Externe modchip playstation 2

boets

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 mrt 2001
Berichten
1.488
Waarderingsscore
251
Punten
83
Leeftijd
64
Locatie
boetsenbos
Heb begrepen dat er een externe modchip voor de playstation 2 is, de playstation hier is nog hagelnieuw dus vindt ik het zonde om hem zonder meer om te laten bouwen daar ik ook begrepen heb dat dat ook nog niet vlekkeloos werkt, dus zo'n externe modchip zou een goede oplossing zijn, is er iemand op het board die hier al ervaring mee heeft?

Verder voor iedereen hier op het funboard een goed uiteinde en een gezond en voorspoedig nieuwjaar !!!!!!

Boets

 
Ja hoor ik kan je vertellen dat het nog niet goed werkt en ze zijn verrekte duur rond de 400,-- als je dan nagaat dat de playstation 1 voor rond de 100,-- klaar was.

Kortom wacht er maar ff mee want het is niet echt wat.

Voor info omtrent e.e.a kan je terecht bij

http://www.psxshop.nl/nederlands.asp

kijk daar maar eens ff boets

 
Hi Smurf,

Het ombouwen van de playstation 2 is inderdaad nog niet zaligmakend wordt gebruik gemaakt van de neo 2 ombouwchip in combinatie met action replay maar met dit systeem moet je wel swappen als je "backup"" cd's wil draaien en dan is nog niet eens de dvd regiovrij, moet je weer werken met dvd region x + de neo 2.2 chip maar die werkt dan alleen maar in cobinatie met een originele 8 mb memoriecard enz enz, die externe modchip is overigens ook een neo 2 chip dus om om te schakelen naar "backup"cd's moet je ook steeds swappen, ben deze tegen gekomen op diverse sites en als je goed zoekt heb je heel het pakket voor nog geen honderd gulden in huis maar het is en blijft behelpen, daarom was ik benieuwd of iemand hier mee werkt en hoe zijn ervaringen hiermee zijn, zelf wacht ik maar op de komst van de neo 4, schijnt ook nog niet perfect te zijn maar je hoeft in ieder geval een stuk minder te swappen. Mochten er mensen zijn die hun ps 2 wel willen ombouwen hoop ik dat ze wat aan deze bovenstaande informatie hebben en als er iemand is die een eenvoudigere of betere manier gevonden heeft hoor ik het graag.

Boets

Groeten

 
De NEO 4 chip is hedendag beperkt leverbaar en werkt redelijk goed. Zit zelf te wachten op de ombouwer want die is een weekje naar de wintersport maar vrienden van me hebben hem er inmiddels al inzitten en dat draait dus in ieder geval beter dan de neo 2.2. Overigens is de inbouw van de Neo 4 chip een precies werkje en mocht je maar enigszins twijfelen laat hem dan voor je inbouwen.... prijzen van de chipset zijn rond de 200 gulden voor de doe het zelver en met inbouw komt hij tussen de 350 en 400 gulden uit.

 
Klopt, ik ken een professionele fijnsoldeerder en die doet het liever niet dan wel, het is een enorm fijn werkje, met ik dacht 48 aansluitingen, hij is heel erg secuur, dan is het net alsof ie in de fabriek is omgebouwd, zo mooi soldeert die man, maar hij is dan ook wel een uurtje of 3 zoet met ombouwen van zo'n ding.

Wel heb ik vernomen dat er een nieuwe chip in aantocht is, waarbij de vcd's afspelen ook beter gaat, deze zou veeeel minder aansluitingen hebben, en is daarmee dus ook goedkoper en makkelijker aan te sluiten.

Deze is echter nog niet op de markt, ik zou er wel even op wachten.

 
Ik heb nu de neo4 in de ps2 zitten en ik moet zeggen dat het perfect werkt, ook met rip's geen swappen.

Zelf inbouwen is af te raden als je niet over voldoende soldeer-ervaring beschikt.

Als je toch een neo4 wil (laten) inbouwen, let er dan wel op dat het een 30004 is en geen 30004 R, want daar kan geen Neo4 in!

De meeste ps2's die nu verkocht worden zijn de R-versies. Sommige zaken hebben nog "oude" 30004's staan.

BT doelt met de nieuwe chip waarschijnlijk op de Messiah, maar die zal waarschijnlijk niet op de markt verschijnen, vanwege rechtzaken aangespannen door Sony...

 
Hi,

Blij te horen dat de Neo4 goed werkt maar ik vrees dat als D T gelijk heeft ik hier weinig aan zal hebben ben hier n.l. in het bezit van een ps 2 met een versie 4 moederboard. Btw als BT de Messiah chip bedoeld die wordt inderdaad zoals ik begrepen heb niet meer uitgeleverd. Maar al met al heb ik hier dan toch een klein probleempje was toch echt niet van plan met de Neo 2 te gaan zitten kl*ten, hopelijk komt er voor onze ps 2's ook snel een oplossing (of is er misschien al) ben benieuwd mocht iemand hier iets meer over weten dan hoor ik het graag.

Boets

 
Nou Boets niet te zwart wit denken.........

Ik heb nu zelf de configuratie neo2.2-regionXdvd-memorycard draaien en natuurlijk is de neo 4 dan een betere uitkomst maar het swappen op zich in niet super irritant te noemen en werkt altijd. Kost een minuutje extra werk. En als je dan net zo verslaafd ben als mij op Jet Ski Rider dan zit je er soms uren mee te spelen en maakt die ene minuut ook niet meer uit :):)

 
Boets, versie 4 is geen probleem, zoals ik al aangaf, maar versie 4R wél.

 
@ all,

Op zich is het swappen inderdaad niet zo'n probleem maar had het toch liever anders gezien, heb met zulke dingen zoiets van hup cd of dvd erin en het moet werken, even voor DT, heb hier de versie 3004R, ging er van uit dat alle versie 4 moederboarden automatisch r waren. Denk dat ik maar geduldig afwacht en voorlopig maar originele spelen bij koop want laat ons eerlijk wezen elke hobby kost geld ( pak alleen maar eens elke maand je canaal + abbootje).

Boets

 
wat de messiah chip betreft ik las net bij psx sh*p

dat deze de tweede week van januari weer word uitgeleverd.

voor monteren scheelt dat zo te zien tien solderings

gr. ronald

 
Ik bedoelde inderdaad de Messiah chip, en ik hoorde verleden week nog dat ie wel zou komen, en anders is ie misschien toch nog wel via het illegale circuit te krijgen.

Overigens wil ik mensen met credit-cards aanraden eens te gaan kijken bij http://www.lik-sang.com want als ik de prijzen daar zie, denk ik dat psxshop zijn spullen daar vandaan haalt, hetzelfde alleen vaak stukken goedkoper.

Wel even opletten, je kunt NL tekst op je scherm krijgen, maar het spul komt uit Japan, als je via DHdingens laat versturen, is het snel hier maar ben je wat extra kwijt, anders kan het langer gaan duren.

Het kan ook zijn dat je pakketje gescand wordt door de douane en dan moet je weer belasting betalen. Maar zelfs als dat gebeurd ben je voor de belangrijkste dingen (grote aantal modchips bijv) nog altijd goedkoper uit dan hier.

Ook bijv. de grootste memorycards voor GB/C en GBA zijn daar beduidend goedkoper dan hier.

 
Werkt de Messiah chip wel in een 4R versie ?

Boets

 
Geen idee, ik ken het ding alleen van naam en vanwege een vriend van me die consolefreak is en het er over had.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan