Is een 3210 met een corrupte eeprom nog te fixen

X

xinetic

Ik heb enige tijd geleden geprobeerd om een 3210 op diverse methodes proberen te unlocken totdat ik de melding contact service kreeg, geen probleem (dacht ik) ik soldeer even de eeprom eruit, lees hem uit, fix erover, opnieuw proggen, erin solderen en klaar is kees (dacht ik) nu heb ik alleen nog de backlight verlichting nog die werkt, ook met de data kabel is ie niet meer te bereiken........wie heeft er nog ideeen......ik in ieder geval niet meer............

Alvast bedankt.

 
Hallo Xinetic,

Met welke datakabel kun je niet meer een verbinding krijgen met je telefoon?

Heb je de orginele bin file van je eeprom nog?

Wat is je softwareversie van je telefoon?

In het ergste geval kan de eeprom defect zijn of een printspoortje van de eeprom is onderbroken.

Probeer te achterhalen bij welke stap het fout is gegaan.

Remco

 
De datakabel is ok, ik kon er voorheen goed mee verbinding maken met de 3210 (het is een seriele kabel met aan de kant waar je hem een de teleffon klikt en schakelaar met de letters F /M).

De bin file heb ik helaas niet meer (of ik zou nog goed moeten zoeken), maar ik vermoed dat het uitlezen van de eeprom fout is gegaan.

Software versie van de telefoon is 5.36

Zo te zien is er bij het uit en in solderen niets fout gegaan (geen printspoortjes doorbroken)

Ik denk niet dat de eeprom defect is, zou wel kunnen (dan zou ik hem weer eruit moeten solderen om het te testen).

 
Remco,

Ik ben er eentijdje geleden al mee bezig geweest, kijk maar eens op de 3de pagina, daar had je ook al wat tips en info voor me.

Ik meen ergens een imei calculater gezien te hebben, zo ja dan kan ik toch een bin file van een andere 3210 er in proggen, zo nee dan heb ik denk ik een beetje pech.....

 
Hallo Xinetic,

Als je security area in de eeprom niet goed meer is dan kan alleen een Nokia service centum hem repareren.

Als je de oude eeprom bin nog kan vinden probeer dan of je weer contact service kunt krijgen en weer opnieuw kunt beginnen.

Meestal komt contact service door een checksum fout in de eeprom door verkeerd unlocken.

Er zijn ook programma's die dat kunnen repareren bv die van bartek,en je ziet dan meteen of je imei nog orgineel is of niet beschadigd is.

Succes

 
Bedankt voor de info, ik heb nu weer een levende telefoon, eeprom erweer uitgesoldeerd, uitgelezen, gefixed, geprogged, er weer in gesoldeerd, alleen is hij nog niet simlockvrij....heb je nog wat ideeen?

 
Je kunt deze versie het beste unlocken door te flashen met de Dejan flashkabel die via je printerpoort werkt,heb je die?

Als je wilt kan ik je een programma sturen die dit automatisch voor je doet.

Remco

 
Ja als je wilt, mail het maar naar xinetc@hotmail.com en als het niet lukt om te mailen omdat de file te groot is (hotmail data limiet), waar kan ik het dan downloaden.

 
Bedankt, ik ga het proberen zodra ik de dejan flasher heb gemaakt.....

 
Remco, Bedankt voor al je info en moeite, het is me gelukt, ik had het van het begin af aan al met de dejan flash methode moeten doen, gaat beter dan met de methode dat je de eeprom moet kortsluiten en via een f/mbus kabel de boel moet zien te unlocken. Nogmaals bedankt, een aantal weken geleden was ik er vanuit gegaan dat de 3210 overleden was..........

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan