermelden!

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan