Irdeto CI geen kaart herkenning

P

PYRSO

Hoi,

Ik heb een Irdeto CI, gepatched naar een freecam2-017. Sinds vandaag herkent de cam geen enkele kaart meer. Dus ook al zit er een kaart in de module, vraagt deze: "Insert Smart Card" en in het menu van de CI onder Status staat "NO CARD" daar waar normaal gesproken het serienummer van de kaart staat. Dit is het geval ongeacht de kaart die je erin stopt, bij zowel een originele als bij gold- en funkaarten. Aan de software van mijn receiver, een nokia 9600, ligt het niet, want ik heb de CI module ook in een andere receiver gestopt met als resultaat hetzelfde probleem. Kan iemand mij hiermee helpen?

thanx

 
1/Staat de emu op off ??

2/Controleer de 5 volt van de kaart. even een goldcard met dil chips erop erinsteken, en met een multimeter meten. geen 5 volt, cim defect (reparabel).

dit gebeurt bijna alleen maar bij het loggen met een season II interface. als je de externe 5 volt erop laat staan en deze per ongeluk aanbied aan je cim dan gaat er een transistortje kapot.

Weet helaas niet welke.

Peter.

 
1/ Emulator staat op off

2/ Wat is een goldcard met dil chips erop? Is dat een gewone smartcard met pic 16f84 en eeprom 24c16?

En hoe kan ik meten met een multimeter. Moet ik de module open maken?

 
Bij mij werkt de Freecam 2.017 alleen nog maar met atmel kaartjes. De orginelen en goldcards geeft een insert card melding.

Is de flashchip aangetast? of zijn het de schakeldiodes?

De lampjeskaart laad de lampjes in elk geval wel branden.

Wat te doen?

 
Ik verplaats deze even naar hardwareproblemen want daar lijkt het me toch meer op.

Maar voorzichtig met antwoorden want eigenlijk zijn we hier al te ver gegaan, op dit board wordt het gebruik van illegale kaarten niet ondersteund.

Aangezien het probleem zich ook voordoet met originele kaarten kan het verder behandelt worden.

 
@BT.

Het advies luidde om de emu op off te zetten. daar zal denk ik geen enkele plussert bezwaar tegen maken. Het gebruik van een goldcard op basis van dil chips is hier zuiver voor diagnostieke doeleinden. je kan de processor en de eeprom zelfs verwijderen.

@PYRSO

2/ Wat is een goldcard met dil chips erop? Is dat een gewone smartcard met pic 16f84 en eeprom 24c16?

En hoe kan ik meten met een multimeter. Moet ik de module open maken?

Ja dit is zo'n printje met 2 grote chips erop. het voordeel van deze printjes is dat je ook nog eens wat kunt meten, bv. de voedingsspanning van de kaart. het kan zijn dat deze weg is doordat het transistortje wat voor de stroom zorgt kapotgegaan is. je zal wel over een goede !! multimeter moeten beschikken.

waar je moet meten, kijk even of je een layout van de contacten kunt vinden, deze staan overal op internet. ook kan je een datasheet van de pic16F84 ophalen van de homepage van microchip. je moet meten tussen VCC en GND.

Je module openmaken raad ik je alleen aan als je ervaring hebt met smd technieken, en over voldoende ervaring in de electronica beschikt. heb je dit niet, blijf ervan af. goed kapot issie al, maar misschien nog reparabel.

@Zo Maar

controleer je originele kaart eens. als een funkaartje wel beeld geeft zou een mosc (mits met geldig abo) ook moeten werken.

voor goldcard geld idem. waarschijnlijk niet goed geprogd !

Peter.

 
@Petertje

Het gekke is dat een orginele multichoicekaart (0-Card) het op de nokia 9500 wel doet maar niet in de irdetocam. Dus de kaart bevat werkende keys. Ook een orginele D-Box (C-card) werkt niet in die irdetocam, terwijl het het wel doet in een D-box met c-cam.

Kan het zijn dat de irdetocam door de verschillende mogelijkheden aan z'n levensduureinde is gekomen, waardoor een trage kaart nu al niet meer geaccepteerd wordt? Een snellere Atmel met geldige abbo-keys geeft echter wel beeld. Omdat de orginele kaartjes niet meer werken is de cam gepatcht van 016 naar 017. Tijdens het patchen gaf deze voor het eerst een rood scherm Nok .... Voorheen van SE4.6 naar SE4.7 en van versie 014 naar 016 ging alles zonder foutmeldingen (dus geen rood scherm). De cam is mij dierbaar omdat ze niet meer gemaakt wordt (en duur is geworden). In mijn echostar AD3000 heb ik voor de verandering ook eens een geleende Alphacrypt cam geprobeerd met als resultaat dat de multichoice en d-box kaarten het probleemloos deden.

Ps: A new 4 in 1 cam called THE UNIVERSAL CAM is to be released shortly .The new cam will allow decryption of the following systems Seca/Irdeto/betacrypt/cryptoworks. Reports say the new cam will switch from the different encryptions when the cam is reset. Sounds like a nice toy . More news on it soon.

 
Ik heb het idee dat het patchenniet helemaal goed gegaan is , dat is ook de reden waaron ik nooit een cam meer patch in een laptop, je hebt geen controle over wat er gebeurt.

Patchen is het veiligst in een mm9600 met een subroutine.

Mocht je in de buurt wonen wil ik wel een poging wagen om de ci weer geheel aan de praat te krijgen , opsturen mag ook .

Mocht je interesse hebben mail dan ff naar : tech@satellitefun.org

 
Patchen met een notebook geeft bij mij geen enkel probleem. Ik heb de Irdeto CI nu al zo'n 5x ge-upgrade. Deze week nog naar Freecam-17. Je moet alleen aan wat voorwaarden voldoen. Zoals: schakel alle zelf opstartende programma's uit, zet je screensaver uit. Indien van toepassing, koppel het notebook los van je netwerk. En het aller belangrijkste, reset de computer niet als je denkt, dat de patch te lang duurt. De laatste 2 blokjes op de balk duren meestal erg lang. Verbreek pas als het scherm groen wordt. Moet echter zeggen, dat ik geen MM9600 bezit, want anders zou ik het ook wel op die methode doen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan