PW wisselt vaker, ook nu weer

M

marciemarc

Ik heb nog geen kans gehad om uit te zoeken wat er gebeurd is, maar ze liggen er nu weer uit op de mosc. Effe loggen...

 
En nu weer beeld, dus ze wisselen weer. Dit gebeurde laatst ook, dat ze wisselend nieuwe keys gebruiken, en dan weer terug gaan op de oude. Dus we kunnen weer iets verwachten...

 
Mooi, ik hoorde dat gisteren ook al.

Straks even mijn nieuwe diseqc aansluiten (oude is stuk) en dan zal ik mijn logger voor de zekerheid ook maar weer even aanzetten.

 
Bedoel je de cinedoms of alles?

Ik heb gewoon alle pw keys en ch-id's erop gezet, dan foppen ze je hooguit een beetje. En sinds kort werkt mijn AU key ook al weer. Beetje raar, eerst berichten dat alle handelaren keys uitgaan en nou doet ie het ineens weer..

Rare jongens, die Germanen.

 
De 0E key is nu in gebruik, tot op heden had ik alleen de 10-key nodig voor alles vrij te krijgen met 7530.

Pk 0E=89 C2 ** ** ** ** 26 31

 
Er zijn twee nieuwe key's in gebruik 0e en de key10 zijn vervangen.

Ik denk ook dat ze dit vaker gaan doen ze willen de mensen die ilegaal kijken de leven zuur maken en dan hopen ze er op dat ze maar een abbo nemen.

 
Ja, en denkelijk wisselen ze daarom nu ook vaker van key voordat ze de uiteindelijke key zetten. Daar irriteren ze de vlugge GW activeerders immers mee die dan 3x achter elkaar moeten proggen.;)

Overigens logde ik ook een nieuwe 06 key update die achteraf al bekend bleek:)

Het was de B1 70 xx xx xx xx 08 4f.

 
Kwestie van de goede MK+prv.id dan heb je daar geen last van ;-)

 
Heb ik. Gisteravond eens voor de lol een acs 1.2 gecloned naar een Duitse kaart met dealercard gegevens (HS, HMK en PMK).

Geen plainkeys er op gezet behalve voor C+ maar wel de chids er op gedaan.

Op Heimatkanaal gezet, en ben even wat anders gaan doen, daarna deed PW het.

Wat me wel opviel is dat de CD's het nog niet deden, dus heb ik hem er in laten zitten en als ik straks thuis ben zal ik eens zien of ze het dan wel doen.

Technisch gesproken zou dat wel moeten lijkt me, of zie ik dat verkeerd?

 
Als je een echte handelarenkaart hebt wel.

ch.id 7530 is voor cinedom, maar de duitsers schrijven de ch-ids over de PMK dus die komen er vanzelf op.

Kan ook zijn dat jouw kaart geen echte handelarenkaart is en dan krijg je de gewone abo-keys.

In dat geval je kaartgegevens in Masterlog zetten, meeloggen en zet dan bij keyupdates alleen key10 aan en vinkje erachter.

Handlerkeys optie aanzetten en als je dan later in de masterlog file kijkt staan daar alle key 10 (encrypted) in met daarachter de last byte van de handelarenkaart-Providerid.

Duurt wel een uurtje want key10 zenden ze niet zo vaak uit. Alleen handelarenkaarten krijgen die.

Staat er achter jouw groep geen handelaren-id, dan kun je in de keycompatibel groepen zoeken. Mlog maakt daar een speciale file voor aan. Zit er in een compatibele groep wel een dan pak je dat providerid.

Zo ben ik ook aan mijn key gekomen. Bij progjes als NKF zitten (soms) files met bergen premiere MK's. Dus da's allemaal niet zo'n probleem.

Pas geleden dacht ik dat ze de handelaren kaarten zouden uitzetten maar niks, het werkt nog steeds.

 
Grmpfz... heel dubieus iets nu weer.:sad:

De gegevens heb ik van een betrouwbaar iemand gehad die zei dat het dealergegevens waren voor een acs 1.2 (uit onze club).

Raar is dus, ik heb de zenders laten staan, en had dus alleen het volledige PW pakket, maar geen CD's. Ik dus denken van, naja, die keyupdate komt dan ook nog wel.

Mis... vreemd genoeg accepteert de kaart nu geen keys meer... integendeel, het ding is zelfs uitgeschakeld (vraag me niet hoe het kan), het complete premiere pakket werkt nu niet meer op die kaart, terwijl hij eerst zonder gegevens in de ontvanger ging en toen dus wel een werk-update kreeg.

Daarna nog eens op een andere zender geprobeerd maar zelfde effekt.

Op een gegeven moment is het zelfs zo dat de 9600 blijft staan met een no-signal op dat betreffende kanaal.

Zou die nu een probleem zijn betreffende updates op deze CI? Ik heb er een 4.6se in zitten die omgepatched is naar Freecam 2 (f2-017).

Tot nu toe heb ik de kaart nog niet opnieuw aan gekregen en dadelijk ga ik eens met de programmer de gegevens uitlezen en zien wat er gewijzigd is, ben reuze benieuwd.

Maar ik vind het gewoon vreemd dat ie zonder plainkey eerst mooi een update krijgt en gaat werken, en daarna weer uitgeschakeld wordt.

 
ja chids stonden er nog op. In CW krijg je nog zo'n soort datum van chids, die stond op FF FF of FF 00 weet ik niet meer zeker, staat ie nu ook op, in een ander venstertje stond er weer een juiste datum... grrrr.

Ik heb geprobeerd even de plainkey er uit te rippen, maar weet niet met welk proggie dat het beste lukt, met cardtuner en cardblaster lukte het me in elk geval niet.

Wel bleken de HMK en PMK nog hetzelfde te zijn.

Gisteravond chids er af gehaald en de kaart weer in de ontvanger, maar geen updates.

Kan het zijn dat ik er in plaats van een C kaart een 0 kaart van had moeten maken om dat goed werkend te krijgen? Zit daar verschil in bij het verkrijgen van updates?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan