JoostA's pc problemen....

M

MAS3

Dit is de post van joost in een andere threat:

Zeg wat een nieuwsgierigheid hier - MIjn PC ligt ernstig plat. Ik heb vorige week drie 256 Mb DIMMS gekocht en een AGP 32 MB grafische kaart. De resultaten wil je niet weten. Windows verslikt zich blijkbaar volledig in al dat geheugen. Harde schijf ? Hoezo harde schijf (het zijn er trouwens vijf, twee SCSI en drie IDE, de problemen met zo'n configuratie zal ik verder niet uitleggen). Linux ? Lilo ?? Weg Windows en ook: weg Lilo (en daarmee Linux ook for the moment) Kortom: ik hoop komend weekend de zaak enigszins op orde te krijgen want ik ben nu al zes dagen achtereen om 01.00 uur naar bed en dan weer vroeg opstaan: rampzalig. Resultaat wat je hier ziet: proberen een beetje te lezen op de PC van kantoor en weinig te schrijven. Voldoende toegelicht ??

 
Hmm als ik het zo bekijk, dan denk ik dat je probleem wel ff anders gezocht moet worden....

als je niet meer kunt opstarten, je HD's niet gezien worden en zo voort dan denk ik dat je probleem niet in windhoos gezocht hoeft te worden.

Natuurlijk is het wel zo dat windhoos direct te verdenken is in geval van problemen maar als er geen aanstalten zijn om het besturingssysteem op te starten, dan zou ik verder gaan kijken.

De volgende vragen duiken bij mij op :

* Heb je je systeem toevallig overklokt?

* Welke AGP kaart heb je net gekocht?

* Kan je moederbord wel zoveel geheugen aan?

Wat betreft het overklokken: als ik mijn systeem teveel overklok, dan startie ook ineens door naar linuz, en lijkt lilo ineens verdwenen.

(linux = default).

Als je een Geforce AGP kaart hebt, dan kan het zijn dat je een voeding probleem hebt.

Kijk ff hoeveel watt je voeding in de pc is.

Is ie minder dan 300 watt dan is dat ook verdacht.

Sommige moederboards hebben wel 3 (of zelfs meer) slots, maar kunnen die niet met alle combinaties die er fysiek inpassen overweg.

Controleer dat dus ff in het boekje dat erbij zat en/of op de homepage van de fabrikant..

Suc7 ermee.

 
Zet alles eens terug en kijkt of alles dan weer goed werkt

Zet dan 1 dimm erin van het nieuwe type kijk of het dan goed werkt werkt het goed weet je dat het daar niet aan ligt

of plaats eerst de vga kaart werkt het dan goed weet je dat het daar niet aan ligt

je moet eerst zo weten wat een conflict geeft en dan kun je kijken wat er wel en niet geschikt is

Robbie

 
Jongens,jomgens, wat een hartverwarmende aandacht voor mijn gepruts. UIteraard heb ik alles gedaan wat God, Bill en Linus verboden hebben. Ik heb de PC al jaren flink overgeklokt en wat al niet. Maar het zat 'm toch wel in de nieuwe hardware. Een nieuwe Riva TNT 32 MB AGP kaart en die 3 x 256 KB 100 Mhz RAM (de processoor is een AMD-K6-II, 400 Mhz, niet meer top of the bill dus) Terugezetten naar de niet-overklokte toestand hielp niet bij de DIMMS. Tot en met 2 x 256 Mb ging perfect. De derde erbij: en de zaak strandt. Ik ga zodadelijk een de docs bij AOpen en AMD eens besnuffelen hoe dat nu weer zit.

Wat uiteindelijk hielp: de DRAM klok synchrorniseren met de AGP klok (dat is mooi jammer, want die staat op 66 Mhz). Maar goed, de zaak draait nu met die "onderklokte"Dimm's. Erger is dat ik allerlei programma's opnieuw moet installeren. En nog erger: ik heb vergeten van al mijn satelliet links een backup te maken. Dat was een enorme lijst. En dat betekent dus echt heel lang zoeken.

Afijn, de kast staat nog open, de puinhoop is niet te overzien (er staat nog een andere PC's open op dit moment), maar ik doe weer min of meer mee -:laugh:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan