Nokia 9500 Dood ?????

E

espagnol60

Hoi

Met mijn Nokia 9500 kan ik plots niks meer ontvangen , volgens de winkelier moet ie naar duitsland omdat hij zijn software niet meer vasthoud maar ik heb mijn bedenkingen daarbij.

Zelfs de FTA ontvangt hij niet meer ,hij zegt gewoon No Signal

Maar de schotel is getest met mijn hummie en die is perfeckt.

Dus als iemand raad heeft ,is die altijd welkom.

Thanks

 
heb je wel spanning naar de lnb

is dat niet het geval dan is meestal het spoeltje L10 kapot

groeten blokker

 
Hoi

De Lnb werkt perfekt aangezien mijn humax prima werkt

 
Nee, je moet even meten op de LNB aansluiting van de Nokia (steek er een stijf draadje of pootje van een weerstand ofzo in)

Meet tussen de kast en dat pootje, dan moet je of 13 of 18 volt meten.

Je LNB zal wel werken. Dat is het probleem niet.

Het kan ook in de soft zitten, je kunt vast ergens de lnb spanning uitzetten (heb ik nooit naar gekeken eigenlijk)

Waarom zou die naar Duitsland moeten???

Beetje raar..

 
zoals satslope zegt , kontroleer de instelling

in menu-9-5 bij optie 9 moet staan : LNB is normal

gr Trust

 
was ik vergeten,

ik heb dit ook al een keer bij de hand gehad ( geen signaal ) en instellingen goed . Als ik dan in de F connector meet was de 14 of 18 v daar, echter als ik de lnb eraan deed zakte de spanning in elkaar. Dit heb ik gemeten via een half open gepelde coax kabel.

De oorzaak was inderdaad het beruchte smoorspoeltje.

gr. Trust

 
Gewoon even de stekker uit het stopkontakt halen dan de stekker er weer indoen met op de voorkant van de nokia alle drie de knopjes ingedrukt houden,als de stroom er op zit laat je pas de drie knopjes los,hij doet dan namelijk een reset en zet alle instellingen weer goed,meestal werkt dit perfekt

 
dat L10 spoeltje waar zit dat ongeveer?

ik kan op de ontvanger print (lnb in) geen L10 vinden.

en het blikje is dicht gesoldeerd. (kort blikje).

 
als je de ontvanger met de tunerprint links voor je hebt liggen zie je dat de tunerprint met een connector aan de hooftprint zit bevestigt. gelijk boven deze connector zit een heel klein smd spoeltje als je nu voor het spoeltje meet en je hebt daar nog spanning en je meet na het spoeltje geen spanning meer dan weet je dat het spoeltje kapot is

ik heb het spoeltje overbrugt met een draadtje en mijn ontvanger werkt zo al weer een paar weken.

groeten blokker

 
gevonden

meet aan beide zijden 13.5 volt?

lijkt erop dat ie heel is.

vreemde met deze 9500 dbox is,dat ie geen signaal krijgt

als ik hem via mijn humax doorlus,en laat de humie aan staan

dan krijg ik wel signaal (en beeld)?

je zou denken aan te sterk signaal.

als ik tussen de lnb en de dbox 100 meter kabel doe,

werkt ie ook niet.

geeft wel 13/18 volt naar de lnb?

 
heb ook de tip van tweety gedaan met de reset want het lijkt er op dat er iets in je instellingen niet goed is

 
Hoi

De fout is niet het spoeltje of iets dergelijks, gewone de tuner zelf gelukkig wil een vriend me helpen en zal dit snel opgelost zijn alvast bedankt voor jullie raad en voorstellen

Saludos

 
de reset met de 3 knopjes werkt niet op dit "geval".

wel op de 9800 die ik hier heb?

heb ook met de bdm soft opnieuw geprogt (standaard c+)

dus het zal wel in het ontvangst gedeelte zitten.

 
Hoe weet je of het de tuner is? Heb hier zelfde klacht.

Wat ook soms wil helpen is trouwens met de BDM alles wissen en dan alles weer opnieuw laden. Heeft hier al vaak geholpen.

Nu dus niet. Waar ik dus benieuw naar ben hoe je er achter komt dat het de tuner is. Of gwoon gokken en omwisselen?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan