Wat raden jullie aan ?

R

redneck eyeball

Huidige setup :

Schotel 1m, prime focus op Hotbird, tweede LNB op Astra

Schotel 60 cm op Astra2

Disecq 4 in 1 switch

Humax 5400

Ik heb dus nog een ingang over op m'n Disecq switch. Ik heb ook nog een LNB en een universele beugel liggen.

Er kan dus gerust nog een satellietje meer ontvangen worden, vraag is :

Welke zou ik nemen en waar moet ik dan daarvoor de LNB plaatsen ? Ik zou wat feeds willen bekijken... liefst engelstalig, maar sta open voor suggesties.

Indien feeds onmogelijk blijken te zijn, welke opties heb ik dan nog ?

CU

Red

 
Hoi Red,

Hispasat natuurlijk. Met de komst van de 5in1 files in combinatie met jou Humax heb je twee uitgebreide paketten (VIASAT & TVCABO) erbij. De films worden vrijwel altijd ook in de originele taal uitgezonden. Heb je geen tijd meer over om ook nog feeds te zoeken ;)

Ik heb hier ook een Humax staan met draaibare schotel, maar dat zoeken naar feeds, daar is de hummie toch niet zo geschikt voor. Dat heb ik zelf gemerkt, maar ook gelezen in postings van anderen (weet zo even geen links te geven).

De zenderlijst van de humax is nou eenmaal slecht te bewerken in de Humax. Het echte zoeken duurt al een eeuwigheid als je alle FECs en symbolrates door wil lopen. En als je al wat feeds gevonden hebt dan komen die achteraan in je lijst te staan. Voor je het weet is het een enorme rotzooi, want eenvoudig in een "standaardrange" neerzetten (laten we zeggen kanaal 3000 en hoger) kan niet.

Mocht je een methode gevonden hebben om desondanks regelmatig te gaan jagen, dan hou ik me aanbevolen!

Groetjes,

:cool:

 
Mocht het Belgische voetbal je intereseren dan zijn er mooie feed kanalen op Eutelsat 16° Oost.

Greetz

Ruff Rider

 
Je zou ook sirius erbij kunnen nemen, zitten ook leuke kanalen.

 
ik raad je aan een kijkje te nemen op http://www.sat-benelux.com

Ga naar Engels forum en kijk eens onder welke sat er meest gepost wordt of gewoon wat kijken in de posting welke topics je het meest interesseren.

suc6

 
Waarom maak je die 1 meter schotel niet draaibaar d.m.v. een h to h motor met een positioner erbij kun je zelf uitkiezen welke satelliet je wilt zien.

Zoniet dan zet 'm is ook 21 west,regelmatig feeds voornamelijk van Reuters.

 
Als ik het goed voorheb zijn mijn opties nogal beperkt ... ik zal zowiso op de 1m dish iets moeten bijhangen, want die 60cm zal het niet kunnen trekken, aan de rechterzijde hangt al de lnb voor astra1, dus kan ik enkel nog de linkerzijde kiezen.

Als ik even reken, hotbird zit op 13°, Astra1 op 19.2° da's dus zo'n 6° verschil. Die zou ik dus ook aan de andere kant moeten kunnen halen, dat wil dus zeggen dat enkel de Eutelsat W1 en W3 in aanmerking zouden komen, en ik heb zo'n vermoeden dat er op 10° het meest te zien valt ... Astra1A op 5° is misschien ook nog te doen, maar ik heb geen idee wat daar te zien valt.

Mocht ik het mis hebben dan hoor ik het graag.

CU

Red

 
Bij mijn op de disecq switch heb ik VT4 op 5 graden west. Gewoon met 60cm soepbord....

VT4 heeft een best goed aanbod. Beetje Veronica (oops Yorin) achtig..

 
Waarom koop je geen Stab moter, dan kan je veel meer!

Dan heb je aan een schotel genoeg.

 
VT4 heb ik hier op de kabel zitten.

Stab heb ik lange tijd overwogen, maar het duurt me net iets te lang om te schakelen tussen de verschillende satellieten... misschien dat ik ooit nog wel eens iets draaibaars neerplant, maar dat zit er zo direct niet in ...

CU

Red

 
Ik ben eigenlijk op zoek naar feeds van sitcoms of films die doorgestuurd worden ... ik heb daar onlangs iets over gelezen, maar kan het nergens meer terug vinden.

Weet er iemand over welke sat het gaat ???

CU

Red

 
Heb op 16 oost wel eens feeds van films en shows gezien,dat waren m.i. feeds voor een Poolse zender maar kan het ook mis hebben,ben niet zo bekend met die oost bloktalen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan