Tips voor complete set rond 1300 piek

K

Killah

Ik ben dus een complete newbie wat betreft de sateliet ontvangst wereld. Maar ik wil nu dus een set aanschaffen voor mijn ouders voor rond de 1300 piek... Ze hebben nu een analoge draaibare schotel (80 Cm), met een Pace ontvanger.

Het gaat hun vooral om Arabische zenders.

De hele oude zooi mag er wat mij betreft uit, maar ik wil nu dus graag weten wat ik nu moet aanschaffen... Ik zie veel lof over de Humax 5400, maar is die ook gebruikersvriendelijk? (vies woord misschien) Ik zag ook ergens een recentie over een Hyundai HSS-1000IR, is dat iets?

Anyway tips zijn dus welkom... En misschien ook adressen van winkels in de Noord-Brabant.

 
Wat je niet meld is of de set draaibaar moet zijn, als je voor zo'n bedrag een complete set wilt hebben zul je naar ontvangers met diseqc 1.2 moeten kijken. Dat is (naar mijn idee) wel minder gebruiksvriendelijk als een 36v sturing maar een ontvanger met dat onboard compleet met alles erbij gaat voor dat bedrag gewoon niet.

Voor de diseqc is de Humax denk ik een prima keus en die is (te) simpel te bedienen dus dat moet ook goed zijn.

 
Misschien ook wel handig om even te vermelden wat voor draaibare set ze nu hebben.

Als het een 36 volt besturing is hoef je alleen maar een LNB en een ontvanger met positioner aan te schaffen.

Een strong(ben even het type nummer kwijt) of een echostar 3600 ontvanger bezitten deze positioner.

Als je de juiste kanalen hebt dan koop je deze set wel voor rond de 1300 gulden.

 
Hoe kom ik erachter wat voor besturing er nu op zit? Het ding is nu een jaar of 6 oud. Nu hebben ze hier dus een analoge ontvanger, met een positioner. Betekent dat automatisch dat het een 36v besturing is?

 
Dan heb je grote kans op een 36 volt systeem!

Even in de gebruiksaanwijzing kijken van de ontvanger voor het antwoord.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan