2e TV Kijken

T

TonyLinden

Ik zou graag de signaal van mijn Humax ontvangen op de TV's in de slaapkamers. Mij situatie is als volgt: De UPC kabelaansluiting komt bij mij binnen in de meterkast en hier wordt de signaal gesplits naar de woonkamer en naar de slaapkamers boven.

d.w.z. UPC=>meterkast=>woonkamer

UPC=>meterkast=>slaapkamers

Als ik de signaal van de Humax (via de RF uitgang) terug in de kabel van de meterkast=>woonkamer stopt zou dit moetten lukken. Humax(in woonkamer)=>meterkast=>slaapkamers.

Maar is dit wel mogelijk of verstandig.

Als ik dit doet kan dan mijn buren of, nog erger, UPC kijken naar mijn satteliet signaal van mijn Humax.

Humax => meterkast => kabel in de straat => buurman's meterkast enz.

Ik weet niet of mijn kabelaansluitine is voorzien van een electronische terslagklep.

Graag advies hierover.

Groetjes Ton

 
kijk ik vind dat je het nogal ingewikeld brengt maar luister

de kabel tv moet je dus in de ingang van je humax steken en de uitgang die kan dus naar verchilende tv's gaan let wel op !!!! versterking van signaal is hier wel op de eerste plaats aangeraden temmiste als je naar meerdere tv toestellen wil gaan .

 
Ja, dat begrijp ik wel. Dat is het meest simpel oplossing.

Het probleem is dat het is onmogelijk om een stuk coax kabel te realiseren van de woonkamer naar de meterkast.

Mijn bekabeling loopt allemaal via electriciteitsbuis in de afwerkvloer. Gezien dat ik ook vloerverwaring en een tegelvloer hebt kan ik geen kant op. D.w.z. ik kan ook geen gaatje in de vloer boren en via de kruipruimte naar de meterkast een coax touwtje trekken.

Wel bedankt voor je opmerking Groetjes Ton

 
daar zijn toch van die leuke draadloze link kastjes voor? ze zijn er dacht ik zelfs met retour signaal voor de ab

 
In theorie kan je idee niet, in de praktijk soms wel, gewoon proberen. Ik ken een paar voorbeelden waar het wel gelukt is op de manier die jij voorsteld. Je hoeft niet bang te zijn dat de buren kunnen meekijken, jou kabel zit apart op een uitgang van een verdeelkast waar het signaal niet door naar binnen wil.

Sukses!

Groetn Piet.

 
Je kunt rustig door de vloer boren als je dit tenminste strak tegen de muur doet, de leidingen lopen ca.10 tot 15 cm uit de muur. En als je op 100% safe wilt gaan kun je nog met een speciale detector kijken of er een leiding loopt. Of als je de vloer verwarming even wat opstookt dan kun je meestal wel voelen waar de leidingen lopen. Door een extra coax te leggen ben je vele malen goedkoper uit dan met een video zender.

Groeten, Sat4me2.

 
Denk dat Vlovlo zijn oplossing de beste is, misschien niet de goedkoopste maar in jou geval wel de beste, heb er hier zelf ook mee geëxperimenteerd ging best goed zolang je maar niet door het signaal gaat lopen. Succes ermee.

Boets

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan