Canal Digitaal attack, paniek alom

M

MTB

Paniek op het kwaak board. GW's werken niet meer.

Ik heb nu sinds 25 minuten de laatste Bacterio op GW draaien met 1 provider zonder uitval. Maak nu een kaartje met meerdere providers klaar. Helaas voor de kant en klaar mannen, je moet zelf aan de gang met het programmeren.

Sivercard met 2.1 variant werkt ook goed met alle providers.

Alle andere recente GW files wilden niet meer werken op de flipsen V4 behalve dan een originele kaart met alleen 0019 en de silvercard.

MOSCAS nog niet geprobeerd. Geen zin meer om iedere keer de kaartjes om te proggen

MTB

 
Die files werken hier niet. Geef eens aan op welke ontvanger dan wel ?? Ik denk een pioneer ?

 
Aangezien het hier SM forum is, denk ik dat ik iets meer vrijuit kan spreken. Ik hou me normaal niet zo bezig met kaartjes en files. Meer de firmware die me boeit. Maar nu komt het een en ander samen:

Als je de Philips namelijk voorziet van de nieuwste ALLPPV Versie 5 kun je de EPG in de eprom uitschakelen. Voordeel is dat je dan geen attacks van C+ meer binnen krijgt, en denk nu niet dat je daarmee dan ook geen EPG meer hebt. Want dat is nu juist het mooiste aan Versie 5, je krijgt zlefs multi-epg. Dus EPG werkt met deze versie op alle paketten, hij haalt de info op een andere manier binnen, niet meer via de eprom dus.

Kunnen we stellen dat de Philips een volwassen bakkie geworden, zo stabiel als de nete, en loopt als en aston ci module. Met als grote plus dus een volldeig werkende epg, daar kan de Humax niet aan tippen. Vraag nu niet voor een Allcam oplossing, want in werkelijkheid kijkt bijna niemand anders dan naar de seca zenders (tot zover mijn menig over de Philips)

 
@ MTB

Geen paniek hoor. Zoals altijd gewoon even rondneuzen op de diverse boards en bingo.

Altijd zijn er techneuten die zitten te wachten op die attacks. Dat is toch hobby?

Als je een link naar de nieuwste werkende files wilt hebben, geef maar een mailtje.

groeten

Skybobo :)

 
Ik heb voor een vriend (waar ik mijn philips aan verkocht heb) V5 van H2Deetoo erin gestopt, en inderdaad zoals boven beschreven, werkt als een trein, Multi EPG, dus de C+ Mediahighway Meerdaags EPG werkt op alle seca pakketten die er gebruik van maken (CS France, C+ France, CSD/Taquilla, Palco etc.). Nu kan ik geen woord spaans, maar toch is het handig om te zien hoe laat een programma begint op één van die zenders.

Ook leuk is het dat er tegenwoordig kant en klare settings lijsten op het net staan, die probleemloos in de plipjes kunnen worden gezet.

Overigens werkt in de V5 philips een gewoon goldfiltje dat ook in de astoncrypt beeld geeft zonder "steek smartkaart in".

de attack van C+ heeft dus geen invloed op die ontvanger meer.

wel had ik eerst geen beeld op Kiosk K1 t/m K12, maar nadat duidelijk is geworden dat de getachte Philips voor deze kanalen gebrui maakt van provider 0009 ipv 0003, en ik deze op de gold heb bijgeprogt, werkt ook dit weer.

wel vreemd dat de gepatchte flips 0009 gebruikt ipc 0003 voor het bekijken van de K kanalen.

V5 is overigens naar mijn mening nog niet geheel perfect, zo werkt de Signaal meter niet standaard in het astra settings gedeelte, en is het nog niet mogelijk meer dan 1000 kanalen op te slaan in deze ontvanger (na uitschakelen), maar mischien komt dit nog wel, verder zeer knap van de heren om zonder hulp van onze lampen bakkers, deze ontvanger zo om te bouwen.

 
Had zoals gezegd de boel nog steeds draaiend, ook met een originele seca doos. Vind het alleen leuk al die paniek van alle filecopiers, de meesten weten niet eens wat ze doen, het enige is dat ze gratis willen kijken en dat iemand er moeite voor doet om dit te bewerkstelligen.

Overigens Fenzo op de CI worden de K's over de 0004 gecrypt, ik vind het ook vreemd dat ze op de flipsen alleen op 0009 draaien.

Ga dit weekend op de flipsen toch weer eens een versie hoger er op gooien. Zucht: geen OS link

MTB

 
mwahhhh geen nood MTB ,,,

ome willem gaat ze maken ,,en leveren tegen nette prijs.

als kit of kant en klaar

 
Ook voor de andere seca dozen die het smartcard insteek probleem kennen heb ik een de nix file aangepast zodat ook deze geen last meer hebben van het smardcard gedoe.

Werkt nu op Philips, Pioneer en Echostar dsb.

Weet iemand welke ontvangers er meer niet werkten ??

Of dit insteek probleem hadden ??

 
Geen idee ,ik ben de hele dag aan het rotzooien geweest en begreep er al helemaal niets meer van.

Totdat ik een andere gw pakte en alles tot mijn stomme verbazing met dezelfde soft op de kaart wel werkte, met andere woorden, ik ben de hele dag met een niet geheel fijne gw aan het prutsen geweest :)

 
blijkt dat de strong er geen last van heeft (met bvb angel file)

en de plips wel?

 
Volgens mij zijn alle secadozen gevoelig voor de attack geweest, als er tenminste op de normale manier de epg informatie wordt binnengehaald. Zodra er soft in staat waar de epg functie bij is uitgeschakeld, werkt de attack dus niet meer, en blijven de files functioneren. Ook zijn er nu al voldoende files uit waar de attack ook mee wordt omzeild. Ze geven nu dus de correcte antwoorden op de gestelde vragen.

 
Originally posted by NvBgm Ook voor de andere seca dozen die het smartcard insteek probleem kennen heb ik een de nix file aangepast zodat ook deze geen last meer hebben van het smardcard gedoe.

 


Werkt nu op Philips, Pioneer en Echostar dsb.


 


Weet iemand welke ontvangers er meer niet werkten ??



Of dit insteek probleem hadden ??
de samsung had dit probleem ook.

Heb jij wat nix sources voor me die redelijk gedocumenteerd zijn? Ben wat aan het rommelen. met mastercard tot nu toe maar die is wat oud en de versie die ik heb is niet echt goed gedocumenteerd

JCsat

 
Wat ik wel even wil toevoegen over V5 is dat je het interaktieve Atra Mosaic kanaal moet verwijderen. Doe je dit niet en ga je op dat kanaal, dan zal de philips later alle zenders "kwijt" zijn.

Dat is niet echt zo, de truc is dat je de eeprom even moet uitlezen, mocht zoiets toch gebeuren dan zet je die terug.

Het lijkt erop dat er bij het inladen van die applicatie iets in de eeprom wordt veranderd waardoor de checksum niet meer klopt. De ontvanger gaat dan de default waardes weer in de eeprom schrijven. De zenders zitten echter nog gewoon in het geheugen dus de oude eeprom terugschrijven lost het probleem op.

Een ander probleempje kan zijn als je de EPG datakanalen hebt toegevoegd en de EPG werkt ondanks dat toch niet.

Dan staat waarschijnlijk de datum/tijd niet goed. Omdat de "plaag"applicaties zijn geblokkeerd, haalt de ontvanger niet automatisch de datum/tijd op. Dat moet je zelf instellen. Je kunt daarna het beste de box op standby laten staan als je em niet gebruikt.

Verder natuurlijk een mooie versie!! Vooral ook omdat hij ook zonder kaart de FTA kanalen kan weergeven en dat hoort ook eigenlijk zo. Zonder kaart werkt overigens de "E" toets niet!!

Dat je met een allcam versie bijna niks méér kunt ontvangen is niet waar. Wat dacht je van Premiere? Maar zo'n versie is een hele klus dus geduldig wachten maar...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan