Let op update uw Micr. Internet Explorer

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Microsoft brengt nieuwe Internet Explorer patch uit

Microsoft adviseert alle gebruikers van Internet Explorer browser om de nieuwste software patch te installeren die gemaakt is om drie gevaarlijke beveiligingsfouten te herstellen. De eerste beveiligingsfout komt alleen voor bij IE versie 6, zegt Christopher Budd, security program manager van Microsoft Security Response Center. Deze fout geeft een eigenaar van een website de mogelijkheid om via een webpagina bij de bezoeker ongemerkt gevaarlijke codes te installeren. Deze codes kunnen worden gebruikt voor het stelen, verwijderen of veranderen van data of instellingen op de computer. De andere twee beveiligingsfouten komen zowel bij IE 6 en IE 5.5 voor. Fout 1 geeft de eigenaar van een web site de mogelijkheid om ongemerkt data van de computer van een bezoeker af te halen, de exacte locactie en de bestandsnaam moet dan echter wel bekend zijn. Fout 2 is nog gevaarlijker. Hiermee kan door het gebruik van een valse naam via e-mail of een webpagina eenvoudig en onopgemerkt een virus op de computer van het slachtoffer worden geïnstalleerd. Volgens Budd moeten websurfers niet alleen op het bestandstype letten om infectie met een virus te voorkomen maar ook aandacht besteden aan de bron van het bestand. De patch is gratis verkrijgbaar op de website van Microsoft.

 
Net via windowsupdate eens even geupdate en wat schertst mijn verbazing dat er opeens weer een nieuwe beveiligingsupdate is.

Wat me nog meer verbaasde was dat die van mei 2001 is, dus ik denk niet dat ik de nieuwe IE fix heb. Service pack 2 heb ik al, maar dat is -niet- de fix want sp2 bestaat al lang.

Ik vraag me dus af waarom microsuf dat soort updates niet gewoon ook bij de updates zet.

Naja.. typisch ms dus weer.:)

 
Heb ik even gedaan bij internet explorer 6 en hier niks geen melding.

Zal zo even de update maar binnenhalen.

 
Hoi,

Geld dit ook voor winxp, deze update ??

En het is inderdaad een vreemde zaak, waarom dit niet te vinden is op windhoos_update site?

Gr;

Bruce.-)

 
Uluww,

Mijn vragen, zijn al beantwoord.

Heb vandaag ondekt dat deze patch nu ook via windhoos_update site te downen is ;-);-)

Bruce.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan