Probleem met nieuwe Aston Seca 1.05

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
In Oosterhout heb ik bij de bekende firma een spiksplinternieuwe Aston 1.05 CI gekocht.

Deze draait in mijn 9600 en ik moet zeggen in het begin perfekt.

Nu heb ik het volgende probleem. Indien ik de ontvanger aan zet (maakt niet uit of er een kaart in zit of niet) krijg ik geen beeld.

Dan doe ik guide->8->3 (cam menu) en zie ik beneden staan "Ci error 5".

Als ik dan een cam reset geef, komt er gewoon "Aston" te staan en werkt e.e.a. weer naar behoren.

Het lijkt mij echter enigszins van de gekke dat je elke keer als je je ontvanger aanzet een cam reset zou moeten gaan geven om het ding werkend te krijgen. Wat betekent deze ci error 5 en is hier een oplossing voor?

 
aston 1,05

is prima maar de recente oplage heeft een softverandering gekregen die tov van bv de eerste lichting 1,05 die dat probleem niet had met de recente dvb 2000 versies.

na het booten herkent ie de Ci module niet en krijg je een CI error5.

echter er is een versie dvb 2000 waar je deze storing niet in zult hebben ,nml dvb 2000 v1820 maria.

is ook een versie die prima loopt.

scsi em erin zou ik zeggen ...!

 
@XGABOX

Klopt niet :) er zijn geen verschillen in de 1.05 versies (Ik kan het weten dacht ik) :)

@BT

Het is een timing probleem, je zult waarschijnlijk nu een andere DVB2000 versie gebruiken als bij de aanschaf van de aston.

Als je me de DVB2000 versie mailt die je nu gebruikt zal ik die wel even voor je patchen, zodat de caminit delay een beetje langer staan en daardoor geen problemen met de 1.05 meer zijn.

p.s. trouwens maar 1 byte :) maar welke

 
schumi,!

Ahh das dan andere info als ik die heb.

maargoed jij bent een stuk intelligenter als ik. :)

zou je eens willen verklaren hoe het kan dat ik een vd eerste 105 nooit problemen heb gehad tot en met de beta6 versies.

en met een nieuwe wel?

of is dat toeval

 
De Aston 1.03 heeft geen problemen.

@SchumiNL, ik draai gewoon de officiele 1817 versie dus als je die wil patchen ben ik er al blij mee.

Alleen vind ik het vreemd dat ie het er eerst wel in deed en nu niet. Maar als het echt alleen aan de overflow zou liggen ben ik al blij ermee.:)

 
Ik heb hier de 1847P voor en geen problemen ermee.

 
Kreeg net het bericht van blacktiger dat het opgelost was nadat ik de CI-delay wat groter had gemaakt in zijn DVB2000 versie.

 
Correct, draait nu weer als een trein, geen probs meer met opstarten. Bedankt nog voor de gepatchte versie SchumiNL!

 
Ik was ook enige tijd opzoek naar een dvb 2000 versie die geen probleem had met het opstarten.(Aston104)

Met de Maria soft loopt het als een trein.

Nu zou het mooi zijn als de laatste NoMan aangepast zou worden.Helaas weet ik niet het adr en de juiste 2bytes.

gr Ghost

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan