Winzip81 problemen of echostar

Status
Niet open voor verdere reacties.
I

ilya

IK downloadde de nieuwe software versie 700 van de site van echostar met behulp van de nieuwe update versie van Wizip.

Voor het eerst zag ik dat tijdens het downloaden de file werd geplaatst in " tijdelijke map". In de vorige versies ging die altijd naar de laatst geopende map. Perfect.

Oke , dacht ik naar een tijdelijke map no problem.

Nadat de file was gedownload ( je zag het aantal % downloads oplopen naar de 100% , zoals gebruikelijk) ging ik zoeken naar een " tijdelijke map".

Normaal gesproken krijg je een dialoog venster waarin je kunt zien welke filesje allemaal te pakken heb en ook het aantal bytes.

Deze keer zag ik onderaan staan 0 bytes.

Wat nu!!!.

Ik naar mijn tijdelijke map en.... er zat niets in.

Ik heb wel 3x gedownload, kreeg de melding oke, echter nergens waren de zipfiles te vinden.Ook niet met de zoek functie.

Wat doe ik verkeerd!!.

Het gekke is als ik naar een andere site gaat om een filetje te downloaden, gaat ie oke.

ILYA

 
@ ilya,

Dit is inderdaad een appart verhaal.

Zelf werk ik met winzip7.0,en heb nooit problemen.

Je kan het volgende proberen:

Maak een nieuwe map ,plaats hem b.v op je desktop.

Download de file in deze map(dus niet in tijdelijke map).

gr Ghost.

 
Het gekke is dat ik helemaal van te voren niets heb ingesteld.

Automatisch zet Winzip de file in de laatst geopende map.Simpel

Echter het gaat alleen mis bij het downloaden van de echostar

Zonder dat ik wat verander zie je n.l. tijdens het downloaden dat ie file automatisch plaatst in letterlijk " tijdelijke map" .Ik doe zelf helemaal niets.

Oke ik denk dan geen probleem.Ik ga hem zoeken, dus niet !!!!

Ik heb nu een sterk vermoeden dat dit door de ftp server komt van Echostar.

Ik heb een mail gestuurd en krijg geen antwoord, van daar deze topic.

Het vreemde is nogmaals dat je keurig de bytes(788) voorbij ziet gaan tijdens het loaden.In het venster van winzip ,onderaan , na opening 0 (NUL) bytes.

ILYA

 
Maar als je nu eens niet winzip het af laat handelen maar gewoon zelf de file download en opslaat? dan moet het gewoon werken.

 
Sorry, maar dit heeft nu absoluut niets te maken met programmers of programmersoftware.

Verplaatst naar beginnersforum.

 
Winzip op een andere pc gezet .Deze pc had M.I.E. 5 geen probleem.Plaats direct direct de file in de directory die ik bij de config had vermeld.Op mijn laptop heb ikM.I.E. 6 serie.

Conclusie je zou kunnen zeggen dat het probleem wordt veroorzaakt door I.E. 6.0.Ik zou het anders niet weten.

ILYA

 
@Activ, simpel , in 1e instantie had ik ook gedacht.Echter zodra ik de download knop aanklikt bij de site van de Echo ,springt ie binnen 0,5 seconde naar winzip met als doelmap de voor mij onbekende dir " tijdelijke map" etc.

Weet jij hoe ik dit auto download kan voorkomen??

ILYA

 
het het niet als je hier op "rechts" klik en dan opslaan als?

 
ik begin er helemaal van te stoteren:) ik bedoel dus: helpt het niet......

 
Na de download kun je de zip openen (is trouwens een typisch combinatie IE met Winzip probleem).

Ga IN die winzip file dan naar "file" en dan naar "move to" en dan kun je hem in een zelf te kiezen map zeggen.

Bij de download kun je dat al meteen doen door niet op de link van de te downloaden file te klikken maar door met de rechtermuisknop op die link te klikken en dan "doel opslaan als" te kiezen.

De winzip file wordt in de /temp dir gezet. Als je die niet specifiek hebt aangegeven is dat normaliter een van de tijdelijke directory's onder de tijdelijke internet bestanden map van internet explorere, dus vandaar wat moeilijk terug te vinden.;)

Kwestie van de opties in winzip zelf te veranderen en de default directory's aan te passen.

Of een echte browser te gebruiken (zoals Netscape).:biggrin:

 
Is om gek van te worden.Toch maar netscape nemen :).

Ook het klikken met de rechtermuis knop helpt niet. Opslaan als, krijg je alleen een snelkoppeling HTML etc.Hij springt direct naar de tijdelijk map, die onvindbaar is.Wel in het winzip venster met 0 bytes zichtbaar.

KL....

ILYA.

 
Je kunt ook tijdelijk de koppeling van winzip met .zip bestanden eruit gooien. Dan moet Ie opnieuw vragen wat je met het bestand wilt en dan kun je opslaan kiezen in plaats van openen met.

Dan weer winzip aan de zip bestanden koppelen en het zou in orde moeten zijn.

 
Jullie kunnen de topic sluiten.De oplossing was I.E. 6.0 verwijderen en Netscape erop zetten6.2.

Perfect

@BT "Ouwe rot" :) je hebt weer gelijk.

ILYA

 
Hehe... ja IE 6 heeft meer problemen dan sommige mensen lief is alhoewel NS 6.2 ook niet perfekt is en erg groot.

Goede alternatieven zijn IE 5.5 met sp2 en de fixes of Netscape 4.75 tot de laatste versie voor 6.0.

Ook de nieuwe Opera is tegenwoordig een enorm goede mogelijkheid, doch daar moet men wel even een patch voor draaien zodat die banners wegblijven.:)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan