SMS

F

flup

Zijn er op e dag van vandaag ook nog van die Nummers die je kunt invullen in je telefoon om gratis te SMS'en ???

Ik heb al eens gekeken in de bronnen van diverse sites..maar nergens zie ik iets staan van een nummer...

Alvast bedankt

 
Al lang niets meer van gehoord. Al deze nrs voor zover ze nog bestaan behoren mij buitenlandse SMS diensten. De berichten die vanaf deze diensten komen worden momenteel door de Nederlandse providers niet meer doorgegeven op hun net. Dit geld ook voor SMS berichten die je via de diverse Internet sites kunt verzenden. Alleen Ben is geloof ik de enige die gratis buitenlandse SMS diensten (nog) doorlaat. KPN Libertel en Dutchtone blokkeren deze sinds kort. Vooral ICQ gebruikers hebben dit al gemerkt omdat hun sms-jes niet meer doorkwamen. Buitenlandse SMS-en die via een GSM worden verzonden worden uiteraard wel doorgegeven omdat daarvoor betaald wordt. Het gaat dus alleen om de gratis SMS diensten.

groeten

Skybobo

 
Dus het is ook onmogelijk om via de bron van een apgina een nummer te vinden waarover de SMSjes "wegvliegen" ???

 
Libertel blokkeert een hoop, maar niet allemaal bij mijn weten.

KPN blokkeerde ze in het begin ook niet, maar die hebben een ander tarieferingssysteem, zodat de sms toch in rekening wordt gebracht ondanks dat hij via een buitenlandse centrale gaat, althans zo was dat een jaar of 3 geleden.

Tot voor kort heeft op Libertel de Zuid-Afrikaanse SMS centrale nog gewerkt.

Hoe dat met andere providers is zoals Dutchtone, Ben etc. weet ik niet, daar heb ik geen ervaringen mee gehad.

Heb nu wel een Telfort abbo maar ik gebruik nooit sms.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan