MPEG-2 naar MPEG-3 omzetten?

P

peterkn

Ik zit met een probleempje;

Er komt van de SCSI v/d Nokia een mooi signaaltje (audio MCE), wat op de PC wordt opgeslagen als MP2-bestand. Winamp speelt deze bestanden zonder problemen. Als ik de nummers met Nero wil branden, worden ze door nero niet herkend als MP2/MP3 bestand. Van alles geprobeerd, geen enkel programma schijnt dit te willen converteren naar MP3. Conversie naar WAV met de Mpp-converter wel mogelijk, maar natuurlijk erg omslachtig; dan loopt de harde schijf weer heel snel vol!

Bovendien heb ik nog geen MP3-progje gezien dat op 192Kbits/per seconde wil schrijven, zonde om dat terug te brengen naar 128Kbits. Probeer Music Choice Europe maar eens, ik meen het verschil wel degelijk te kunnen horen.

Ik hoop dat iemand me kan adviseren!

Peter

 
Je kunt ergens in winamp instellen dat hij ipv. afspeeld de bestanden converteerd naar wav formaat.

Moet je even naar winamp preferences gaan, dan plugin-select kiezen, daar kan je een optie instellen dat ipv over de boxen afspeeld de bestanden converteerd naar wav. Dan kan je ze in nero gewoon op cd zetten, en hou je de hogere geluidskwaliteit.

Andere programma's heb ik nog niet gevonden.

greetz,

Matrix

 
Tot nog toe heb ik met Michas MPP to MP2 converter for DVB2000 de boel naar WAV kunnen converteren. Dan de boel weer overgezet naar MP3 192Kbit/sec (zoals ie ook binnenkwam van de Mediamaster)met Media Wizzard 6.3, een programma waar dus ook bitrates hoger dan 128 Kbits ingesteld kunnen worden. Blijft een omslachtige zaak, en niet erg logisch; het is al digitaal, en dan ga je het weer analoog maken! Zou makkelijker moeten kunnen.

Nero (brandprog) ziet de MP3's als audio, de help-functie geeft aan dat MP3 via het audio-menu werkt. Er wordt gerekend met de draaitijd van de MP3's en niet met het aantal MB's. Daardoor kunnen er maar een paar MP3's op. Als ik ca 650 MB aan MP3's wil branden, ziet Nero dit als een veelvoud van dit aantal!

De eerste onderzetter (sinds tijden) is geproduceerd. Goede raad is zeer welkom.

Peter

 
Dat ga ik meteen opzoeken op het net, hartelijk bedankt voor de tip.

Peter

 
Met winamp's diskwriter plugin kun je elk mp2 omzetten naar een mp3 bestand zolang je de codecs voor mpeg3 maar heb geinstalleerd (bijv. bij Divx codecs). In het scherm van de diskwiter plugin kun je kiezen of je het als .wav (handig als je ff moet knippen) of als .mp3 kan wegschrijven en de bitrate kiezen. Als je de audio nog wilt bewerken kun je Cool edit 2000 gebruiken.

Let wel op dat je een van de latere versies van Winamp gebruikt.

Gr,

Deathstar

 
Ik heb met plezier gebruik gemaakt van jullie hulp, en heb nu in ieder geval een cd-r geproduceerd die op een dvd-speler gedraaid kan worden. Helaas niet op m'n eigen dvd (Philips 622), die dit volgens beschrijving zou moeten kunnen. Morgen maar terug naar de dealer...met klacht... of kan ik nog iets over het hoofd gezien hebben ?

Mpeg-omzetprobleem is dus opgelost, en kan wat mij betreft gesloten worden.

Groeten, Peter

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan