Wel horizontaal,geen verticaal

P

Preteorian

De laatste tijd heeft m'n Hummie een beetje kuren dat ie soms de horizontale kanalen wel doet en verticaal niet.

Zijn er mensen die ditzelfde probleem hebben? Hummie heeft allcam-patch 4.1 maar met de vorige patch had ie hetzelfde.

Sluit ik een andere ontvanger aan (Nokia 9500/Pioneer) geen enkel probleem. LNB is dus het probleem niet en de coax is dus ook uit te sluiten.

Ideeen en suggesties zijn welkom.

Greetzz,

Ed

 
Beng je humax eens in de originele staat, dus geen +cam.

Kijk eens of ie het dan nog niet doet.

 
Origineele Firmware erin haalt niets uit, was ook het 1ste waar ik aan dacht maar probleem blijft.

Thanxs Anyway

 
Hoi,

Inderdaad een vreemd probleem, normaal zijn het de horizontale kanalen die het het eerste laten afweten.

Dit door de vaak te grote spanningsval over de coaxkabel.

Dat het aansluiten van een andere ontvanger de problemen niet geeft hoet overgens nog niet te betekenen dat het toch niet aan je LNB ligt.

De spanninsdrempels die LNB gebruikt om te bepalen of het vertikaal of horizontaal moet zijn kunnen toch veranderd zijn (winterkou?)

Het beste kun je toch eens als de humer weer problemen geeft de spanning op je LNB aansluiting meten deze moet bij de vertikale kanalen ongeveer 12v zijn, als het 18v is, dan staat de LNB steevast op Horizontaal, fout in je humax...

Is het spanning rond de 14v/15v, dat zit je een beetje overal tussen in, en afhankelijk van andere zaken (temperatuur??) zal je LNB horizontaal of vertikaal schakenen.

Sucsess....

Groetjes,

Erik.

 
Dat is dus het vreemde van alles.Er is niets aan de set veranderd.

De gebruikte LNB is er een van philips,aangezien deze in combi met een stab100 het minste stroom verbruikt.Maar misschien is jouw suggestie van de vrieskou niet eens zo gek, aangezien het probleem inderdaad is gaan optreden sinds dat het kouder werd,maar zeker weten doe ik het niet.Ga meer eens meten wat de voltages zijn.

Greetzz,

Ed

 
In het kader van wordt vervolgd het volgende:

Ondanks dat de vrieskou verdwenen is, bleef het probleem nog steeds optreden. Ook bleken de spanningen tijdens de fout voor zowel horizontaal als verticaal prima in orde te zijn. Dus uiteindelijk dan toch maar besloten de LnbF vervangen en voila!

Probleem opgelost. De betrefende LnbF was dus toch degene die het probleem veroorzaakte en niet de ontvanger. De gebruikte LnbF was van Philips, type:SX1019. Al met al nog steeds een raar probleem omdat andere ontvangers (MM9500/Pioneer DBRS-100)hiermee geen problemen hadden.

@Kollenburg:

Je had gelijk!!

@Sjonnie5:

Ook met de origineele software bleef het probleem.

De Lnbf is nu vervangen voor een Alps, en in combi met de stab100 werkt dit prima alhoewel de rotor nu wel iets langzamer draait.

Wat mij betreft dus:Topic Closed

Greetzz,

Ed

 
Hoi,

Misschien kan het geen kwaad, toch eens een kijkje in de LNB te nemen.

Vrij regelmatig heb ik hier LNB`s met slechte solderingen.

Met een beetje geoefend-oog (kleine SMD-zooi) kun je mischien een LNB uitsparen...

Kapot is hij toch al, dus gewoon een gokje wagen.

Groetjes,

Erik.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan