Breedbeeld TV

Multispeed †

Addicted Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.447
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Down Under
Heb ik na lange discussies met mijn echtgenote

haar eindelijk zo ver dat ik een breedbeeld TV

wil(mag) aanschaffen ontdek ik door bij anderen

te kijken, die al zo een TV hebben, dat ik niet

vrolijk wordt van wat ik daar zie.

Zolang er een breedbeeld-uitzending is gaat het

nog wel maar de normale uitzending zien er niet

uit. Vervormingen aan alle kanten plus mooie

zwarte randen rondom. Afgrijselijk.

De vraag is, is dat bij iedereen zo of ligt het aan

instelling van de toestellen of gebeurt dat automatisch.

Wat ik tot nu toe gezien heb maakt me huiverig

om een breedbeeld TV aan te schaffen.

De paar keren dat er op dit board over breedbeeld

is geschreven is ook al niet hoopvol. O.a. dat b.v.

een breedbeeld TV moeite heeft met het Humaxsignaal.

Is dat ook met andere merken het geval?, b.v. Nokia.

Ik ben zeer geinteresseerd in ervaringen van

anderen en of het wel verstandig is om nu een

breedbeeld TV te kopen. Eventueel wel of niet

met Doldy Surround mogelijkheid.

Multispeed

 
Ik twijfel of dit onderwerp wel in de Bedelstaf

thuishoort want de kans is aanwezig dat er

flink op los kan worden ge-OH.

Multispeed

 
effe verplaatsts ,

hier kan je lekker door "emmeren".

in bedelstaf mag niet gereplied worden ..

 
Het is een bekend Humax "iets".

Wat je moet doen is de instellingen veranderen.

Ik weet niet meer uit mijn hoofd waar, want ik heb geen Humax, maar het zit ergens in het instellingen menu, dan bij de weergave instellingen, rommel daar even mee.

Misschien dat iemand de exacte instelling kan noemen, anders flup even vragen bij die heb ik het ook ingesteld, maarja... ik ben niet zo goed met die namen omdat ik zoals gezegd nauwelijks tot nooit met een Humax werk.

 
Nokia en breedbeeld gaat prima samen, Humax en breedbeeld is bagger.

Schrik niet terug vaan het aanschaffen van een breedbeeld tv, als zo'n ding goed is en goed ingesteld schakelt hij netjes tussen 4/3 en 16/9 en hoef je nooit naar vervormde beelden te kijken.

Ik heb zelf philips en dat werkt perfect.

Als ontvangers heb ik er een aantal bij mij thuis getest en de enige die het echt slecht deed voor breedbeeld was de Humax.

 
Als je met een breedbeeld naar de normale uitzendingen kijkt dan is het raadzaam om de beeldinstelling op het zogenoemde 'superzoom' te schakelen.

Het voordeel daarvan is dat het hele scherm gebruikt word met minimale vervormingen.

Het nadeel is dat je een heel klein beetje van de boven en onderkant van het beeld mist, maar dit is in de praktijk totaal niet storend!

Als een bepaald station plotseling overschakeld naar breedbeeld uitzendingen ,zoals Ned 1, dan schakelt je toestel vanzelf mee.

Ikzelf heb een Philips matchline breedbeeld toestel waar deze beeld instelling op zit en ik heel erg tevreden mee ben, maar het lijkt mij dat andere merken ook een vorm van 'superzoom' instelling hebben waardoor het kijken naar 4:3 beelden ook met minimale vervorming tot beeldvullend word geprojecteerd.

Succes met het aanschaffen van een breedbeeld tv!

 
breed beeld met een humax 5400 doet niet onder voor een nokia

:laugh:. bekijk het zelf maar eens. ga naar menu, dan installation-system settings-a/v output settings, zet screen mode op 16:9

en display format op full. Heb zelf een jvc breedbeeld tv en ben over de beeld kwaliteit tevreden.

 
Waar gaat deze discussie nou over?

Volgens mij was het probleem van Multispeed dat hij zich zorgen maakte over de beeldvervorming van normale 4:3 uitzendingen als deze op 16:9 word weergegeven.

En nou gaat iedereen lopen zeuren over welke ontvanger wel en niet past bij een breedbeeld?

Trouwens, wie gebruikt er ten hedendage nou een Humax om normaal tv te kijken vraag ik mij af, dat is toch een hobbydoos?

 
breedbeeld is perfect ondanks dat er niet altijd uitzendingen zijn

kun je met de diverse zoom opties mooie resultaten behalen

het ligt er wel aan welke tv je koopt en ja het oprekken is een compromis en zal altijd een heel klein beetje vervoming geven maar meestal nouwelijks waarneembaar ikzelf heb een loewe xelos 82 cm en daar heb je drie opties om het beeld te vergroten maar je kunt het de tv ook zelf laten doen wat wel eens een onrustig schakelend beeld oplevert maar daar kun je voor kiezen

een ding is zeker ik wil hem voor geen goud missen en vooral niet als je er ook een dvd op aan sluit geweldig de ontvanger is een nokia 9500 of 9600 het automaties schakelen gaat niet bij alle zenders goed maar dat ligt aan de provider dan moet je wel eens handmatig ingrijpen maar canal plus 16-9 is super

wat betrefd seround zou ik kiezen voor losse spullen dan kun je er meer mee als dat die boel in de tv zit

dus ga eens naar een loewe kijken of jvc enof philips

maar denk niet voor 2000 piek klaar te zijn de goedkope tv's geven meer vervorming bij het oprekken

suc 6 herbies

 
Bij Strong 8000H werkt breedbeeld mits je zelf de juiste standaard inschakelt. Heb een Sony en beeld is op de "superzoom" inderdaad enkel in de breedte vervormd (brede schouders zijn standaard bij nieuwslezers).

Toch een goede combinatie bij wide-screen films !!

 
Heb een Philips breedbeeld en een Nokia 9800, de Philips staat op, beeld automatisch, en geeft een prima beeld met weinig vervorming.

grts

 
die vervormingen komt deels door de mensen zelf omdat ze het grootste beeld willen hebben maar dat is niet de bedoelling met een 4-3 uitzending is dat opblazen altijd een compromis en met superzoom zal dat zeker niet de beste stand zijn mensen die veel naar canal plus kijken zullem merken dat veel films in een soort 16-9 worden uitgezonden je hebt dus een film waaar de ondertitels in het beeld zitten en niet in de zwarte randen zo,n beeld met een 16-9 verhouding en de ondertitels in het beeld is perfect geschikt voor het zo grrot mogelijke beeld omdat je dan niks mist en de verhoudingen blijven dan ook goed

dus bij ons staat het beeld dus meestal op panorama dan word het een klein beetje groeter maar je houd dan wel wat zwarte randen aan de zijkant over van ongeveer 1,5 cm zet jhe hem op zoom dan is dat weg en op cinema is het beeld vol maar dan mis je ook wel een heel stuk boven en onder en kjun je zeker geen ondertitels meer zien ook niet door schuiven

maar ondanks alles blijft het heel mooi

 
heb een humax en een sony breedbeeld,

werkt bij mij ook perfect, en als er eens gekeken word naar een 4x3 uitzending dan maakt het voor mij niet uit of ik die zwarte balken aan de zijkant heb, je went ervanzelf aan.

De meeste films zijn toch in breedbeeld en daar gaat het om, ik hoef het journaal toch niet in breedbeeld tezien.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan