sim lock

H

herbies

mijn vechtgenote heeft een moterola telefoon gekregen van ben

zonder kaart wij naar beverwijk voor een simkaart en om de simlock eraf te laten halen dat lijkt allemaal gelukt want ze heeft nu libertel izi erin en het werkt ook nog alleen als de telefoon opstart zegt hij nog steeds welokom bij ben zoekt netwerk

kan dat ben er niet gewoon uit als welkomstbooschap

ikzelf heb een telefoon van mijn werk gekregen

maar helaas de pincode 2 is geblokkeerd zodat ik mijn telefoonboek niet kan editen nu staan er dus allemaal nummers in van een oud collega die ik niet eens ken

is daar nog iets mee te vrotten of moet er een nieuwe simkaart komen ik heb maar een pukcode gekregen

groeten herbies

 
Ligt eraan, als je de telfoon nummers in je GSM hebt opgeslagen kan je gewoon ff een andere kaart erin proppen en dan zien of ze het nog doen! zodra ze op je simkaart staan moet je ff naar de klanterservice bellen, deze geven je de pin2-code, maar reken maar op een vergoeding!

Die telefoon van je vechtgenote is simpel.

Als je naar het menu gaat, kan je naar instellingen gaan, normaal kan je daar ergens gebruikersopties keizen of zo, en dan start-text of iets dergelijks........

Het kan ook zijn dat de telefoon nog denkt dat er een Ben-kaart in zit, maar dat is onwaarschijnlijk!

Waarschijnlijk kan je gewoon via het menu naar een gebruikers optie menu en daar kan je de startup-text editten.

Als je alles weglaat, dan laat hij niets zien!

Maar meestal laat de telefoon je hem dan niet opslaan, dus zet je gewoon een spatie-tje en dan heb je ene leeg scherm.

 
de telefoonnumers staan op de sim kaart want in een andere telefoon krijg ik ook de melding van de pin blokkering en heb dezelfde telefoonnumers wat een bud zooi

dat van mijn vechtgenoot zullen we proberen

groeten herbies

 
Ok, het is logisch dat je simkaart in een andere telefoon ook word geblckt :biggrin: *grinnik*

Maar ik bedoelde een andere simkaart in de telefoon proppen en dan kijken of je nog telefoonnummers ziet :)

Bel gewoon de klantenservice, dan vraag je voor de Pin2Code

deze zullen ze je opsturen, maar ik denk toch voor een prijsje!

 
Nou zet dat dus maar uit je hoofd.

Pin2 wordt -niet- geleverd, ook niet tegen vergoeding.

Voor wat betreft oude Libertel abonnementen heb ik nog wel ergens de pincode die daar vroeger voor gebruikt werd, ik weet alleen niet meer waar.

Ook kpn levert die pin2 niet.

Pin 2 wordt gebruikt voor het tijd/kostenmenu van de telefoon.

Er is een type telefoon waar bepaalde telefoonnummers onder pin2 kunnen worden opgeslagen, maar dat was niet bij de Motorola voor zover ik mij dat herinner en als dat wel het geval is dan zijn het corporate nummers van een corporate abonnement en dan zou het dus wel weer via de provider eraf gehaald moeten kunnen worden want immers zouden ze anders er niet op gezet kunnen zijn.;)

Sommige Motorola toestellen hebben nummergeheugen op het toestel zelf, zodat je twee soorten geheugens hebt. De D160 (oud Motorola type) heeft dat bijvoorbeeld. Zo kun je 60 nummers (ofzo) op je simkaart opslaan en ook nog eens iets van 120 nummers in je telefoon.

Hiervoor is geen pin 2 nodig, alleen moet je wel even met de menustructuur opletten welk bereik je neemt (dus toestelgeheugen of simgeheugen).

Maar zoals Flup jr. al aangaf is het makkelijk te controleren of die nummers op je sim of op je telefoon zitten.

Wissen moet dan ook mogelijk zijn zonder pin2.

 
er worden wat dingen doorelkaar gehaald wat betrefd die moterola wilde ik graag het opstartmenu veranderen zodat ben verdwijnt

het tweede probleem is dat ik eerst een siemens s6 toestel had en nu een siemens c 25 met kpn abo dit is van mijn werk

uiteraard met dezelfde simkaart ivm nummer

daar staan nummers op de simkaart onder pin twee geprogd

want als ik ze wil wissen zegt hij pin 2 geblokkeerd en inderdaad als ik naar het kosten menu ga kan ik ook niks veranderen zegt hij hetzelfde dus wat black tiger zegt klopt wel

zou het dus voldoende kunnen zijn om naar de primafoon te gaan zodat zij het kunnen verwijderen

 
Waarom zit er dan in godsnaam een Pin2 code op toestellen, als je de code niet hebt ?¿?

Maar ja....dan zit er dus niets anders op dan een nieuw kaartje te kopen...tenminste in mijn ogen dan, want als je de pin2 niet krijgt, zal je kaart ook 4-ever geblokt blijven, of zit ik nu fout?

Maar dat van dat Ben opstartscherm nogmaal:

Je moet in het menu zoeken bij iets van neerkomt op gebruikers opties.....als het goed is zit daar dan een schermpje waar je tekst kan wijzigen!

Anders moet je iemand met een datakabel dat laten doen! met een goed programmaatje is dat zo gebeurt!

 
ik heb me een slag in de ronte gezocht in het boekje en in de menu's maar ik zie nergens iets over een opstart tekst

trouwens ben verschijnt ook zonder simkaart

er zit een libertel preypaid in mischien lukt het daarom niet

het toestel is het model T2288 gsm900/1800 mhz met wab functie

het is niet het end van de wereld maar keuker als het weg was

wat betrefd die pin twee daar staat veel over geschreven

in het motorola boek

als hij geblokkeerd is heb je een pukkode nodig die door de provider geleverd word

heb de gewone puk geprobeerd maar die werkt niet

dus toch naar de primafoon mischien kan kpn het fiksen maar heb wijnig hoop

groeten hebies

 
@Herbies,

Het logo van Ben in je Motorola telefoon word ook wel Wake-up logo genoemd en is alleen met een Emmibox te veranderen.

Het is een grafisch plaatje (bmp).

Remco

 
Emmibox

wie heeft zoiets of heeft alleen de provider zo'n emmibox

of is dat weer een onmogelijk iets

groeten herbies

 
@ flup jr,

De pin2 wordt oa gebruikt voor kostenbeheersing.In sommige landen kun je vantevoren een kredietlimiet instellen,zodat je de kosten in de hand kunt houden.Ook kun je dmv pin 2 diverse soorten gesprekken blokkeren,bv 0900-nummers , internationaal, privegesprekken,enz.Meestal worden diensten geleverd aan zakelijke abo`s,maar ik zou niet weten waarom ik als particulier niet voor mezelf een kredietlimiet zou kunnen instellen.

Groetjes,

Appie

 
@Herbies,

Een Emmibox is een servicetool die alleen een service punt van Motorola heeft of misschien een unlocker in de buurt bij jou en en Beverwijk kunnen ze het ook.

Bij de provider hoef je het niet te proberen denk ik die stuurt de telefoons ook op naar een service werkplaats.

Je mag ook bij mij komen ik kan het ook voor je doen

Remco

 
dat is heel aardig ik zal het in gedachten houden

groeten herbies

 
ben ik volledig met je eens appie39, en als je de pin2 toch niet kunt krijgen, waarom heb je dan dat soort menu's ?????

Maar ja, ze zullen wel nooit hebben nagedacht daarover!!!

 
Ik begrijp de meeste postings niet:

Als je 3 x een verkeerde pincode invoerd, is de sim geblikkeerd.

De blokkering kan opgeheven worden middels een zg pukcode.

De pukcode kan bij de provider opgevraagd worden als het een abo is, bij prepaid wordt de pukcode 1x verstrekt, ben je de pukcode kwijt, heb je pech.

Telefoonboek editten heeft niets te maken emt pin2.

Vwb de melding van ben, kijk eens via het menu naar welk netwerk hij opzoekt, je zult zien dat dit het netwerk van ben is. Verander dit via hetzelfde menu in Libertel en "jawel" je krijgt de aanmelding van libertel

cu6

 
De vuilakkerij is overigens dat de providers van prepaid kaarten wel degelijk de puk-code hebben, alleen geven ze hem niet uit.

Bij Libertel lukt dat wel, mits je ooit die aanmeldingskaart hebt ingevuld, je nog de verpakking en bonnetje en gegevens etc. in een brief naar customer care kunt sturen etc.

Ik weet niet of ze het nu tegenwoordig nog doen.

Maar weten doen ze het wel, want tijdens het testen van een nieuw systeem, waar ik fijn mee in mocht testen omdat ik geholpen had het samen te stellen, waren ze vergeten iets dicht te zetten en kreeg ik bij een belletje van een prepaid net zo goed de puk code in een verstertje te staan als bij een belletje van iemand met een abo kaart.:)

Dus als Libertel dit kan, dan kunnen ze het ook allemaal.

Alleen zijn dit soort dingen nu dicht gezet en kunnen alleen bepaalde afdelingen het nog tevoorschijn toveren, maar ze willen het gewoonweg niet doen omdat het aan service te veel geld zou kosten om dit ook te doen voor de prepaid gasten.

@Pepper, bij sommige toestellen heb je dus wel degelijk pin2 nodig om het telefoonboek te kunnen editten maar wel om een ander soort telefoonlijst te editten.

Bij vrijwel alle toestellen heb je het nodig voor het kostenbeheers menu te kunnen gebruiken.

Ik moet nog eens op zoek want ik heb ergens de pin2 voor Libertel abo's (werd ook nooit uitgegeven maar heb ik slimmerwijs fijntjes opgeschreven), hopelijk heb ik dat boekje nog want ik heb toen ik de zaak daar verliet zowat alles aan reklame en boekjes het vuilnisarchief in gedumpt.:tong:

 
grappig dat deze oude posting toch weer actueel is

ik heb inmiddels met de provider gebeld en dat is dus

talkline en die maakt gebruik van het kpn netwerk

na een bezoek aan de primafoon die me niet kon helpen ben ik bij de helpdesk van talkline terecht gekomen dit was op een zaterdag middag ik heb het probleem uitgelegd dat pin 2 geblokkeerd is en dat ik de pukkode nodig had

heb toen een lange tijd gewacht maar de zeer vriendelijke dame kwam toch met een pukkode helaas krijg ik het probleem niet opgelost met deze code weet niet of het aan de code ligt of aan mij maar hij wil niet unlocken

ben een beetje bang dat ik de simkaart verknal

daar deze van mijn werkgever is en als er iets gebeurd kan ik niet meer bellen

het is overegens wel mogelijk om een nieuwe sim aan te vragen kost ongeveer 22 euro bij kpn is het gratis

maar dan is het probleem opgelost

als ik zin heb zal ik talkline nog eens bellen om het een en ander te regelen

de telefoon van mijn vrouw word nog steeds wakker als ben en lockt dan in op het libertel netwerk dus dat netwerk is wel goed alleen het wakeup scherm niet maar of dat heel erg is

het staat gewoon stom

ps je ziet met een beetje geluk kom je wel puk 2

maar ja ik schiet er niks mee op

en degen die zegt dat het niks met het telefoon boek temaken heeft moet maar eens naar mijn simkaart kijken

ik woon in kesteren

groeten herbies

 
Dat opstartscherm is door de provider in je toestel gestopt als display vervuiling.

Het is dus alleen mogelijk om die te verwijderen met de speciale box.

Het is dus absoluut niet mogelijk deze uit te zetten met een zgn. wake-up of weet ik veel wat ik allemaal meer gelezen heb , ik heb nog maar 1 goed antwoord gezien , nl. de mededeling dat het een bitmap is en dus geen welkomsttekst of iets anders.

Maar wat maakt het uit dat het toestel zich meldt met welkom bij Ben? Alleen maar mooi dat je nadien Libertel in je display ziet staan :) (is tegenwoordig Vodaphone geloof ik? :laugh:

 
Vreemd dat je zegt de pukcode gekregen te hebben en dat dit toch je probleem niet oplost?

Volgens mij heb je toch de gewone puk gekregen en dat zal dan ook de reden zijn dat ie niet unlocken wil.:)

Overigens 10x verkeerde unlockcode is blokkering toestel, het is maar dat je het weet.

Kun je die kaart niet eens in een ander toestel stoppen? Zou misschien kunnen helpen vermits het menu anders werkt.

Overigens had ik wel degelijk gezegd dat bij bepaalde zakelijk abo's je wel via dat menu (met pin2) aan een telefoonlijst kon komen, ik hoef dus niet bij je te komen kijken.:tong:

Wat betreft het opstartlogo c.q. het "wakker worden" met Ben, tja.. ik weet niet hoe dat met andere telefoons is maar op Nokia heb ik zoiets al eens gewijzigt, niet met een box of zoiets maar gewoon met een datakabel en logomanager.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan