Wat is beter de fun of de Silvercard ??

I

ilya

Reeds een kleinhalf jaartje bezig zowel met de fun en de silvercard files te proggen voor de freecam 2 017.

Ik vraag me steeds meer af wat de voor en nadelen zijn van beide soorten kaartjes.

Zelf denk ik dat de te verkrijgen software de doorslag geeft.

Tot nu toe zie ik veel aanbod van files (funcard)voor de Humax 5 in 1 etc.

In de freecam kan je max . gedeeltelijk 3 systemen ontvangen, waardoor je ook uitstekend met de DS9 files kunt werken.

Verder vind ik tot nu toe dat de DS 9 files in mijn FC stabiel zijn, terwijl de funcard nogal gevoeliger zijn .

Wat ik ook bemerkt dat uitsluitend seca , MOSC of viaccess steeds meer in de funcard geprogd wordt.Tot voorkort waren dit de goudkaartjes .

Is de conclusie gerechtvaardigd dat men beter af is door voorlopig met funcards te werken !!

ILYA

 
Ik vind de software ondersteuning van de funcard (ISVEdit2.0) erg goed. Je kunt bovendien makkelijk met coco-strings manipuleren. De fun 5-in-1 soft heeft een goede irdeto emulatie (updates over HMK/PMK).

Een silvercard heb ik gebruikt als "nepMosc"voor seca. Dan moet je wel een stukje afplakken!

Dat was wat omslachtig en ik denk dat ik niet de goede files gebruikt heb want hij emuleert niet zoals ik verwachtte.

Verder vind ik de silvercard schrijven nogal traag. De funcard daar gebruik ik de funprogger voor voor de flash en later gewoon de smartmouse.

 
De funcard (atmel) heeft een snellere processor dan de silvercard (pic), naar mijn mening zapt daarom een funcard ook sneller dan een silvercard.

greetz,

Matrix

 
hallo,

inderdaad de funcard is sneller,

de pcb versie is de snelste van de 2 (creditcard versie)

zo ervaar ik het toch.

 
QSatslope, jij gebruikt de funprogger voor de flash.Is dit voor jouw de meest stabile progger.Wat vind jij uberhaupt de beste sotware om de flash te proggen.

Ik had laatst picbined gebruikt voor de funcard.Helaas lukte het niet .Hij had er over een bepaalde loop die niet goed was.Het zeg me niks.

Kortom was is voor jouw beste combinatie? voor de funcard????

ILYA

 
Ik mag me gelukkig prijzen met een Apollo programmer en gebruik altijd Funprom om de funcard te proggen, werkt als een trein.

Echter ISVedit werkt ook uitstekend om te proggen op de phoenix. In dat geval zou je eens Ponyprog kunnen proberen om de flash mee te programmeren.

 
Ik ben ook zeer tevreden met de Funcard

Werkt lekker stabiel en snel.

Ook snel te proggen met Mastera en Chipcat.

Ik gebruik als editer picbined 144.(makkelijk om je card type aan te passen)

gr Ghost.

 
Toch vraag ik me af waarom men Ds 9 files maakt terwijl de funcard , zo te lezen aan de reacties, ruimschoots als overwinnaar uit de bus komt.

ILYA

 
Eenvoudigweg omdat het DS9 project eerder gestart werd en daar eerder dat soort dingen mee konden dan met de funcard.

De funcard werd toen wel al gebruikt voor irdeto en seca, maar nog niet voor meer.

Na wat meer onderzoek en verbetering van dingen bleek het dus ook met de funcard te kunnen.

Natuurlijk zijn er nog altijd mensen die nog zo'n DS9 hebben en er niet meer mee stoppen willen of het voor een of andere reden fijn vinden.

Het zou ook nog eens kunnen zijn dat ze misschien weer verder leuke dingen aan het zoeken zijn aan de hand van de DS9 maar daar heb ik verder geen notie van.

Kijk bijv. naar de Goldwafer, die wordt ook nog altijd gemaakt en verkocht, terwijl die steeds minder gebruikt wordt.

En zie het ook van de kant dat die kaarten ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden dan alleen voor het satellietgebeuren.:biggrin:

 
Dus ,als ik je goed begrijp is feitelijk de funcard de vervanger van silvercard.Ik denk zelf dat het kom door de aangeboden software.Denk maar eens de video systemen van jaren geleden.Philips had een goed system t.w. 2000 .Ze waren nb als een van de eerste op het gebied van video.Het sysyteem was technisch de beste.Door het aangeboden software(banden) op vhs systeem, ging bijna iedereen over naar vhs.

Dit zelfde gebeurt nu ook met de funcard.

Ik vraag me wel af waarom men toch niet bij de silvercard is gebleven.Deze is technisch toch ook perfect voor b.v de Humax etc.!!!!

ILYA

 
Nee dan begrijp je me ietwat verkeerd, de funcard is geen vervanger voor de silvercard, de funcard was er al langer, maar er sinds enige tijd ook op de funcard mogelijk wat eerder op de Silvercard mogelijk was, daarbij is de funcard goedkoper (als ik me niet vergis).

Het is dus geen vervanger of opvolger maar een ander produkt met vrijwel dezelfde mogelijkheden.

Vergelijk het met het 3 in 1 systeem, dat was er eerder op de Humax dan op de Nokia, daarmee is de Nokia geen opvolger van de Humax, want Nokia bestond al eerder, het is gewoon een ander produkt met de dezelfde mogelijkheden waar het 3in1 later op beschikbaar is gekomen.

Zo ook met de funcard dus.

Overigens is men bij mijn weten nog altijd bezig met de silvercard, maar ik begrijp dat een hoop mensen liever voor de funcard kiezen als deze goedkoper is en er zijn gemakkelijkere en mooiere editors voor het seca gebeuren (indien je geen 3in1 wil) en voor irdeto.

 
Hoe zit het dan met het geheugen precies.En waarom is de funcard goedkoper.Zo te zien zijn ze qua materiaal het zelfde !!!

ILYA

 
Beide kaarten hebben de zelfde eeprom: 24lc64

De silverkaart heeft een microchip 678 en de fun een atmel 8515, dit is een echte risc processor, dus razendsnel.

Ik vermoed dat het prijsverschil er in ligt dat de funkaart veel populairder is (om redenen hierboven genoemd) en daardoor in grotere aantalen geproduceerd wordt en daardoor goedkoper is.

Ik zelf gebruik voor alle decodeersystemen de funkaart en niks anders!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan