Naaldenbord voor de Z

satelliet

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
228
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb mij vandaag laten verleiden tot de aankoop van een naaldenbord voor de Z zonder connector, kost zo'n slordige 300 Euro.

Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n ellende meegemaakt. Als je geluk hebt, lukt het na de 50ste maal te starten. Mijn vingers doen pijn van hett drukken op dat bordje, en ik heb maar 3 humaxen gedaan.

Er is altijd wel een naaldje die hier of daar geen connectie geeft en je kan herbeginnen ... je zou voor wat minder ...

 
Je zou er misschien een beugeltje overheen kunnen monteren, zodat je het needleboard kunt vastschroeven op de bestaande schroeven (vooraan van het voorfront en achter op een schroef van de print). Deze oplossing zag ik bij een duitse shop die het board verkoopt voor € 349,-, je ziet het, de prijs kan nog gekker!

 
Er zijn inmiddels een aardig aantal varianten in omloop.

Ik heb er één met verende pennen gekregen die prima in orde was, en voor ca. 250 euro van de hand ging.

Ook ik vind het een hele stevige prijs, maar realiseer je (ik sprak een satdealer die ze flashed) dat het sommige winkeliers helemaal niet zoveel uitmaakt wat ze nou precies kosten; met een aantal flashes zijn de kosten eruit.

Persoonlijk vind ik de adapter een erg mooie (goedkopere) oplossing, komt ook uit Duitsland. Stekker voor Z-board met verende pennetjes, hier kun je dus je bestaande, zelf gemaakte of gekochte Z-board in plaatsen.

Op eveneens een Duits board werd al even geleden melding gemaakt van spijkertjes met veertjes (?) ziet er erg geinig uit, maar heb hem niet mogen testen.

Of het Humax Team nog gaat uitbrengen is onduidelijk, het zal in ieder geval goedkoper zijn maar daar zitten een hoop winkeliers niet op te wachten (zie opmerking boven). Snelheid wordt belangrijker gevonden dan prijs. De mening is in ieder geval unaniem; een ieder die dacht dat het Humax Team alleen de zakken wilden vullen met het Z-Board zien dus nu hoe het ook anders kan.

Het Z-Board werd immers uitgebracht als goedkope oplossing voor een duurder alternatief.

Hierbij is geen enkele Humax gesneuveld en zijn er geen klachten m.b.t. het functioneren geweest.

Tevens is nu eindelijk de originele Molex stekker verkrijgbaar, voor een hoop mensen zou het leuk zijn om een reeds geflashte (2.08) receiver MET een molex stekker te hebben indien dit ietsje duurder is. Zo kun je immers zelf (of elders) de receiver blijven benaderen (je weet nooit wat de toekomst brengt).

De hummie loopt nog wel even door dus !

c-ya !

Viewer

 
Ik heb me dat in ieder geval slim beken. uit mijn humax heb ik de molex stekker gehaald, en deze is inmiddels al bij vele humaxjes vreemd geweest

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan