voordelen Windows XP en ADSL

J

JoostA

Ik heb hier intussen een Windows XP liggen (wat is-ie trouwens snel gehackt nadat-ie door Microsoft onkraakbaar werd verklaard). Volgens mij hoeven we er helemaal niet zo over te juichen. Er schijnen diverse programma's te zijn die sowieso niet draaien onder XP. Ander probleempje is: wie ADSL heeft of krijgt moet er rekening mee houden dat het volgens mijn informatie praktisch tot mei 2002 duurt voordat er XP drivers op de markt zijn voor de hardware die KPN levert. Ik vermoed dat het voor Linux wel van hetzelfde laken een pakket zal zijn trouwens. Dus: bezint eer gij begint. Die heb je zo, maar de bijbehorende ellende ook...

 
Heb hier Wanadoo Adsl draaien met een alcatel USB modem. Met Xp geen enkel probleem hier. Is snel en werkt perfect .

exDumber

 
Heb hier ook adsl en XP in harmonie leven zonder problemen.

Ene? adsl driver? je hebt toch niet zo'n usb ding?

 
Heb Planet ADSL ( planetinternet) met alcatel netwerk modem

hier geen probleem met XP.

Ook shared internet werkt, al is het niet perfect, sommige sites kan ik enkel openen op de pc die rechtstreeks aangesloten is op de modem.

Is er iemand die ook deze problemen heeft gehad met XP of met

Microshit proxy server?

@ activ

Als je nog een oude pc hebt kan je deze ombouwen naar proxy server, netw kaart er in, een hub (10Mbit hub is voldoende) en je kan meerdere pc´s aansluiten op internet.

 
MXstream aan de praat met een Alcatel modem, zonder al te veel problemen onder Linux, je hoeft immers geen drivers te hebben, alleen goede netwerksettings en eventueel als het niet lukt even bij adsl4linux een mooi scriptje downloaden wat je installeren kan, werkt bijna altijd perfekt.

Bij x***ll staat op hun eigen site ook een script om in te loggen in adsl van x***ll met linux dus geen problemen hoor.:)

 
Oh wat die proxyserver betreft... denkelijk zal Activ eerder een linux router/firewall in een oude pc duwen, een 286 met een diskdrive is al genoeg, geen hd nodig, is er al in floppyform, booten van floppy en klaar, configgen via een van de andere pc's die zijn aangesloten.:)

 
je kunt er ook een router tusen doen deze gebruikt een beetje minder stroom en gaat ook nog eens met XP :)

 
@xxr221: ik heb gewoon de adsl modem getrweaked en die dient ni ook als router.

 
@xxr221: ik heb gewoon de adsl modem getrweaked en die dient nu ook als router. Maar blacktiger heeft wel gelijk, als ik een router zou maken zou het met linux zijn.

 
@ Activ, hoe heb je dat ADSL modem getweakt, als ik je vragen mag?

 
Een Alcaltel modem (geen usb) kun je upgraden, dan naar professionele mode zetten en dan kun je hem naar wensen aanpassen.

Zo hoef je ook geen inlogscript meer, je geeft de gegevns in het modem in, en het modem logt voor je in als je het ding aanzet, geen probs meer dus.

Er is een site met een handleiding hoe je dat doen kunt, ik heb dat zelf bij een kennis ook geprobeerd, werkt perfekt MAAR..... ik heb nog 1 probleempje hiermee.

Ik wil de router zeggen dat ie alles richting pc moet doorlaten, en ik wil de netwerkkaart die op de router is aangesloten zeggen dat ie alles door de router naar buiten moet sturen.

De firewall komt dan tussen eth1 en eth0.

Ik heb dat nog niet voor elkaar gekregen, iemand daar nog tips voor?

 
Ik ben aan het uitzoeken wat ik nodig heb (ADSL kan hier vanaf februari), dus forgive my ignorance. Maar ik vrees dat die USB modems geen zin hebben als je ISDN erbij wilt houden. Toch ? En dan is de kwestie misschien: wel drivers voor USB modems maar geen drivers voor ethernet kaarten. Ik moet trouwens wel zeggen: de prijsinformatie is zwaar benden de maat. Ik denk nu dat de goedkoopste die van Radio 538 is i.c.m. Zonnet (MXStream + Zonnet voor fl. 89,00 (Euro weet ik even niet).. Men vergeet dan wel even dat ik me nog afvraag: maakt het hierbij uit of ik ISDN heb of is dat de prijs met analoog dan wel ISDN . Erg duidelijk is dat niet. Ik denk nu dat het inderdaad de prijs is voor ISDN en analoog. De hardware laat men je ook erg over aan het gissen. Weet iemand wat voor kabel ik moet trekken vanaf de splitter ?

 
ik heb de bij geleverde (telefoon?) kabel gebruikt naar het modem en vanaf daar met utp naar de pc toe. het modem en splitter hangen bij mij in de meter kast.

ja ik werk met netwerk kaart en xp. geen problemen.

voor zover ik weet kan je met isdn alleen voor de netwerk versie gaan en niet voor de usb uitvoering.

 
@blacktiger: De ene netwerkkaart in de range van de adsl modem de tweede in een normale range en in de modem de defserver instellen. Dan lukt het denk ik wel.

 
Thanks activ, zo gauw ik weer eens een avond tijd heb gaan we dat nog eens proberen.

 
Oops, als KPN z'n prijzen in euro's heeft omgezet staat de teller nu al op 400 -:sad:. Dus snel even adsl aangevraagd (via radio538 en zonnet per maand het goedkoopst momenteel).

En dan maar gelijk wireless (het kan niet op, was het toch al). Zal mijn benieuwen hoe dat werkt. Morgen maar gelijk eens een niuew stopcontact in de meterkast en dan heel geduldig tot ergens in februari gaan zitten wachten

 
Hier werkt een Alcatel Speed Touch Home modem uitstekend met XP. Heb het zowel getweaked als niet-getweaked geprobeerd. Ik werk nu met een niet-getweakte en een router via 2 netwerkkaarten in 1 computer. Gaat als een trein en goede afscherming. Programma's draaien allemaal onder win XP.

Als je info wilt dat even een PM of een email

 
Tsja, ik kan even helemaal niets. Bestelling staat al sinds de eerste week van jauari, maar bu blijkt dat de capaciteit van het ISDN deel van de centrale niet toereikend is. Moeten ze dat eerst weer uitbreiden. En dan te weten dat ik alle hardware al betaald heb, kan zo worden afgeleverd. Baal baal... Afijn, dus ook even geen XP experimenten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan