insert smartcard

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

smurf

Is er misschien een oplossing voor het insert smartcard probleem wat nu weer speelt bij de philips ontvangers.. ik heb een goede file maar waar komt het probleem vandaan moet je iets op je gw toevoegen of wat is dat?

Nogmaals de file die ik heb moet goed zijn, maar er ontbreekt denk ik iets op. niet de keys die zijn allemaal goed maar hoe voorkom je zo'n attack. dan gaat het weer ff goed en dan begint die weer. De ene keer na 1 minuut en de andere keer weer naar 10 minuten.

Uiteraard heb ik al op diverse sites gekeken naar een andere file maar als ik de inhoud dan bekijk met picbined dan zie ik het verschil niet............ vandaar

 
Inderdaad, als ie regelmatig wegvalt, heb je inderdaad de goede file (vindt Canal Digitaal)

Zoekt en gij vindt zult...

 
Probleem is opgelost maar kan iemand vertellen wat voor soort attack het is en wat er veranderd in het geheel

ben erg benieuwd want ja daar gaat het me natuurlijk om

 
Het is geen echte attack maar gewoon een check. Laatst hebben die secadozen toch software upgrades gehad?

Nou raad eens wat ze nu kunnen?

1. Vraag kaart aantal providers

...>antwoord van kaart

2. If antwoord kaart is 2 (seca 00 en C+NL) then beeld else goto 3

3. Stop beeld en vraag voor juiste kaart (insert smartcard).

Eenvoudig, niet?

Een simpele routine waarbij mensen met een originele kaart nu alleen nog maar illegaal naar 1 provider kunnen kijken als ze C+ willen zien.

Het is me niet bekend of C+ Frankrijk etc. ook dit soort checks laat lopen.

 
De bescherming hiertegen voor goldwafers is eigenlijk ook even eenvoudig (naja.. je moet het natuurlijk kunnen programmeren maar de routine op zich).

Van de goldwafer kant uit gezien:

1. If vraag key geef juiste key (ongeacht welke provider juiste key vraagt)

2. If vraag aantal providers then reply 1.

Zo kun je dus bijv. 8 providers op je GW hebben staan terwijl je ontvanger er toch maar 1 ziet en daarmee dus het routine-beveiligingsprobleempje van C+ uit de weg geholpen is.

Als dit nu ook bij funcards kan zou het wel lachen zijn, want dan kun je dus ook blijven updaten.

Lijkt me wel mogelijk, als het op GW kan moet het ook op Fun kunnen.

Maarja, dat gaan we niet bespreken of verder uitpluizen want op die manier kijken is illegaal.

Ik wilde alleen maar even uitleggen dat het niet zo'n attack was maar eigenlijk een gewone beveiligingsroutine en de werking van de anti-routine die de hackers er weer op gevonden hebben.;)

 
Is het nu zo dat dit dan een blijvend probleem is of is het zo als je de goede keys erin hebt de kaart dat probleem niet meer weergeeft. Dus ik bedoel eigelijk stel het probleem is nu opgelost maar hebben we dan straks weer datzelfde probleem

 
Het probleem is opgelost op illegale kaartjes, maar niet op originele kaarten en dat zal waarschijnlijk ook niet lukken.

Kijk, het is net als bij de eerste poging zich te beveiligen middels de software.

Toen was de vraag aan de kaart:

if prov01=CanalDigitaal then beeld anders beeld op zwart. En deze vraag is dan natuurlijk op de digitale manier in hex gesteld.;)

Dat heeft niet geholpen, aangezien toen iedereen gewoon C+NL als eerste provider gaan zetten en einde probleem.

Nu is C+ met deze beveiligingspoging gekomen en dat is een stuk beter, vraag me af waarom ze er niet veel eerder mee gekomen zijn.

Dit blijft dus, maar als er een oplossing is, zoals nu voor de GW's, dan zullen ze zich iets anders moeten bedenken daartegen.

Voor wat betreft de originele seca mosc zal het probleem echter blijven want zo lang ze dit zo laten draaien, schakelen ze in elk geval de originele smartcards uit die illegaal aangepast zijn, althans voor hun andere zenders (C+FR, CSN, Taquilla, D+) want als je alleen C+NL op de kaart zet en de rest er weer af haalt dan werkt de kaart weer gewoon, alleen mag je dat zelf niet.:)

 
Diverse piccardfile (silvercard) hebben deze truck al enige tijd ingebouwd. deze manier van aanvallen is schering en inslag op de Hotbird dus allang bekend.

Ga vanovond nog de laatste secomfiles 4.03 proberen.

MTB

 
Hoi ,

Ik ben al een paar dagen opzoek naar nieuwe funcard seca files...

Dat ik nu een paar dagen geen mission imposibble 2 kan missen ok

Maar Xzone is wel leuk op zn tijd :)

Mvrg

raoul

Ps je kan me die files mailen

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan