Humax dood

O

Orgy

Heb het eindelijk voor elkaar.

Hummie is dood

Ontvanger is een Z-versie zonder connector.

Er wil gewoonweg geen loader meer in.

Vanalles geprobeerd maar wil niet laden.

Heeft iemand een idee hoe hiermee om te gaan.

Guus

 
If case = nog in originele staat (ook loader enzo)

AND not zichtbaar dat opgesoldeert is

THEN return to dealer.

Anders weet ik het zo vlug ook niet, misschien iemand anders nog ideeen?

 
Deze is al opgesoldeerd.

Dit behoeft naar mijn mening geen probleem te zijn.

Desondanks blijf ik het vreemd vinden dat er geen redding

meer te vinden is middels het z-board.

Mocht nog iemand suggesties hebben heel graag.

Alvast bedankt voor de reactie.

Orgy

 
Het is opgesoldeert vrijwel ondoenlijk om het fatsoenlijk aan de praat te krijgen.

Het enige wat wel eens helpen wil is dat je alleen de loader (dus zonder 3.2) er op zet.

Maar als 1 pinnetje ook maar iets minder goed contact maakt is het al bekeken. Wij hebben de connectors toen omgesoldeert, maar daarvoor moet je ook al weer aparte soldeerapparatuur hebben.

 
Mits geen kortsluitingen gemaakt moet het mogelijk zijn er weer leven in te blazen.

Op het moment dat het epromboard erop zit boot de humax nl. VAN de eproms.

Op het moment dat er wat foutgaat door bv. een slechte soldering oid. dan kan het best vorkomen dat je hummie dood lijkt omdat de loader er niet goed instaat.

Ik zou de eproms een controleren, deze kunnen best overleden zijn (heb ik ook al eens gehad met iets anders), controleer je solderingen nog eens grondig, en zorg ervoor dat je printje 100% is.

Lukt er echt niets meer dan is het altijd nog mogelijk de flash eeproms eruit te wippen, te proggen, en er weer opnieuw in te bakken. Dit is natuurlijk wel de moielijkste oplossing omdat 99% van de epromprogrammers alleen een dil voet heeft, en je een verloopvoet moet aanschaffen die niet echt gratis is. Ook het soldeerwerk is lastig.

succes.

Peter.

 
Graag wil ik iedereen bedanken voor de reactie.

Heeft veel hobbie-uren opgeleverd,maar helaas weinig

resultaat.

Heb hem teruggestuurd ,ben overigens benieuwd hoe sportief

De handelaar zal zijn.

CU

Orgy

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan