Schoteltje dat er niet uitziet als een schoteltje ...

S

sebastopol

Maar gepost in het beginnerforum omdat het ergens anders zeker niet thuishoort ...

Een vriend van mij wilt een schoteltje plaatsen, maar het mag er van zijn (v)echtgenote niet uitzien als een schoteltje...

Nu weet ik wel dat er van die vlakke ruitvormige dingen in de handel zijn, maar mijn satdealer blijft erg vaag over de kwaliteit van die dingen.

Ik heb dus twee vragen:

1. heeft er iemand (pos/neg) ervaring met die dingen

2. zijn er al toestanden die astra/hotbird in één schotel aankunnen.

Groeten,

Sebastopol

 
Ik weet misschien wel een mooie oplossing voor jou.

Namelijk een transparante schotel die nagenoeg niet opvalt.

Het leuke van deze schotel is dat hij onder een bepaalde kijkhoek een beetje glinstert als het zonnetje er in schijnt!

Eén klein nadeeltje, hij is ongeveer 3x duurder als een normale stalen plaat!

 
DRZ,

3x duurder is onaangenaam wanneer het over iets duurs gaat zoals een ontvanger. Voor een schoteltje is het veel minder een probleem, vooral omdat ik 'em toch niet moet betalen ;-)

Laat je me weten waar ik het kan vinden? Als het hier niet mag op sebastopol@mail.com.

Sebastopol

 
je kunt ook zo`n nep tuinverlichtings schoteltje kopen. als je er twee neemt kun je met een diseqe astra hotbird kijken. geloof dat er ook nog een lamp inzit du`s multi func.

 
Hehehe, ja das wel geinig, kan je gelijk je tuinverlichting verkopen :), maar ja tis ut proberen waard, ligt eraan of het vrouwtje dat goed vind he!!!

Hehe, een schotel die er niet uit mag zien als een schotel hihi.

Wat wilt zij dan ophangen? Een bloempot waarmee ze het signaal opvangt?

Hehe :hi:

 
@flup_jr: Zouje willen proberen alleen een reply te posten als je daadwerkelijk iets te melden hebt.

Dan raakt de vragensteller de draad niet kwijt en wordt de topic niet onnodig lang.

 
Sorry hoor,

Als ik een schoteltje wil plaatsen plaats ik die ook. protesten of niet. Ik heb als hobby schotelen, het vrouwvolk gelukkig niet !

Een schotel die er niet als schotel uit mag zien ??

Ik ken wel vrouwen die er niet uitzien, maar da's zeker niet hetzelfde.

terzake.

De Tuinlamp.

werkt aardig op astra, en als je er 2 aanschaft inderdaad via een diseqc schakelaartje ook op hotbird. verwacht er niet teveel van, bij heftige regen, sneeuw, en dikke bewolking blokvorming of slechter. kan wel een 40watt peetje in, dus betere camouflage is er niet.

De vlakschotel.

werkt redelijk, leuke oplossing voor op de camper, maar is het ook niet helemaal qua ontvangst, behalve als je een redelijk formaat aanschaft. Maar om nou zo'n wit wybertje aan je gevel te plakken ??

Wel minder last van sneeuw.

De offsetschotel.

beste oplossing in dit geval. Koop gewoon een 60cm. kabouterschoteltje, en monteren die hap. na verloop van tijd, als het protest verstomd is, gaat je schotel vanzelf "groeien" naar 80cm of bisat. schoteltje.

de ervaring leert dat de schotel buiten wel went. je kan het ding ook in de kleur van de bakstenen schilderen. perfecte camouflage. Iets anders is het aantal "kastjes" binnen op onder en achter de tv. Dat schijnt nooit te wennen Helaas.

succes

Peter.

 
Normaliter zijn de antwoorden erg kompleet, echter nu wil ik graag iets toevoegen.

De "tuinlampen" zijn destijds in de Satellite getest. Prima, alleen de schotel bleek een beetje klein. Groter nadeel bleek als het zonnetje er in de zomerdag op stond. Dan kon de temperatuur in het bolletje oplopen tot ik meen 50 graden. Deze temperatuur kwam niet ten gunste van de ontvangstkwaliteit, omdat de lnb liever "werkt" op een temperatuur die enkele tientallen graden lager ligt. Toepassing van een gewone gloeilamp gaf ook al te veel graden verhoging. Over koorts gesproken.

Ten tweede de vlakschotels. Ik heb gemerkt dat er ook hier een hoop shit verkocht wordt in vlakschotels. De onlangs in de bekende satellietbladen geteste vlakschotel kwam aardig uit de bus, echter ik heb de ervaring dat er eigenlijk maar 1 goede is, en dat is de BAS62 (mastbevestiging) van Kathrein. Deze werkt werkelijk als een tierelier!!! En... het lnb'tje zit mooi beschermd tegen vocht en andere invloeden. Ook tijdens een fikse regenbui blijf je uitermate goede ontvangst houden. Komt nog bij dat het geheel perfekt afgewerkt is. De gebruikte materialen geven mij de indruk dat Kathrein weet waar ze mee bezig zijn. Het ding komt per slot van rekening toch in ons onbestendige klimaat te hangen. (Let op: is geen goedkoop schoteltje!)

Groeten

Lummel

 
Ik heb in FSW ook al vaker schotels gezien die geverft waren in dezelfde kleur als de achtergrond waar ze voor stonden.

Zo had er iemand zijn schotel tussen de heggen staan en was deze dezelfde kleur groen geverft en viel daardoor ook minder op.

Misschien is dat een idee.

 
trap haar de deur uit .

en neem er 1 van 1.50 m

en een andere vrouw.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan