Unlocken Nokia 5110

T

tpsnow

Kan iemand mij vertellen met welk programma ik de Nokia 5110 kan unlocken en waar ik dat programma kan vinden.

 
Zoek even in de andere topics hier, er staan diverse links genoemd.

Je zal eerst de versie moeten weten, die kun je uitlezen middels newnokiatool.034 die zowat overal verkrijgbaar is.

Over het algemeen zijn de 5110's gelocked middels een gewone securitycode die ook met dit proggie uit te lezen is en als ie echt gelocked is kun je hem over het algemeen met dit proggie ook heel eenvoudig unlocken.

 
Ik weet niet waarom je wilt unlocken, maar als je er een andere sim in wilt doen met een andere provider, moet je wel opletten!!

De nokia 5110 werkt namelijk niet met alle providers, dit heeft te maken met de frequentie!!!

Ik weet uit eigen ervaring dat die niet werkt met Dutchtone en Libertel, dus heb je een sim van 1 van deze 2 providers heeft unlocken geen zin !!!!!

 
Is dat niet de 5130?

Ik weet niet meer op de 5110 nu een 900 of 1800mhz toestel was.

1800 werkt niet op Libertel inderdaad. Ook op heel veel plaatsen op KPN nog niet.

 
Deze info, over wat voor frequentie het toestel heeft vind je allemaal op mijn site:

http://clix.to/fbadmuts

Behalve op wat voor frequentie een 5110 zit :sad:

:biggrin: maar ja :biggrin: je kunt altijd ff kijken op mijn site onder GSM info daar staat info over 31 gsm's:

Nokia. Siemens, Ericsson, Motorola en Trium

 
flup jr, je links op je site werken niet. Ken je misschien ff een andere link geven waar ze wel te vinden zijn? tnx

Black Tiger, je newnokiatool v.0.34 werkt bij mij niet (prog had k al geprobeerd) Hij ken m niet uitlezen, eerst heeft ie m wel kunnen uitlezen, maar niet unlocken.

Nog meer suggesties?

tnx

 
Logomanager, maar die leest alleen de securitycode uit, die is niet echt om te unlocken.

Ik heb echter in het verleden wel eens meegemaakt dat de simlock van een 5110 alleen uit de securitycode bestond dus je kunt geluk hebben.

Wel vreemd dat je nokiatool 034 niet meer werkt.

 
De link van de site bedoel je??

Dat zou wel eens kunnen zo nu en dan licht de server van BraveNet eruit en werkt de zogenaamde forward-link niet meer.

Forward-links zijn te herkennen aan hun .to, zoals bij clix.TO

Misschien werkt hij nu wel :)

 
Nope, de "downloads" links op je pagina werken niet. Als je een prog aanklikt, krijg je een "file not found error" van planet.

 
Dat weet ik, ik heb momenteel 150 mb downloads en die kan ik slecht gaan plaatsen bij mijn provider waar ik maar 5 mb heb, de downloads komen als het goed is op een server te staan, en via mijn site verwijs ik de downloads weer door nar de server.

Ik laat wel iets horen als het zover is.

 
Met mn Nokia Tool 034 zie ik "MCC + MNC" 'closed' staan en "GID 1" staat op 'closed'. De andere twee locks staan open. Het unlocken werkt niet. Van "closed" springt ie iedere keer weer terug op "closed".

Ik heb ook het programma "flasher.com" gebruikt. Met dit programma kan ik wel mn telefoon en softwareversie instellen, maar ik kan de telefoon niet uitlezen en ook niet flashen. Ik heb wel een partial flash file voor de telefoon.

Ik denk dat het programma COM1 gebruikt, terwijl de tel de hele tijd op COM2 wordt herkend (door logomanager en nokia tool). Weet iemand misschien of je dit programma kan veranderen zodat hij COM2 als poort gebruikt om de tel te benaderen?

bvd,

HAP

 
@Hap

Welke softwareversie heeft je telefoon?

Je kunt met nokiatool de versie uitlezen.

Vanaf versie 5.28 5.29 en 5.30 kun je je telefoon alleen unlocken door hem te flashen.

Als je als je een van deze versies die hierboven staan nokiatool gebruikt hebt om locks te openen kun je de security data gewist hebben en dat kan er voor zorgen dat je geen netwerk hebt of dat je orginele sim er ook niet meer in gaat.

Wat voor een info zie je staan bij lock 1 tot en met 4?

Ik hoop geen FFFFFF want dan heb je een probleem.

Remco

 
K heb in ieder geval software versie 5.30. De locks moet k nog ff nakijken, maar dan reageer k weer even.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan