Hoe zit dat nou ?

R

redneck eyeball

Irdeto2 is al een tijdje op de markt, maar is voor zover ik weet nog steeds niet gekraakt ... ik dacht nochthans dat Irdeto goed gekend was als systeem en dat het dus een peulschil zou zijn om deze nieuwe variant even open te leggen ... niet dus ...

Seca heeft dacht ik nog niet zoveel prijs gegeven als Irdeto, en daar gaan ze ook overschakelen naar een nieuwe versie. Gaat het dan ook zolang duren eer dit gekraakt wordt ???

Enfin, ik wil gewoon de discussie even laten opwakkeren ...

CU

Red

 
als men een onbekende processor in de 2 kaart heeft gestopt is het dus niet zo eenvoudig meer. Ook een asic kan wonderen verrichten. zie BskyB 0A kaart. een geintegreerde asic is al helemaal niet te kraken, althans niet met de huidig gebruikte middelen.

de fouten die men met de eerste series kaarten heeft gemaakt zal men toch niet in versie 2 herhalen ?

Mindport heeft natuurlijk ook nogal een leerproces achter de rug. V1.2, V1.4, V1.6, C8000, C9000, etc.

Je kan dan verwachten dat de tweede generatie het toch minimaal een jaar of 2 moet kunnen uitzingen zonder gehacked te worden.

Peter.

 
Ga er maar van uit dat het met seca dezelfde kant opgaat.

Ze zullen zo langzamerhand van de meeste fouten wel geleerd hebben en met een systeem komen die voorlopig gesloten blijft.

Tenminste, gesloten voor het grote publiek dan omdat de hackers, als ze zo wijs zijn, de boel zoveel mogelijk in eigen kring houden.

Jammer genoeg zijn er ook commerciële "hackers" die waarschijnlijk wel weer een slaatje uit de hobby slaan en de boel op de markt brengen tegen woekerprijzen en begint het spelletje weer opnieuw.

Maar dat het seca2 als mede het irdeto2 systeem weer gehackt gaat worden is zeker, alleen zullen we daar zelf aan moeten werken.

Ik hoop dat de zogenaamde 'open'satelliet boards wat discreter worden en niet zomaar open en bloot informatie verstrekken opdat de handelaren weer de boel uitmelken.

Want ik ken een board..........(!)

 
c8000 en c9000 zijn niet van mindport maar een ontwikkeling van premiere zelf

 
Is dat zo ? Je zou denken dat Mindport toch zou proberen zelf het spulletje dicht te timmeren. Mindport zal dan minimaal medewerking moeten hebben verlenen. Zo maar rucksichtlos een smartcard voor een bestaand systeem ontwikkelen lijkt me het moeilijkste wat er is. zeker als je het hackerproof probeert te maken. Er zullen wel wat mensen bij mindport hebben zitten knarsetanden:)

@DRZ, ik kan wel meer boards en sites opnoemen waar je zo de key's en of files vanaf kan hengelen. dat hou je ook niet tegen, en waarvoor ook. als de plusserts niet zo hun best hadden gedaan de diverse nederlandse boards het leven zo zuur mogelijk te maken dan hadden hier ook keys gestaan. Op alle grote NL boards hebben ooit keys, en verwijzingen direct of indirect naar de kant en klare files gestaan. Alleen vanwege druk van Freek en consorte zijn deze boards nu vrij van keys.

Verder kan je het een handelaar niet kwalijk nemen dat hij klanten doorverwijst naar boarden. Dit is voor hem de gemakkelijkste manier van verkopen ! een stelletje satellietgestoorden die over alle mogelijkheden aan het ouwenelen zijn van de spulletjes die deze handelaar verkoopt, Wauw !

Peter.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan