cable kaartje defect?

R

Rob_bor86

Ik heb met MKF v4.3 wat zitten rondkijken op een versie 6.0 c+ cable kaartje. Ik heb een poging gedaan om de keys te laten uitzoeken maar tijdens die aktie kwam er op een gegeven moment een melding dat ie iets niet kon terugzetten en dat ik steun moest zoek bij medegebruikers!

Als ik nu iets probeer te doen op de kaart krijg ik de melding "90 28" - Another key with same index exist!

En bij checking validity of System Key... "90 1D" - Primary Key not found. System key is NOT Valid.

Is hier iemand die me weer op de rails kan zetten, of moet ik de kaart maar via de high-power methode onbruikbaar maken en een nieuwe aanvragen?

 
Hm jammer zeg!

Heb je de key file wel opgeslagen? (met de records erin)

Staan er nog keyrecords op provider0?

(gewoon de records ophalen)

Als je key00 en 01 van 002E hebt kun je een clone maken op bijv een silvercard die je kaart emuleert.

Staat er nog een primary keyrecord op prv.0 dan kun je die gebruiken om e.e.a weer terug te schrijven. Is daar niks meer dan ben ik bang dat het einde verhaal is. Tenzij iemand de Num6 in mode 3 kan krijgen en de cardkey weet, maar dat kan bij Num4.1 al niet meer..

 
ik heb hier een maagdelijke kaart

het nr = 0 65.enz.enz.enz 51

in mkf blijkt het een 40 kaart te zijn?

wil je mijn kaartfile wel mailen,mischien kan je er wat mee.

weet jij wel wat de pbm is van 00 2e?

hoop dat er iemand is met een werkend kaart,

die hem kan/wil uitlezen met mkf.

b.t ik weet dat dit geen sat vraag is,maar het is wel seca.

 
@rob_bor86

Deze kaart is n.m.m. zeker WEL te repareren.

Waarschijnlijk heb je in record 0001 een kopie van record 0003 zitten (=MK00 Seca), met derhalve dezelfde index dus.

Dan kun je over deze key geen opdrachten meer geven.

BTW heb je nog wel een backdoorkey? Is wel handig maar trouwens niet echt nodig.

Hoe dan ook kun je met de bug C1 38/3C/3A record 0001 opnieuw beschrijven met een andere key, zodat MK00 Seca weer gewoon kan functioneren. (Zo werken de proggies als MKF4.3 en SecaRL1.7 trouwens ook)

Vervolgens het startuprecord terugzetten in record 0001, en de kaart draait weer als een zonnetje ;).

Ik kan je een precieze (uitgebreide) handleiding geven als ik de layout van de huidige records weet.

Suc6

 
Kcplus: zo heb ik een leuk kaartje liggen. Geen enkel record meer op Prov.0

Gelukkig stond er een "public" MK op provider1 zodat ik die kon herschrijven. Maar een key op prov.0 krijgen lukt me niet. Zou dat nog kunnen?

 
Nou............, da's dus een vraag te beantwoorden door de echte secakenners en dat ben ik dus NIET!

Het antwoord op de vorige vraag weet ik toevallig omdat ik in de "gelukkige" omstandigheid ben geweest reeds sinds juli jl. met de V60 te hebben kunnen experimenteren, en veel kennis terzake heb opgedaan op de franse boards.

Wat ik weet inzake een mogelijke reparatie van jouw "leuke kaartje":

In theorie: kaart in high programming mode zien te krijgen, kaartkey weten, en proggen maar.

Alleen die hpm, daar kom je niet zo maar in, en de kaartkey is ook al lastig te verkrijgen.

En dat hangt verder dan ook van de firmwareversie af.

Ik dacht dat dus dit vanaf Num40 (nog) niet mogelijk was.

Dus: ff wachten maar tot de oplossing voorbij komt.

Bye

 
Ik ben net terug van een weekje vakantie. Vlak voor die vakantie had ik geen tijd om dit in te kloppen maar ik heb hem eeuwige roem beloofd en hierbij wil ik dat dan proberen te bewerkstelligen. KCplus heeft mij geweldig geholpen. Ik dacht dat mijn kaartje echt was overleden, maar met hulp van KCplus staat het originele kaartje weer vrolijk te snorren in de ontvanger. Het bestaat dus toch nog hobbyisme zoals ik dat ken uit de tijd van de oude HCC en de TRS80 gebruikersvereniging. KCplus nogmaal erg bedankt voor de steun bij de reparatie van mijn v6 kaart.

 
@Rob_bor86

Hi Rob,

Thnx m8......... ;)

En nu gaan we die ouwe season van jou ff onderhanden nemen........ :biggrin:

Wat een leuke hobby hebben wij, nietwaar?

groetjes,

Kcplus

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan