pi6alk

PI6ALK is er defenitief mee gestopt.

Er waren geen interessante onderwerpen en de kostprijs bleek te hoog voor de uplink te verzekeren.

Spijtig maar had ze toch liever zien blijven.

 
ALK heeft toch al een status-aparte binnen de nederlandse amateur TV relais. Zelf ben ik wel eens een paar keer daar via de uplink op 1,2 Ghz te zien geweest maar je moet het steeds doen met 1/16 deel. Bovendien wordt erg vaak het testbeeld aangezet en zo jaag je veel bezoekers weg. Dat is jammer want PI6ALK heeft een amateur licentie en zou daarmee voor iedereen met een zendmachtiging open moeten staan.

PI6ALK was eigenlijk alleen interessant voor het kleine clubje hobbyisten die daar in de regio wonen. Voor "losse contacten" absoluut ongeschikt. De hele dag tegen 15 testbeelden aankijken is ook niet alles als je alleen in de 1,2 GHz uplink bent geinteresseerd.

Zelf ben ik een liefhebber van PI6ATV op 10.425 GHz (niet via de sat maar rechtstreeks). Hier kan de gebruiker via DTMF tonen zelf bepalen hoe het scherm wordt ingedeeld, en hoef je niet vantevoren te bedelen of je ook in beeld mag.

Het signaal van ATV is zeer sterk te ontvangen ten noorden van Ijsselstein ... 10 watt op 200 meter hoogte . Ik heb hier een 40 cm schotel op 8 meter en zelfs als ik er voor ga staan geen spatje ruis (vanuit Purmerend). Vergeet ALK dus maar en ga lekker naar ATV kijken.

Misschien hadden de jongens van ALK wat meer open moeten staan voor de rest van de wereld, dan waren ze nu misschien nog wel te zien via de sat !!

Groetjes ... pa3fbb

 
Staat weer aan tot 1 januari aanstaande en dan is het definitief over.

Groeten,

Rens

 
Rens,

Kunnen er weer niet eens wat van die good old specials van je over de sathobby worden uitgezonden.... of weer eens een keertje live radio via de sat..... Satdigital en ik willen wel eens een showtje er komen uitgooien bij je...of niet SD :):)

 
kan er mischien iemand even de freq en fec enz doorgeven dan kan ik ook nog even mee genieten . :biggrin:

Thanks .

 
he he....

Zou mooi zijn maar probleem is uplink....

Ik vind het toch zeker spijtig, die zaterdagavondjes met mooie oldies. Ik heb het ooit live gezien !

:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan