Mpeg 2 om zetten in mpeg1

P

pet123

Hallo weet iemand of er een simpel programmatje is om de met de dvb2000 recoder opgenomen mpeg 2 om te zetten naar mpeg 1 zodat ik met nero een vcd kan branden.

 
Hoi, ik men al wel met Tmpgenc aan het stoeien geweest maar ik krijg steeds de melding file not support. Weet jij misschien hoe de settings van Tmpgenc moeten staan?

Pet123

 
Dat probleem had ik ook, ik heb toen met flaskmpeg 6 er divx van gemaakt en daarna met tmpgenc het zaakje omgezet naar vcd formaat.

Is een hoop werk, omslachtig en duurt lang maar het resultaat is dan wel erg goed.

 
Ik denk dat de file die door DVB2000 niet 100% Mpeg2 conform is.

Je zou eens het programmaatje PVAStrumento moeten proberen.

Dit probleem heeft namelijk de DVB-S kaart ook met WinDVB2000, de files die geproduceerd worden met WinDVB2000 zijn wel 99,9 gelijk aan Mpeg2 files maar kennen de extensie *.PVA.

Met PVAStrumento kun je m omrekenen naar MPv n MPa, mix dit met Tmpeg encoder tot een VCD of beter een SVCD en je hebt een heerlijke VideoCD met prima beeld en geluid (mits de juiste instellingen zijn gekozen)

Ik weet dus niet zeker dat de DVB2000 files ook gelijk aan de *.PVA files zijn maar t is het proberen waard en bespaart je veel tijd, werk en kwaliteit (via Divx naar VCD)

Grtz Mike

 
we zullen het eens gaan proberen. Dit zag ik nog op de site van Hauppauge staan echter wil het programma niet starten zonder pc-dvb kaart.

Accessories

MPEG-Editor Version 1.1.4

(wintv_editor114.exe, 916 KB, 14. Dez. 2001)

Dies ist ein einfacher MPEG-Editor, der es ermöglicht, MPEG1- und MPEG2- Dateien zu bearbeiten, sowie große Dateien in kleinere Stücke aufzuteilen.

Neu in Version 1.14:

Erzeugen von S-Video-CD-konformen Dateien möglich.

Diverse Optionen im Programm werden gespeichert.

Option zum Löschen temporaer erstellter Dateien hinzugefügt.

Remove-Button zum Entfernen von Schnittdefinitionen aus der Schnittliste hinzugefügt.

http://www.hauppauge.de/sw_pvr.htm#acc

 
Ik ben reuze benieuwd of er mensen zijn die de met DVB2000Rec opgenomen beelden goed over kunnen zetten op een cd-rom. Ik ben nu al enkele dagen vele uren aan het proberen, maar het resultaat valt nog steeds tegen. Ik probeer nu met FlaskMPEG 0.6 er Divx-bestanden van te maken, maar nu zijn er weer heftige synchronisatieproblemen... Beeld wel behoorlijk goed, bij vrij klein bestand (videoclipje van ongeveer 3 min: 15MB) Met Oudere versie van FlaskMPEG wel goed, synchroon geluid, maar veel strepen en blokvorming in beeld.

Zijn er mensen die betere resultaten behalen ? Laat er iets van weten aub!

Gelukkig is er de CD_RW......

Peter

 
Bestaat dat Duitse bord nog van DVB2000? Daar zaten vroeger een aantal bollebozen op dit gebied.

 
opnemen met dbvrecorder en dan in volgorde,

dvd2avi: mpeg opname saven als d2v project

VFAPIConv: d2v project als avi leesbaar maken

razorlame: mpa file hernoemen als mp2 en dan converteren naar mp3

wavemp3: de mp3 als wav vermommen

virtualdub: avi openen en wav geluid toevoegen met interleaving zoals dvbrekorder aangeeft. Dan met divx in 2-pass mode saven.

Daarmee krijg je 2 uur op een 700mb CD in goede kwaliteit. Op

http://httpd.chello.nl/~b.koekkoek/dvb2k.avi heb ik voorbeeldje gezet. Klein stukje uit film ''Cast Away'' zoals die 2u17 op een 800 mb CD past ;)

 
Dat fillumpie ziet er inderdaad goed uit. Zo heb ik het nog niet voor elkaar gekregen. Komt dit materiaal zo van de satelliet?

't Zou mooi zijn als het met iets minder verschillende programma's, of liever 1 programma zou kunnen. Ik houd me aanbevolen voor tips in die richting.

Eerst dit maar eens proberen, en kijken waar hier de beren m'n pad gaan kruisen...

Peter

 
Kun je iets meer vertellen hoe je in Virtualdub het geluid toevoegt? Bedoel je dat ik in Virtualdub met de Divx (Codec 4.12?) methode in 2-pass mode moet opslaan, zoja, hoe gaat dat in zijn werk? De rest lijkt goed te gaan... nog geen pixel gezien.

BVD Peter

 
Filmpje komt inderdaad uit mm9500. Wanneer dat beeld 'non-interlaced' is krijg je beste resultaat. Dit filmpje is met een relatief lage bitrate gecodeerd om op de cd te laten passen. Een kortere film wordt beter ;)

Als je één programma wilt kun je eens naar http://www.vidomi.com kijken. Heb dat programma zelf nog niet geprobeerd.

Audio toevoegen doe je door onder menu 'audio' opties 'wav audio' en 'direct stream copy' te selecteren. De wav moet dan al wel met razorlame en wavemp3 zijn bewerkt zodat je een kleine file krijgt. Ik codeer filmgeluid met 96kbps of 128kbps mp3 in razorlame (bijvoorbeeld preset ''08 tape.rlo'').

De 2-pass in vitualdub is alleen voor het divx video deel. In de eerste ''pass'' analyseert divx dan het beeldmateriaal zodanig dat de compressie in de 2e pass optimaal is. Kwaliteit is bij gegeven video bitrate (datahoeveelheid) dan optimaal.

De video bitrate bereken ik met BitRateCalc zodanig dat het op een 650, 700 of 800 mb CD past. Ondergrens is dan zo'n beetje 700 kbps (zie voorbeeld uit Cast Away). Bij hogere bitrate wordt kwaliteit navenant beter.

 
Nog even over 'virtualdub', je hebt het over pass1 en pass2, waar dat te vinden is, begrijp ik, maar hoe wordt de bewerking geactiveerd? En als hoe/of wat moet de zaak dan worden opgeslagen?

Voor de duidelijkheid; ik heb hier Virtualdub 1.4.7, want ik krijg zo af en toe het gevoel dat ik iets helemaal mis....of dat we het over verschillende versies hebben, met andere mogelijkheden.

Ik heb "Vidomi" ook al even geprobeerd, maar daarmee wil het ook niet helemaal lukken. Ben (bijna) ten einde raad!

 
Ik werk ook met Virtualdub 1.4.7. In volgorde doe ik in virtualdub,

'file'->'open video file' daarmee open ik de met VFAPIConv verkregen avi file

'audio'->'wav audio'daarmee open ik de als wav vermomde mp3

'audio'->'interleaving' vul ik bij 'Delay audio track by' het (meestal negatieve) getal in wat dvd2avi in filenaam aangeeft.

Daarna is het afhankelijk van feit of bronmateriaal interlaced is (kam effecten bij beweging) of niet. Wanneer het non-interlaced is selecteer ik,

'video'-> 'fast recompress'

'video'-> 'compression' -> 'Divx Codec 4.12'-> 'configure'

'variable bitrate mode' -> '2-pass, first pass' -> 'default post processing level'zet ik op 3e streepje van rechts en bij 'logfile' selecteer ik / maak ik een file 'divx.log'. Rest laat ik default / onaangevinkt. Bitrate bereken ik of zet het voor een korter stukje ergens tussen 1000 en 2000. Daarna 'ok' en 'ok'.

'file' -> 'save as avi' -> filenaam verzinnen -> en 'add operation to job list' aanvinken. Bij 'fast recompress'komt er dan een waarschuwing waarop je 'yes'kunt klikken.

Dan 'video'-> 'compression' -> 'Divx Codec 4.12'-> 'configure'

'variable bitrate mode' -> '2-pass, second pass' en rest laat je allemaal hetzelfde als bij first pass. Daarna 'ok' en 'ok'.

'file' -> 'save as avi' -> filenaam zelfde laten -> en 'add operation to job list' weer aanvinken.

'file'->'job control' daar zie je dan je net aangemaakte jobs en druk je op 'start'.

Daarna moet je wachten tot Divx encoding voorbij is. Kun je in het begin beter met korte stukjes testen omdat encoden langzaam gaat.

Encoden kun je versnellen door video te resizen m.b.v. virtualdub filters. Met diezelfde filters kun je encoden ook vertragen wanneer je bijvoorbeeld moet de-interlacen ;)

 
Het probleem dat tmpgenc geen MPEG2 bestanden kan inlezen die DVBrecorder aanmaakt is omdat er geen juiste codec is geïnstalleerd. Ik heb verschillende DVD-players geinstalleerd en toen bleek dat DVD Express een codec gebruikte die TMPgenc ook kon gebruiken. Het kan natuurlijk dat ook een andere werkt, zodra er een juist codec op je systeem staat zal hij de error niet meer geven, levert prima kwaliteit voor VideoCD's ;)

 
Ik heb het zoals beschreven uitgevoerd, en dat gaat prima. 't Is maar dat je zoiets weet, dat maakt het een stuk makkelijker! De compressie werkt goed, ik heb 1200 en 1600 kbs geprobeerd, en daar geen wezenlijk verschil in gezien. Dit bij een videoclip van Kate Bush (Wuthering heights; voor de kenners) waar veel 'vette lens' effecten en vage, donkere passages inzitten. Heb hierbij geen storende 'blokken'in die donkere delen gezien. Goed resultaat. Nu nog een handige manier vinden om materiaal te knippen; voor of na 'avi'

Voorlopig kan ik weer even verder met de Nokia!!!

 
Goed om te horen dat het werkt!

Knippen kun je beste gelijk doen met dvd2avi. In dvd2avi sowieso wel gelijk zwarte randen weg knippen met 'clip and rezize' omdat dit bij encoden tijd bespaart.

Knippen van AVI kan heel makkelijk met Virualdub. Je kunt daar stukken selecteren die je dan kunt deleten. Audio en Video zet je dan allebei op 'direct stream copy' en slaat bestand dan op als avi. Direct stream copy gaat verhoudingsgewijs heel snel. Een videoclip van een paar minuten duurt het saven dan 10 seconden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan