Canal + op oorlogspad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satwatcher

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
678
Waarderingsscore
3
Punten
18
Leeftijd
57
De afgelopen dagen hebben door Canal + geselecteerde dealers van het mangement van dit bedrijf te horen gekregen wat de toekomstplannen van dit concern zijn. De hoofdpunten hiervan zijn:

* Kaartomruilactie in Nederland zal via het eigen dealernet verlopen en niet via de post zoals nu gebruikelijk is.

* Seca 2 zal volgens de opgave van Canal + alleen via goedgekeurde MediaGuard ontvangers te zien zijn. Alle type Aston CI's zullen op zwart gaan bij de invoering van Seca 2

* Orginele Mediaguard ontvangers zullen in de toekomst geen dolby digitaal ondersteunen en zullen evenmin de mogelijkheid hebben om draaibare schotels aan te sturen.

* De nieuwe Seca 2 kaarten zullen maximaal 2 1/2 jaar meegaan. Daarna zullen ze weer vervangen worden door een nieuwe generatie kaarten.

* Canal + moet met tegenzin Irdeto nog enkele jaren ondersteunen. Het Irdetopakket zal hierdoor worden uitgebreidt met de Cinecinemas zenders en de X-Zone zender. Ook zal Cinecinema een andere naam krijgen namelijk THE STUDIO.

* Canal + zal in de toekomst zijn jacht op handelaren en hackers zeer opvoeren en zal hiervoor de hulp inroepen van derden als het mogelijk is.

Ik denk dat ze hier het einde van Canal Plus Benelux mee inleiden omdat abbo's die nu lid zijn en kijken via een Aston CI echt geen "gestripte" ontvanger gaan aanschaffen. Overigens lijkt me dit een leuke voor de mededingingsautoriteiten om eens te onderzoeken of een bedrijf als Canal + de mensen zo aan een door hen geprogrammeerde en licenceerde ontvanger te binden. Verder lijkt het me via het Europeese recht een leuke om uit te zoeken of een koper van een niet door Canal + gefinancierde ontvanger mag binden aan alleen de coderingsnormen van Canal + mede omdat het coderingssysteem wat gebruikt wordt ook beheert wordt door een dochteronderneming van ditzelfde Canal +.

Kortom de eerste kanonschoten zijn afgevuurd..... de "oorlog" staat op het punt van beginnen.....

 
Heeft de EU niet gezecht dat de huidige ontvangers ook een ci schart moet hebben en geschikt moet zijn voor meerder decoderingen???

En was er geen gerucht dat C+ met een eigen CI komt???

het lijkt wel wat is waar.

Het wordt eens tijd dat C+ de eu op de dak krijg door het niet naarkomen van een eu besluit:))

 
Canal Plus komt definitief niet met een Seca CI. De diensten van Canal Plus worden alleen ondersteunt door de eigen mediaguard ontvangers.

Overigens staat de kaartruilactie in Nederland gepland voor het vierde kwartaal en zal Canal Plus zich in de toekomst hoofdzakelijk, waar mogelijk is door afgesloten contracten in het verleden, bezig houden met het verspreiden van eigen tv zenders. Dus betekent dit op langere termijn ook het einde van het pluspakketje van Canal Plus in Nederland.

 
Nou zit ik echt niet om C- te springen, maar ik zou het jammer vinden dat de nederlandse omroepen niet meer via een ci-doos te zien zullen zijn. Wat ik me dan afvraag: Kan dat zomaar?

Ik denk dat er heel veel mensen zijn met een ci-doos die voor pak m beet 140 piek een kaart hebben aangeschaft bij C- die dan ineens waardeloos wordt. Weer een hoop geld weg. Ik hoop dat er nu eens mensen zullen opstaan die die jongens van C- eens aanpakken. Om mijn part stappen alle omroepen uit dat canal-digitaal pakket en beginnen zelf een nieuwe.

Grtz Bullet

 
Houd er rekening mee dat canal + een franse onderneming is, die onderdeel is van de op 1 na grootste partij in filmland.

Deze partij is Vivendi Universal.

En fransen doen eerst waar ze zelf zin in hebben en gaan dan pas kijken hoe ze de EU om kunnen krijgen.

Het andere is dat de nederlandse publieke omroepen sowieso al niet zo blij zijn met de kunsten van canal+, maar ze willen het bereik van de satelliet niet kwijt.

Het wordt dus vanzelf canal -.

En als de commerciële zenders van RTL en SBS niet meer bij canal - te vinden zijn, wie wil er DAN nog zo'n mediahighway doos??

Vanwege de spelletjes zeker?

Niemand dus...

Aan onze franse euh.."vrienden" heb ik in ieder geval geen enkele behoefte.

Overigens wat betreft die mensen die voor ongeveer 140 gulden (weet je nog wel?) een kaart bij de plusboyz bestelden, die hebben met die bestelling ook ervoor getekend dat ze bekend was dat deze plusboyz de werking van die kaart in een andere dan een goedgekeurde ontvanger mogelijk in de toekomst niet kon garanderen(!).

 
Hmm, Aston is ook een frans bedrijf.

Het lijkt mij niet dat het bedrijf Aston zich de kaas van het brood laten eten door een bedrijf dat het product van Aston waardeloos maakt.

Volgens mij is de patch al in de maak voor de Aston modules.

Denk je niet?

 
Kwestie van genoeg klachten indienen bij de mededingings authoriteiten en bijv. de consumentenbond.

Dat c+ een Frans bedrijf is maakt niet uit. PW is een Duits bedrijf en daar heeft dus ook zo'n organisatie of de EU (weet even niet meer welke) besloten dat PW de mensen niet aan een ontvanger mag koppelen en dus verplicht wordt CI ontvangers te ondersteunen.

C+ kan dus wel plannen hebben maar ze zullen er niet meer door komen als alles goed is.

En bij mijn weten is klantenbinding op die manier ook al verboden, daar mag immers een simlock op een telefoon ook niet.

Zo win je niet meer leden, zo verlies je leden als je de leden wil koppelen aan een flut ontvanger en daar ook nog eens de digi-sound ondersteuning niet bij ondersteunt voor zover die al aanwezig was.

Prachtige zet weer C+, het zal niet meer lang duren dan kunnen we in plaats van C- zelfs C-- schrijven en dat hebben ze dan echt aan zichzelf te danken met dit soort akties.

 
Hmmm.... het is nog even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren, toch ?

Dat Canal+ zich heftig verzet tegen illegaal kijken kan ik me voorstellen, maar .... de ellende voor nota bene betalende leden is niet te pruimen.

Als eenling sta je vaak zwak tegen een grote organisatie, ook al sta je in je recht. Het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen is vaak groot.

Neem (klinkt misschien gek) de "Nina-claim" als voorbeeld; gedupeerden verenigden zich en werden plotsklaps geen losse individuen die tegen worldonline protesteerden maar een grote georganiseerde groep die onder leiding van advocaat Spong en collega gezamelijk stappen ondernamen.

Voordeel: de grote groep wordt eerder gehoord, juridische procedures kunnen veel makkelijker gefinancierd worden door alle belanghebbenden in plaats van losse individuen die allen dezelfde argumenten aanvoeren en allen apart moeten procederen (financieren).

Nu is er een "vereniging" opgericht van een aantal nederlandse boards die allen legaal bezig zijn. Zou deze vereniging als belangenbehartiger kunnen optreden ?

a) Verenig jezelf in een stichting (geen winstoogmerk dus);

b) Bepaal doelstellingen;

c) Trek gedupeerden aan die mede stappen willen ondernemen;

d) Bepaal gezamelijke financiering, bepaal "contributie", budget;

e) Trek juridische experts aan, misschien zelfs juridisch experts onder de leden ?

f) Geef grote bekendheid aan de vereniging (via de media), komt geheid veel gratis publiciteit.

g) Treed in contact met beslissersnivo Canal+, een weg naar consessie blijft open.

.... etc...

Uhhh.... of sla ik nu door ? moet maar denken dat dit om 04:19 gepost is ....

Is maar een idee ?

c-ya !

Viewer

 
Hebben ze dat per brief gedaan?

Ik zie er wat rare dingen in die ik zo 1.2.3. niet begrijp.

Vooral dat het irdetopakket wordt uitgebreid.

Weet je zeker dat dit van c+ komt en niet van een of andere grapjas?

 
Weeral looze beloftes, het zijn enkel paniekzaaiers.

Maar ja een bedrijf onder franse leiding is tot alles in staat ook al is de logica ver te zoeken.

 
@Satslope:

Is geen paniekzaaierij is een letterlijke weergave van wat op hoofdpunten besproken is tijdens deze dealerdag. Natuurlijk zijn het allemaal maar voornemens om iets te doen maar een voornemen bij C+ staat eigenlijk al vast om uitgevoerd te worden.

Wat betreft het Irdeto pakket kan ik me de stap van C+ heel goed voorstellen om uit te breiden. Ze moeten deze nog gewoon in de lucht houden vanwege contracten met oa de publieke en commerciele omroepen in Nederland. En als je dan toch nog moet doorzenden in Irdeto dan kan je maar beter ook de dure extra zenders simulcrypten dan kan je daar bij Irdeto klanten ook nog wat graantjes meeplukken. Want elke uitbreiding kost de klant natuurlijk geld he.

 
Nou, ik vind juist dat irdeto verhaal raar:

Ze gaan een nieuwe seca-kaart invoeren omdat er teveel gratis meekijken. Irdeto is al sinds de tijd van Ben Hur gekraakt. En dan gaan ze die zenders notabene weer via Irdeto coderen.

Ik had een logischer stap gevonden als ze tegelijk met het invoeren van de nieuwe seca de abonnees op de 2 betaalzenders min of meer dwingen over te stappen op seca (met een worst voor de neus van 3 maanden gratis kijken of zo)

Daarna blijven alleen de RTL4 etc. kijkers over op irdeto. En die faseren zichzelf op den duur uit, vooral de pacejes gaan niet eeuwig mee.

 
Natuurlijk kijkt C+ ook regelmatig op ons bord. Misschien dat ze de opmerkingen van bovenstaande users ter harte nemen.

We hebben tenslotte allemaal het beste met de hobby voor.

 
C+ kan dan wel willen, maar ik wil ook wel eens wat.

ik kan dan nog zoveel willen, gebeuren doet het niet.

Het lijkt mij sterk dat c+ het voor elkaar krijgt dat de astoncrypt cim's niet werken met een seca II kaartje. er zal dan toch wel een drastische softwareaanpassing in hun eigen "goedgekeurde" deco's nodig zijn.

en als men dit al voor elkaar krijgt dan neem ik toch echt wel aan dat aston ook niet stil blijft zitten, en de cim's van een update voorziet.

Nou hoor ik iedereen al roepen: dat kan niet, maar daar geloof ik niet teveel van. de op de euro ci hardware gebaseerde red viaccess cim is ook te updaten door viaccess. dit terwijl het de hobbyisten nog niet is gelukt, behalve dan door de cim op de operatietafel te ontleden.

Verder is het zo dat ik begrepen heb dat betadigital ook met een cim op de markt MOET komen. je zou verwachten dat er dan jurispudentie (schrijf je dat zo ??) is, en dat dit dan ook voor de plusserts geldt.

Of zie ik het nu veel te zonnig in ?

Peter.

 
De meeste van die CI modules die zijn al eens gepatcht op een of andere manier. Als ze die buiten spel zetten dan heb je kans dat er weer iemand dat oplost. Net zoals dat gedoe via de Mediahighway, daarmee hebben ze nu bereikt dat behalve de kaarten ook het MHW systeem gehackd is.

 
Goh, ik vind het al heel bijzonder dat ze bij cabaal plus nog 'plannen' voor de toekomst maken; dacht dat ze hier op sterven na dood waren.

Trouwens 'plannen'?

Kaartwissel in 4de kwartaal 2002, = dus een jaar later dan dec 2001, zo lijkt het er weer op dat ze vooral een hoop lawaai aan het maken zijn...

Grtz,

 
Wat-ie waard is weet ik niet, maar een site (beterdankabel.nl) gaat er van uit dat de Astons uiteindelijk niet zullen sneuvelen. Ik wil ook niet flauw zijn, maar ik betaal natuurlijk ook nog aan C+. En ik betaal *niet* voor een niet werkende kaart. Dan schuif ik er wel een eeuwigwerkende Irdeto-kaart in en doek ik het abonnement op. Overigens: ik heb destijds speciaal vanwege het niet auto updaten van kaarten in de Aston 1.03 een 1.05 aangeschaft voor een paar honderd gulden. Gaan we de mensen nu weer op kosten jagen ? Zelf eenn supergoedkope Mediahighway ontvanger is voor een hobbyist geen alternatief !

 
Ik hoop het van ganse harte dat de Astons blijven werken en kan ook begrijpen dat van de kant van de commercie er alles aan wordt gedaan om de verkoop van CI ontvangers en bijbehorende Aston CI's voorlopig te laten doorgaan in verband met voorraad in het magazijn maar zoals het er nu voor staat zullen de Astons zeker op zwart gaan. Wat de toekomst ons gaat brengen weet niemand maar de stand van zaken is dat op dit moment met seca 2 de Astons het niet doen en er op korte termijn geen vooruitzichten zijn die erop wijzen dat deze het wel zouden gaan doen op een seca 2 kaart. Canal + zou zelfs niet echt een oplossing voor dit probleem willen vinden omdat in het verleden gebleken is dat de echte abbonees toch wel investeren in nieuwe apparatuur en men via deze zet de piraterij een zeer grote slag kan toebrengen.

VOORLOPIG ADVIES IS WEES HIERVAN BEWUST ALS JE IN DE NABIJE TOEKOMST EEN NIEUWE SET WIL AANSCHAFFEN !!!!!

 
En daarmee zeggen ze dus: Ja, u bent niet vrij om te kiezen voor een ontvanger naar uw eigen keuze.

Dat is klantenbinding op een onjuiste manier.

Dat gaan ze geheid verliezen.

 
En ik ben bang dat ze dit ook gaan verliezen, als de EU tenminste de moeite neemt om er op te springen. (de zaak).

Neemt niet weg dat er behoorlijk wat aandacht besteed zal worden aan deze zaak, en aandacht is in dit geval gratis reclame.

Dat dit reclame is in de negatieve zin des woords zal ze een biet wezen.

Tenzij C+ ook al aandelen heeft in de EU ? :)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan