logfiles seca

S

Satslope

Hi.

Zijn hier mensen die rawEMM data van seca loggen?

Is er een proggje voor zoals Masterlog voor Irdeto?

(niet dvblog06, dat gooit mijn pc af en toe plat, slaat bovendien bijna niks op)

Ik heb met Masterlog op verschillende streams gelogd.

C+16/9

Pid 00d6 separator 8200 = updates over UA voor 0019 en 002E

pid 00CF separator 8400 = updates over ppua (0019)

Je kunt de providers.ini editten (staan een hoop uit verweggistan)

Vervolgens zet je zowat alle log opties uit behalve "save as LOG file"

Als je dan logt, en je stopt zegt ie "no data recorded" maar de grap is dat je dan wel een tekst file hebt met de superencrypted data.

De rest is simpel, cut/paste in MGCalc en je eigen key invullen.

Maar misschien bestaat er een progje wat speciaal voor seca is.

De maker van Masterlog wil blijkbaar niets weten van seca, jammer wat het moet redelijk makkelijk in te passen zijn. Zeker nu het programma van irdeto ook plainkeys kan uitrekenen.

Kwestie van een ander algo en iets anders de data uitlezen.

Ik zag trouwens wel dat er fouten in staan, sommige UA updates staan er 3 keer in met verschoven data.

Maar al met al toch leuk want je kunt na een uurtje of wat zien welke UA's/PPUA's momenteel een update krijgen.

Nou nog eentje vinden waar ik de key van heb.. Heb pas een kaart geregistreerd maar die zat er nog niet bij.

Je kunt het ook voor andere coderingen doen: met dvblog06 even de CAT opvragen en de EMMpid's eruit halen, dan met Vgrabber een stukje loggen en in de biaire data zoeken naar de separator.

Vervolgens zet je dat in die provider.ini (of was het .asc, ik tik nu even uit mijn hoofd)

Krijg je mooi een textfile met alles wat ze op die pid zenden ;-)

 
Hmmzz nou voor de ppua data werkt het leuk. Heb alle updates van 0019 nu op HD staan. Even de groep zoeken, de data cut/paste en mk01 invullen en alles wordt duidelijk.

Heb ik toch geen dvb-s kaart nodig ;)

 
Hee... da's leuk, wist niet eens dat dit kon.

Welke versie Masterlog gebruik je hiervoor?

 
Euh, weet ik niet precies, 3.70 of hoger, de dir heet 3.70a maar kan zijn dat ik de exe al vervangen heb.

Er zit een PaytvPr.txt bij, die even editten.

En het uitrekenen van de encrypted data laat ik MGcalc doen.

(cut paste data vanaf na 81 tot einde regel)

Masterlog kun je vinden op http://www.keyteam.de/MLog/

Leuke methode voor als je nog wat mk's hebt waarvan je niet weet of ze het nog doen. Groep opzoeken, bestaat die niet dan is ie sowieso weg. Bij 0019 zijn bijna alle groepen er.

Geniaal kastje die 9500 ;)

 
even een klein offtopic vraagje tussendoor:

Zijn er nog meer ontvangers buiten de 9500 om waarmee je dit soort truuken kan toepassen?

 
Gaat dit loggen op Seca alleen met een Amon cam ?

Heb in het verleden veel op Scuzzy gelogd met Irdeto en weet niet of het moeite is om de Scuzzy externe verbinding weer gebruiksklaar te maken

MTB

 
SCSI is zowieso leuk ;)

Volgens mij kun je elke datastream uitlezen via scsi als je de goede pid geeft. Alleen zijn de video/audio streams encrypted als je dat zonder cam doet.

Bij mij lukt het loggen van de updates over key 01 prima, maar de updates over de UA (key00) daar gaat vaak wat fout. Geen idee waarom, het lijkt alsof er soms een byte wordt overgeslagen.

Ik zit te wachten op data voor een kaart waar ik de 00 van heb om hier eens beter naar te kunnen kijken. Vermoed dat het met de parameters te maken heeft waarmee Mlog uitleest (blokgrootte en re-init).

Wta betreft andere ontvangers, idd dvb kaarten (maar wel met een bepaalde chip erop!) en met de dbox-2 schijnen ze ook wat te kunnen, die heeft USB (maar ik weet niet wat)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan