Hum & diseqc rotor maximaal 26 posities?

W

wizzaerd

Na lang stoeien krijg ik het niet voor elkaar om meer dan 26 posities te gebruiken.

De rotor kan 49 posities aan (26 preset).

De Hum heeft een geugen voor 32 "antenna's".

In het rotor menu zie je maar 25 presets & reference. Nieuwe posities toevoegen lukt mij niet.

Mijn vragen:

Is dit een beperking van de Hum of is er een andere truuk voor?

Kun je met een ander apparaat wel de resterende posities beschrijven?

Als je extra posities in de rotor hebt, kan je die dan wel aansturen vanuit de Hum of blijft dat beperkt tot 25+referentie?

 
Hebben we eindelijk een settings-editor die meer antenna's aan kan lopen we tegen problemen van de Humax-firmware aan :-(

1) Je kunt nu wel degelijk een setting-lijst aanmaken met 32 sat-posities,

2) Een StabHH100 heeft hier geen problemen mee,

3) Hier zit iets niet helemaal ok met de firmware, de Humax wil hier maar niet draaien naar posities vanaf plek 25.

Probeer eens de settings van Intersound of het daarmee wel lukt.

Zie: http://move.to/intersound

 
Hi Giz, volgens mij zijn ze een stukje protocol vergeten te proggen... ;)

Anyway, in de settings van intersound staan wel mooi de posities, maar die heeft ie zelf in z'n V-box geprogd. In mijn HH120 zijn 27 tm 32 nog leeg, ennuh hoe vul je die met de Hum... (kan wel met het stab-interface kastje overigens)

Ik zat net de protocol-beschrijving te lezen; het store-commando (6A) kan ook in combinatie met reference (00) gebruikt worden om nieuwe posities op te slaan (afhankelijk van de firmware). Ga ik ff proberen...

Waar dienen de laatste 3 kolommen (diseqc 1.2 - motor - diseq command) in Humbox voor?

Als je daar echt diseqc-commando's in kan geven, kan je "Goto Angular Position" (6E) met wat rekenwerk gebruiken om de rotor aan te sturen.

 
Originally posted by wizzaerd Ik zat net de protocol-beschrijving te lezen; het store-commando (6A) kan ook in combinatie met reference (00) gebruikt worden om nieuwe posities op te slaan (afhankelijk van de firmware). Ga ik ff proberen...
Dat werkt dus niet, jammer. Als iemand meer info heeft over de functie van de laatste 3 velden in de antenne-settings hoor ik het graag.

 
Heb ook al eens zitten stoeien met die laatste rijen setting maar ben er ook niet achter gekomen dus ben ook benieuwd wie er info over heeft

 
Hebben jullie al een vraag bij humax zelf uitgezet? Daar krijg je doorgaans wel redelijk snel antwoord. Of je blij bent met het antwoord is een 2e natuurlijk!

JCsat

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan