Pace 501G4 fine tuning valt steeds weg

S

Satslope

Het volgende probleem. Heb hier een ouwe pace 501G4 en daar zit geen cam/kaart in. Hij doet het wel maar redelijk onregelmatig valt het beeld en zelfs het signaal weg. Kijk ik bij signaalopsporing dan zie ik het blauwe balkje van Fine Tuning uit gaan als hij wegvalt. Lijkt erop dat er of iets verlopen is, of ergens een component half gaar (elco?)

Heeft iemand ervaring met die dingen? Ik heb geen schema dus kan ook nauwelijk eraan meten.. Maar misschien is het iets wat weleens meer voorkomt..

 
de volgende elco's vervangen:

C712 = 1000 uF / 50V

C755 = 470 uF / 35V

C762 = 470 uF / 35V

C761 = 470 uF / 35V

C718 = 220 uF / 50V

C763 = 220 uF / 50V

C720 = 10 uF / 50V

Dit is meestal de oplossing bij ontvangstproblemen. Zie voor meer uitleg: http://pace501.tripod.com/Pace501faq.txt

 
Die elco's zien er inderdaad wat aangebakken uit. Wordt ook veel te heet zo'n pace. Zal eens op zoek gaan naar nieuwe...

Bedankt!

 
Helaas, dat was het dus niet...

Het lijkt alsof het signaal er even wel is en dan weer niet. De LNB spanning is mooi constant maar op de 1 na achterste pen van de tuner meet ik een spanning die in hetzelfde tempo wisselt.

 
Hoe zit de kabel achter in de lnb ingang ? Zit daar nog beetje druk op die veertjes ? Die klem verbinding is ook vaak lam, kabel met dikkere kern wil wel eens helpen.

 
ik heb dat ook meegemaakt (die spanningsval)

ik heb een nokia dbox aangesloten op mijn humax opstelling,

hier in zit een stab 120.

en die was/is de boosdoener

kabel ff uit de stab in de lnb,en toen was alles weer normaal.

denk dat de stab teveel stroom trekt.

misschien is dit bij jou ook het geval?

 
Kabel zit redelijk goed vat, maar de spanning zal ik eens meten MET aangesloten LNB.

Ik heb er een diseqc aan zitten met 2 lnb's, nou krijgt er als het goed is maar 1 tegelijk spanning..

Overigens blijft bij de "grove" tuning (bovenste balk) het signaal gewoon staan, als er zoiets aan de hand was zou die ook weg moeten vallen..

Het is alleen de onderste balk met fine tuning die onregelmatig aan/uit gaat. Je zou zeggen: te weinig signaal maar andere tuners (ook een pace g6) die doen het prima.

Zou die tuner heel erg "doof" zijn??

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan