verkeersboetes

E

espagnol60

hoi

lees dit ff kan nog baat hebben

Boetes?....... Dit werkt!

Boetes beu? Voor 4 km te hard op een totaal verlaten weg? Of bij zogenaamde wegwerkzaamheden waar echter niets te zien is? Vind u ook dat de politie eens meer moet doen aan de

criminaliteit ipv alleen maar te collecteren voor de schatkist? Er

is een mogelijkheid om actie te voeren. Maar dat werkt alleen als we het allemaal doen. Dus bewaar dit mailtje en zend het door aan allen in je adresboek. Ook als je nu net even geen bekeuring hebt gehad, want binnenkort ben jij ook de klos.

Er worden er meer dan 7 miljoen per jaar gegeven en dat worden er elk jaar meer. Wat te doen: Als je een bekeuring krijgt ("beschikking") dan kun je hiertegen in beroep gaan bij de officier van justitie. Het adres staat op de beschikking. Maak een copie van de beschikking en doe er een simpel briefje bij.

Bijvoorbeeld:

Aan de officier van justitie......

Bijgaand een copie van uw beschikking. Ik bestrijd de snelheid die op de beschikking is vermeld en vermoed dat de meetapparatuur niet in orde was. Ik ga dan ook tegen de beschikking in beroep. Ik verwacht dat u mij een foto van de overtreding stuurt en een kopie van het ijkrapport van de

betrokken meetapparatuur, zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

Met vriendelijke groet .....

(naam, adres, geboortedatum)

De Officier is verplicht te bewijzen dat de apparatuur goed is en

moet dus deze kopie toesturen. Als uit het ijkrapport blijkt dat de apparatuur over de ijkdatum heen is heb je geluk: de boete is sowieso niet geldig.

Maar belangrijker: als iedereen zo protesteert, loopt het openbaar Ministerie compleet vast. Ze kunnen de meer dan 7 miljoen bezwaarschriften bij lang na niet verwerken. Misschien dat men dan eindelijk eens besluit om deze onzinnige jacht op de gewone man te staken en de politie weer in te zetten voor echt belangrijk werk. Kunnen we misschien eindelijk eens weer

veilig 's avonds over straat lopen. Of aangifte doen met het idee dat er kans is dat de zaak opgelost wordt. NB.: als je op deze manier in beroep gaat, dan hoef je voorlopig de

bekeuring niet te betalen. Dat wordt in de brief die de officier je

stuurt ook nog eens bevestigd.

Dus we weten wat ons te doen staat.

Het is gewoon maar ken uw rechten :biggrin: :biggrin:

 
Hi die Patje, je weet toch dat iedere Nederlander wordt geacht de Wet te kennen. Mocht dit werkelijk het geval zijn dan vreet ik een bezem ehhhhhh een flitspaal ;)

Grtz Mike

 
Voor hen die de tekst willen overnemen.....

Het is een schikking en niet beschikking.

Ik denk trouwens niet dat de betrokken officier van Justitie er in trapt. Je krijgt een giro thuis van het CJIB, het incasso bureau van justitie , waartegen je in beroep kunt gaan bij de betrokken officier van justitie. Deze ovj zal zoiets als hierboven naast zich neerleggen. Heb je gezien wat de verhogingen zijn mocht je denken niet te betalen? Je komt er maar op enkele manieren onderuit.

1. als je kunt aantonen dat iemand anders in je auto reed.

2. je auto op dat moment was gestolen

3. als je op het moment dat de giro in de bus valt, bij Petrus aan de avondmaaltijd zit.

Prettige dagen

Skybobo

 
Hoi

Sorry jongens dit is enkel in Belgie en je moet in Belgie wonen.Belgen die dit lezen weten precies hoe het werkt :biggrin:

Nederland is een heel anderverhaal met hun incasso bureau's

Saludos

 
dit heeft totaal geen zin

in nederland moet je eerst betalen dan kun je bezwaar aantekenen en als je gelijk krijgt dan storten ze het geld terug om deze onzin gaan ze zeker niet je geld terug storten

dus zet het maar uit je hoofd

en ik kan het weten heb net drie bekeuringen gehad voor te hard rijden en die foto kreeg ik binnen twee dagen

weg 400 gulden

groeten herbies

 
Dan hebben ze in elk geval nog wat gedaan voor die 400 piek........

 
Correct, maar dat is dus inderdaad omdat tegenwoordig het CJIB dit afhandelt.

Doch het gaat wel degelijk op, elke Nederlander is gerechtigd te mogen twijfelen aan de juistheid van de meting en is daarmee gerechtigd het ijkrapport op te vragen.

Er zijn ook mensen bekend bij wie wel degelijk de bekeuring is kwijtgescholden omdat het ijkrapport niet binnen de gestelde termijn vindbaar was.

 
Reeds 2 keer gelukt om de bekeuring niet te betalen door protest aan te tekenen en verzoeken om inzage van de stukken.

Tot mijn verbazing niets meer gehoord en dus niente betalen :)

ILYA

 
Er zijn toch altijd gelukzakken in de wereld :)

Ik heb het ook geprobeerd, maar kan toch voor de politierechter verschijnen om mijn uitleg eens persoonlijk te verdedigen. Hopelijk slaag ik hierin, zoniet zal de rekening wat hoger zijn.

 
Als verdediging kun je aanvoeren dat je je niet kunt herinneren en ook niet kunt voorstellen met een zoals aangegeven snelheid te hebben gereden. Derhalve heb je twijfel aan de juistheid van de meting en vind daarom ook dat je het recht hebt om na te gaan of de apparatuur geijkt was ten tijde van meting.;)

 
De beste "verdediging" is een radardetector. Ik heb al een hele tijd zo'n ding in de auto en die heeft me al heel wat poen bespaard, vooral omdat ze hier in Friesland wel erg veel controleren. Dat noemen ze hier Fryske Dyken, ik noem het Fryske DIEVEN.

En het leuke is: na 1 januari mogen we die detectors nog steeds gebruiken :) :) :)

Grtz Bullet

 
Gewoon in het zicht, want ze zijn nog niet verboden per 1 januari.

Grtz Bullet

 
De gewone niet, er is een bepaald soort wat wel verboden is, daar rust ook al jurisprudentie op, dat is een van die types die in de bumper of onder de bumper verwerkt worden en behalve detecteren zelf ook bepaalde stralen uitzenden.

Weet niet meer welk van die het is, maar er is dus een verboden type.

 
Dat verboden exemplaar is verboden door een of andere kantonrechter in Zeeland. Dat ding (ook ik ben de naam kwijt) werkt ook niet "passief" maar stuurt iets weg (laser ?) richting flitser. Dat is dus actief de opsporing bemoeilijken....

 
Yep, dat bedoelde ik met "stralen uitzenden of zoiets" in mijn reply.

En het klopt dat het een kantonrechter is geweest, maar zo'n geval noemen ze dan jurisprudentie en de regering wilde er namelijk ook een wet van maken.

Er zijn wel nog goede andere modellen (rond 400 piek dacht ik) alleen meen ik dat die weinig konden uitrichten tegen laserpistolen, of te laat of zoiets.

 
bij een slaat de laser op error en die

is verboden.maar dat gaat nog een

staartje krijgen ,want als ik hem uit heb staan en de auto achter mijn had er ook

een en die stond aan.mischien vergezocht

maar toch

 
@ Acid[X], dan moet je natuurlijk niet op een verlaten weg rijden om zo'n argument aan te voeren. :)

Maar inderdaad, een apparaat van de firma Stinger heeft zo'n zendertje om bijvoorbeeld je garagedeur mee te openen bij aankomst thuis.

En laat die toevallig nu net de zelfde frequentie hebben als de lasers van oom agent!

Op zich kan justitie niets tegen deze apparaten beginnen omdat deze zenders geen electromagnetise signalen uitstralen, waar wel een wet voor is, maar een vorm van licht.

En wie kan jou verbieden om een lamp aan te steken!

Helaas vergeten een hoop advocaten deze stelling of is de rechter toevallig een alphabeet op het gebied van electronica, maar ik ben er van overtuigd dat deze dingen niet strafrechtelijk zijn.

Hier kun je een leuke discussie over beginnen maar de overheid heeft toch altijd het laatste woord.

Onder het mom van ordehandhaving kunnen ze heel wat bereiken.

Misschien is de site http://www.tuftufclub.nl informatief.

In ieder geval een leuke site voor kwajongens die ook toevallig autoliefhebber zijn.

 
Voor de laser zijn er wel meer oplossingen. Omdat de (infrarood) laser wordt weerkaatst via de reflectoren van de koplampen, of de nummerplaat schijnt het afdoende te zijn deze te "verlichten" met voldoende ir. straling. een paar ir. diodes zouden voldoende moeten zijn. Omdat de reflecterende oppervlakken verlicht zijn kan de laser van de acceptgirobrigade dan weinig schade meer aanrichten. het is net zoiets als met een zaklantaarn op een fel verlichte muur schijnen, je ziet niet waar je schijnt.

Of het echt werkt ?? ik weet het niet. je zal eerst de freq. van de politielaser moeten weten. daarna moet het niet al te ingewikkeld meer zijn zou ik denken.

Wat me echter ook bezighoud is de radar. zou het niet mogelijk zijn een lnb(f) zodanig aan te passen dat deze politieradar detecteerd ? de 10GHz. band zou niet al te ingewikkeld moeten zijn, en volgens mij is een lnb stukken gevoeliger dan die aan inflatie onderhevige detectortjes van de breezan.

zou een leuke (en nuttige) aanvulling zijn op de hobby. Zou ook een hoop geld kunnen schelen. net F756.-- moeten overmaken, dus niet echt vrolijk vandaag.

Peter.

 
Ik denk niet dat je met een lnb ver komt om die als detector om te bouwen. Een goeie detector werkt volgens mij met gun-diode als oppik element (correct me if i'm wrong)

Ik heb hier een zogenaamde automatische deur opener liggen, die werken wel met een diode. Je moet dan alleen proberen de zender ervan uit te schakelen, zodat ie alleen ontvangt. Als je met een radardetector door een winkelstraat rijdt, blijft dat ding constant door loeien dus vandaar...

Dat ding heeft een vrij grote hoorn die je met aantal schroeven op de frequentie in kunt stellen. Ik weet alleen niet in welke frequentie die dingen werken,

Grtz Bullet

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan