SMS opslaan

F

flup

is er een mogelijkheid om via een datakabel SMS op te slaan op je computer ??? Want dat zou wel handig zijn voor paswoorden van genie die je via sms krijgt toegestuurt!!

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt,

 
Er zijn tegenwoordig USB kabeltjes te koop inclusief een CD met software. (zie de diverse aanbieders op Internet) Er staan voor de meeste telefoons ook programma's bij om de hele handel op de pc te kunnen editten waarbij je de complete bellijst en sms lijst kunt bewaren en bewerken. Er zit wel een beperking op je GSM want de meesten kunnen niet meer dan een bepaald aantal SMS berichten bewaren.

Mocht je de site niet kunnen vinden mail mij dan maar even

groeten

Skybobo

 
Als je dat bedoelt ik heb een datakabel, maar ik heb als het gaat alleen de juiste software niet... als je de software heb stuur hem dan even op via email.

 
Er is niet 1 universeel programma voor alle telefoons. je hebt voor de verschillende merken ook weer een ander programma nodig. Vandaar de aanbieding va de diverse CD's met kabel voor ieder merk appart. Het moet trouwens ook op Internet zijn te vinden, ik wil ook wel eens kijken. Laat even weten welk merk en tyoe telefoon je hebt.

groeten

Skybobo

 
Ik ben een GSM-fanaat.. dus voor meerdere GSM's ik wel leuk..je kunt me gewoon een link van een site geven als dat mogelijk is...ik hebtrouwens een Nokia 3210 V05.36

 
Euh.. dit is geen gsm discussieforum maar een forum voor vragen.

Voor hobby-uitwisselingen kan de kletspraat gebruikt worden.

 
Mijn excuus.

Ik heb hier het antwoord van flup jr. verkeerd geinterpreteert en onterecht het topic gesloten.

Derhalve is het bij deze weer geopend.

 
Ik heb al vanalles geprobeert, maar in ieder egeval dat bestellen zie ik niet zitten, misschien kan iemand een naam van een programma noemen en dat ik dan even met KaZaA of iets dergelijks ga zoeken.

Alvast bedankt,

 
Flup, als ik met Morpheus zoek, en ik geloof dat dit programma identiek is aan KazaA dan krijg ik Nokia PC Suite en nog een paar treffers onder 3210. Daar moet iets voor je bijzitten. Gewoon zoeken onder Nokia in de software sectie.

groeten

Skybobo

 
Dan worden je sms-en ook op je kaart opgeslagen.

Die kan je dan uitlezen met daarvoor geschikte apparatuur.

Een phoenix compatibele interface moet in ieder geval overweg kunnen met de oudere 5 volt kaartjes.

 
Bij de meeste modellen word de SMS niet op geslagen zo ook niet bij de 3210....

Ik heb verstand van GSM's en ik geloof dat ik eens heb gelezen dat de nokia 3210 geen Opslag Ruimte heeft voor SMS berichten, deze worden opgeslagen bij de provider of zo iets, je GSM is immers ook maar een tussenpost tussen je telefoonnummer en jou, dus...

Ik kan wel eens proberen of hij het kan lezen.........misschien met de datkabel en wat software (welke dan ???)

Of met een programmer de Simcard uitlezen (welke software heb ik hier dan nodig ?)

 
Klopt wat ik daarnet zei:

Ik heb mijn site en heb zelf een 3210 en houd dus vrijwel alles van die GSM bij en hier is een link:

http://home01.wxs.nl/~gier0016/prepagsm.htm

Daar staat een plaatje van een 3210 daaronder staan gegeven en links van het geheel staan de dingen waarover het gaat,

ergens staat SMS opslagplaats.......bij 3210 staat 0

Dus vrijwel raar als het toch zou gaan....

Waarschijnlijk gaat het dus ook met geen een programma....

Of je moet je SMS berichten overtypen, maar daar heb ik geen zin in.....dan is het niet echt het werken met GSM's.....

 
Bijzonder vreemd.

Heeft een 3210 dan geen berichtenmenu?

Normaliter staat daar ook een optie "ontvangen berichten" of "inbox" of iets in die geest, daar worden SMS berichten bewaard, op de simkaart zelf dus. Misschien dat er tegenwoordig toestellen zijn die dit niet kunnen dat weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat er op de toestellen die het wel kunnen een beperking zit op het aantal SMS'jes wat opgeslagen kunnen worden, dit i.v.m. de beperkte opslagcapaciteit van een simkaart.

 
Nu begrijp ik ok wat MAS3 bedoelde, ik dach dus dat MAS bedoelde dat de sms op de telefoon werd opgeslagen....

Met welk programma kan ik daaarvoor gebruiken ??

Is ChipIt 2.0 of Cardinal daarvoor geschikt ?

@BlackTiger:

Er staat inderdaad een menu met Inbox, maar nu snap ik alles dus al, alleen nog maar de juiste software......

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan