mainpage / frontpage past niet?

T

test

oi, de frontpage past niet meer in m'n browser scherm op 800x600 ;(

is daar wat aan te doen?

 
Ook hier ondekt en dit is de oorzaak van de banner die geplaatst is. Vermoedelijk de breedte op waarde ingesteld en niet op procenten. Maar we wachten af.

 
Owz. Da's minder leuk, ik had hem bij mij uitgeprobeerd maar ik draai op 1024x768 en daar is ie prima in.

Momenteel heb ik hem kleiner gemaakt.

Kunnen jullie even kijken of het probleem nog steeds is, of dat het minder geworden is?

Als de kolom uitsteekt, kun je dan ongeveer schatten hoeveel tekens dat hij uitsteekt?

Alvast bedankt!

 
hallo bt

de fronpage blijft het zelfde, op moment dat hij volledig opgeladen is springt het gedeelte met "last post" buiten het beeld.

gr. ronald

 
Heb hier het zelfde probleem maar naar dat BT het aan heeft gepast is het minder kun je het nog iets verkleinen??

 
klopt helemaal mr. hotbird het is beter geworden.

ik heb maar even op vernieuwen gedrukt,

nu valt het stukje weg vanaf de heft van de 2 de cijfer van de last post tijd

gr. ronald

 
Nog 10 karakters inkorten BT

 
Trouwens hij komt er wel goed op te staan bij het inladen van de pagina maar nadat hij daar mee klaar is versprint hij naar een andere breedte. Ik weet niet hoe en wat je daarvoor gebruikt, maar bij mijn eigen pagina zet ik bij 'eigenschappen van de pagina' de breedte op 98% zodat hij (in welke resolutie je ook zit) zich altijd op 98% pagina breedte instelt. Dus maakt het dan niet uit of je in 600x800 resolutie zit of in 1024x768

Voorheen was dat bij het board ook geen probleem dus moet dat bij julie ook kunnen denk ik BT.

 
Zit hem niet in de rood/wit/blauw balk maar in de tekst die er in komt denk ik. De balk gaat keurig met alle resoluties mee.

 
Ja dat moet het ook zijn, de balken zijn vrij standaard, alleen de witte balk waar de tekst in komt is nu net dat stukje javascript wat eigenlijk buiten de tabinstellingen van de browser vallen.

Op 1024x768 heb ik er dus geen last van.

Dat van die 98% klopt. Bij ons op het werk en hier thuis staat het ook op 95% of 98% en dat werkt perfekt.

Maar het moet dus nog iets kleiner, ik ga even kijken hoe die standaard stond en dan geven we het weer een poging. Zo gauw dat gebeurd is geef ik hier nog even een bevestiging.

 
Newsflash weer aangepast, hoe is ie nu?

 
De breedte is nu goed BT maar de tekst is soms 2 regels hoog waarvan je dan de bovenste alleen zietmet een klein gedeelte van de onderste regel. Dit is de tekst die in het witte vlak verschijnt. Misschien de hoogte hiervan iets aanpassen

 
Ik heb nu een kleine aanpassing gedaan zodat de tekst wel op 1 regel komt te staan. Vraag is nu alleen uiteraard of de scherminstellingen goed blijven bij jullie.;)

 
Tekst nu ok maar breedte weer toegenomen.

Ik ben toch wel nieuwschierig wat je gebruikt en waarom dat het zo moeilijk aan te passen is BT. Ik heb toch veel pagina's gemaakt en heb daar nooit problemen mee gehad waneer je dat alles in procenten neer zet.

Vermoedelijk gebruik je ook tabellen of frame's welke de boel tewgen werken op een of andere manier. Maar zal wel goed komen. breedte moet +/- 3 a 4 karakters kleiner..

 
Hmmz strange, bij Mr.Hotbird ok bij Nvbgm breedte weer toegenomen.

Misschien heeft een van beiden niet goed gekeken.

Anyway, als iemand wil helpen, graag.

Ik gebruik een javascriptje dat als volgt begint:

=================================================

FDRboxWid = 750;

FDRboxHgt = 20;

FDRborWid = 0;

FDRborCol = "#000088";

FDRborSty = "solid";

FDRbackCol = "#FFFFFF";

FDRboxPad = 4;

FDRtxtAln = "center";

FDRlinHgt = "9pt";

FDRfntFam = "Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif";

etc.

=================================================

De breedte wordt bepaald door de bovenste regel.

Als ik die op 800 zet past de tekst maar is bij jullie de kolom te breed.

Zet ik hem op 700 dan staat alles goed, maar wordt die lange regel weer op 2 regels geplaatst waardoor e.e.a. weer niet uit komt te zien c.q. niet leesbaar.

Vandaar dat ik nu 750 probeerde zodat alles op 1 regel blijft, maar het toch korter is dan 800.

Misschien dat ik eens 740 of 730 moet proberen.

Ik heb van dit javascriptgedoe geen kaas gegeten dus ik probeer maar iets.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan