Geheugen 9500s

Ja, is zeker mogelijk.

Heb zelf ooit zo'n "chip" besteld bij M-sat in Axel.

Draait perfect.

gr. Charel.

 
is het een kwestie van die eene vervangen ??

door een grotere ??

kan je wat meer info geven ??

 
Tis alweer 2 jaar geleden dat ik 't gedaan heb.

Zou teletekst o.a. sneller maken enz.

Kan me het een en ander niet meer zo precies herinneren.

Bel eens met Jack van M-sat, die moet je meer kunnen vertellen, heeft mij toen ook alles uitgelegd.

Sorry dat ik je niet verder kan helpen,

gr. Charel.

 
Ik heb het hier gedaan, een 1 mb chip erbij geplaatst.

Tot nu toe ervaar ik alle verhalen die erover vertelt worden als onzin.

Ik heb geen snellere teletekst of wat dan ook. Althans ik heb dat niet kunnen merken.

Wat je wel kunt doen is bijv. als er 8 pagina's zijn, dan kun je door naar links en naar rechts te drukken door de pagina's bladeren.

Wat niemand je vertelt is dat die pagina's echter wel eerst allemaal een keer geladen moeten zijn, en dat duurt even lang als dat je er gewoon op wacht. Daarna pas kun je er doorheen bladeren.

Voordeel van die extra mb is in mijn ogen 0,niks, maarja... ze kosten maar iets van 35,- dus je gaat er ook niet dood van.;)

Mocht er iemand wel voordelen hebben ontdekt zou het fijn zijn als die deze voordelen hier eens kan posten.

 
gisteren probeerde ik er iets in te stoppen

wat volgens mij meer als 1 mb gebruikt

is dat niet makkelijk erin te proppen ?

 
Je moet natuurlijk wel de goede chip hebben en vooral zorgen dat hij goed om zit want hij past op beide manieren.

Ook de juiste plaats is belangrijk.:laugh:

Als je de display voor je neus hebt, dan zit de plaats voor de geheugenmodule rechts achteraan, onder het printplaatje waar het tunerblik ook op zit, je zal dus een stukje moeten losschroeven om erbij te kunnen komen.

Je kunt hem er zo in prikken, eveven drukken dan zegt ie klik.

Als je hem verkeerd om hebt zitten dan zie maar dat je een ic wipper neemt, want als je hem met een schroevendraaier er uit wil halen kan het zijn dat je het voetje beschadigt.

 
als je het display voor je neus hebt zit ie toch links voor onder het metalen plaatje, plaatje er afschroeven ,geheugen er in en klaar is klara.

Greetz

 
Nee, hij zit links als je de achterkant naar je toe hebt, dus rechts als je naar het display kijkt, want dan zit het tunerblik namelijk rechts, en hij zit achter het tunerblik.

Anyway, als men niet meer wijs komt uit links en rechts, kijk maar gewoon achter het tunerblik onder het plaatje, daar zit ie.

 
Juist ja als je de achter kant naar je toe hebt zit hij inderdaad rechts achter ,maar als je je front naar je toe hebt met het display voor je neus zit ie voor links, oke nu zal ie er wel uitkomen hi.

Greetz

 
Nou Happy, dan heb jij een vreemde 9500.:)

 
Jullie zij het er allebei niet mee eens dat jullie het met mekaar eens zijn..

Zo moet deze threat zometeen toch nog naar de kletspraat geschoven worden.

Zal ik ook nog ff een duitje in het zakkie doen.

Als je op het chippie kijkt, dan zie je dat er aan de bovenkant een "Deukje" zit aan èèn van de kopse kanten.

Als je de box nou zo houdt dat de scart aan sluitingen van je af zitten, de kaartlezer naar je toe en dat je dus het bruine ic-voetje waar dit chippie in moet links hebt zitten (dus toch!).

Dan moet dat deukje ook aan de linker kant zitten.

Voor alle zekerheid: de tekst die op het chippie zit moet naar boven, dus leesbaar als ie in het voetje zit. ;)

 
ik snap er nix meer van ik heb nog nooit zoveel

commentaar gehad op een board :)

tnx voor de reply's

 
Goh Mas... ik dacht dat het mainboard van de 9500 en de 9600 identiek waren, dan blijkt dat dus v.w.b. dat geheugenchippie toch niet zo te zijn. Strange, maar oke.

Hobby, sorry, je hebt gelijk.:)

 
Wat we nu nog steeds niet weten wat het profijt is van het grotere geheugen.

Kan de zaplijst langer?

Als ik nu een zaplijst download, moet ik er erg veel uitgooien wil ik hem erin krijgen.

Groeten,

Dirk

 
Het wil wel eens lukken er een grotere lijst in te zetten als je een andere versie overflow neemt. Tenminste mijn ervaring is dat je met de 17xx versies veel minder zenders er in kunt pompen als dat je een 18xx versie neemt (1814 draait goed in een 9500).

Maar volgens mij heeft dat verder niet met het extra geheugen te maken, bij mijn weten is dat alleen bruikbaar voor teletekst.

Als ik dit mis heb hoop ik dat iemand mij even verbetert.

 
Ja, Black tiger inderdaad heeft het geheugen alleen maar met de teletekst te maken. Zoals je al Zei: De subpaginas kun je dan ook bekijken, mits ze eerst zijn ingeladen. Verder geen enkel voordeel

Ik zou zeggen bespaar die 35,- piek Het heeft weinig tot geen zin.

Greetz: Josje01

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan