Sorteren op DST 5816

S

Skybobo

Na het sorteren van de kanalen bleek de volgende dag, nadat de ontvanger de hele nacht uit had gestaan, dat alle kanalen weer in de oude positie terugstonden. Wie weet hoe dit euvel is op te lossen en waar ligt het aan?

groeten

Skybobo

 
Als je de zenders gesorteerd hebt, moet je niet vergeten om het apparaat met de afstandsbediening op standby te zetten. Als je de stroom eraf gooit voordat ie op standby heeft gestaan, zijn inderdaad alle wijzigingen verloren.

Vervelend voor je, want het is een hele klus. Waarom gebruik je niet declink? Hier kun je veel sneller alle kanalen op je eigen volgorde in de ontvanger programmeren. Uitleg hierover vind je op mijn site.

 
M_Z, het is niet gelukt, ik heb een DST5816/03G/1308C+4

en krijg bij het uitlezen een 'Read Error' Ik begreep uit de uitleg dat de 03 een oudere ontvanger is. Deze is echter 2 jaar oud. Zal wel langere tijd op de plank in de winkel hebben gestaan. Mocht je nog een tip hebben dan hoor ik het graag.

groeen

Skybobo

 
Dan wordt het inderdaad moeilijker. De enige manier is nu om de complete firmware met een Oslink inclusief de kanalenlijst erin te jagen. De volgorde:

Die kanalenlijst moet dan door iemand handmatig zijn aangepast, en daarna moet deze zijn firmware uitlezen.

Als je dan deze firmware in een andere ontvanger zet incl settings (en dit kan alleen met een oslink) dan heb je dus de kanalenlijst van hem overgekopieerd.

Maar eigenlijk komt het erop neer voor jou, dat je inderdaad alles zelf moet aanpassen denk ik. De oslink komt wel zeer binnenkort op de markt, als bouwpakket of complete set.

 
Als je de kanalen geladen hebt via Canal - digitaal kan je de eerste lijst niet bewerken. via een achterdeurtje gaat dat wel:

1 Toets menu daarna 5 ( kanalen installeren)

2 Nogmaals toets 5 ( kanalen installeren) lijst kan gewijzigd worden gewoon negeren klik op ok.

3 Toets 2 ( willekeurige volgorde) klik niet op ok.

4 Toets A ( stoppen ) Je gaat nu naar het kanalen menu terug.

5 Toets 2 ( kies dan kanalen hernummeren)

Je komt dan in de eerste lijst en kan je de kanalen verplaatsen

Bijvoorbeeld Ned 1 op 1 als je de kanalen op volgorde hebt gezet druk op menu.

Als je de kanalen hebt ge-edit eerst reciever op standby niet van de netspanning halen dan worden de settings niet gesaved.

 
Boets bedankt voor de tip, ik denk dat menigeen dit nog niet wist.

groeten

Skybobo

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan